Citat:
Ursprungligen postat av bamboozled
Jag gillar dock hellre denna versionen av 'det perfekta livet' mer.
http://www.youtube.com/watch?v=oRDgVGHB6eM
Där livet är en fest! Blandat med kulturer som tillför varandra mer krydda i vardagen! Då man är stolt över sitt land men ändå älskar andras. Där vi lever i harmoni med varandra. Där kärlek är den enda religionen. Då man bara är glad och firar det multikulturella World Cup och dansar till lite 'waka waka'. Då man blir
ett folk. "We are all Africa!"
Du menar som vi gör i Sverige idag? Eller kan du utveckla hur din mångkulturella utopi skulle se ut, och framförallt hur vi skall nå dit?
Citat:
Låter inte det mycket bättre än att leva i rasism och nationalism
Nej.
Citat:
som bara strävar efter att deras folk ska vara bäst.
Det handlar det inte alls om nej.
Citat:
Krig är vardagsmat.
Krig är vardagsmat alldeles oavsett. Naiva idiot. Med nationalism och etnopluralism kan man förhoppningsvis skapa någorlunda stabila samhällen.
Citat:
Hat är en permanent känsla.
Nej, varken nationalism eller rasism handlar om hat. Inte överhuvudtaget.
Citat:
Då dans bara kommer efter att ha skördat några liv i Irak. Ja, men vad trevligt?
Du tror att nationalister vill kriga i Irak? Ursäkta, men är du dum i huvudet? Nationalister/entopluralister vill generellt sett INTE kriga i andra länder. Bombhöger vill.
Citat:
Varför kan ni främlingsfientliga inte bara älska världen? Ut och res! Ni kommer se världen med andra ögon, garanterat!
Jag kan minst lika väl hävda att min nationalism handlar om att älska och värna mitt land. Etnopluralismen älskar världen.
Jag har varit ute och rest, både inom och utom landet, och kommer ge mig ut på fler resor när jag har råd. Ju mer kontakt jag får med utlänningar desto mer befästs min nationalism, och även rasism. Så ja, jag ser världen med delvis andra ögon. En annan sak som är väldigt nyttig för naiva blandningsförespråkare som dig själv är att studera vid någon utbildning med många gäststuderande. Sedan jag började studera har jag mer och mer kommit att förknippa utseende med nationalitet med etnicitet med språkkunskaper och även med kultur, beteende och till viss del även med intelligens.
Ursäkta att jag är otrevlig, men ditt inlägg var alldeles ovanligt dumt.