2011-03-22, 01:53
Medlem
För att svara lite till Roll8or, och säkert en del andra. Vi har kanske något gemensamt, rötter från ön. Mina föräldrar är båda två från Island, mina syskon är födda där men själv är jag född i Sverige.

Bägge av mina föräldrar är födda på 50-talet och kan såldes inte berätta för mig med exakthet hur det var då eftersom bägge bara var barn. Men en sak vet jag. Barn lekte fritt utan en tanke på att bli rånade eller påhoppade av ett gäng av tio. Kvinnor rörde sig fritt utan att riskera att bli våldtagna av människor med annan syn på kultur och kvinnor överlag. Nej, man låste inte cyklar, man låste inte hem. Varför? Just för att det inte fanns någon som stal dina ägodelar.

Sen det här om "Vad som är bättre i Sverige idag jämfört med Island på 50-talet? Det mesta skulle nog min farfar säga om du frågade honom..." Vi lever i en väldigt högteknologisk värld där allt har förändrats, både för det goda och för det onda, men jag tror att mer eller mindre alla människor skulle svara att det är bättre idag än var det var för 60 år sedan, oberoende av land. Jag är säker på att om min morfar levde idag skulle han svara samma sak, men även på frågan Island 50tal vs Island idag. Det har nog mer med det teknologiska att göra än samhällets struktur.

Jag ställer mig egentligen inte någostans i ursprungsdebatten här, men en sak vill jag att alla ska veta. Jag älskar Island av hela mitt hjärta, precis som jag älskar Sverige av hela mitt hjärta. Men trots att jag är född här är jag inte Svensk, jag är Islänsk. Och var gång jag besöker Island är det som att alla bitar i mitt liv faller på plats. Jag är fortfarande ganska ung, men en vacker dag flyttar jag dit.

Nu kommer säkert någon smartjävel och frågar "om allt är så jävla bra varför flyttade dina föräldrar?" Jo, för att den linje av utbildning min far ville gå erbjöds inte vid den tiden på Island, sen att de fastnade här är en annan sak. Men bägge mina föräldrar älskar Island och höjer landet, mentaliteten, folket och värden till skyarna, det är något de saknar.

Förövrigt ang utbildning utomlands. Många islänningar väljer att utbilda sig utomlands, trots flera och erkända bra universitet, så ser de studierna som ett äventyr. Men då ska man också komma ihåg att Island har bland de högsta återvändar siffrorna i världen. Folk som utbildar sig utomlands flyttar hem igen, eftersom Island, och ingen annanstans är hemma.
Citera
2011-03-22, 01:55
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madja
Hahaha, ja, en underbar tid med incest, inte sant? MAn måste verkligen ÄLSKA att ha samma gener allihopa!

Idioter... Sådana som ni kommer aldrig att utvecklas. Gör oss alla en tjänst och dö ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Man kan ju inte annat än att tycka att ni landsbygds nazister är söta. Först trimmar man volvon sen sätter man sig på Flashback och skriver lite skit, konstigt att ni försvarar inavel för övrigt när er mamma förmodligen är er syster så jag är inte ett dugg förvånad.
Till skillnad ifrån er så har jag bott på Island i nästan ett år.
Det gäller att slå hål på en hel del myter här.
För det första har Island en rätt stor procentuell invandring.
Uppskattningsvis är 25.000 av hela befolkningen av en annan etnicitet, detta motsvarar cirka 10%. Med andra ord om några få år kommer Island vara likadant som alla andra länder.

För det andra så bodde det då på Island cirka 200.000 människor. På en relativt liten yta, man behöver inte vara raketforskare för att inse att på landsbygden där det finns 50 människor på 100 kilometer så förekom och förekommer inavel utav bara helsike.
Ett exempel är att en islänning berättade för mig att på landets östra kust så fanns det en liten by, ju längre in i byn man kom såg man fler och fler mongoloider, ett resultat av inaveln.

Sedan är ju den naturliga frågan - Vem fan vill bo i ett land med knappt några invånare, ett land där det är kallare än i Sverige, ett land där du knappt har sommar, ett land som saknar snabbmat, ett land som du behöver ta flyget till närmaste grannland som är fantastiska Norge, ett land som har en enda stad med fler än 5 inneställen.
Den som vill göra det är ju psykopat.

Åk ut i en skog uppe i Norrland och bosätt dig där, det är så hela Island är uppbyggt.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
fyyyyyyyyyyyyyy vilket tråkig värld, ts du är bara mer märklig för varje inlägg du gör, psyket nästa? flytta till någon liten by i Ryssland kanske du hittar kvinnan med mustaschen och bicepsen du söker,

Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis
Jag är trött på alla nynazister som vill påtvinga andra sitt ideal. Varför kan ni inte organisera er tillsammans och starta en ny civilisation där den ariska rasen kan blomstra? Då stör ni ingen och den vita övermannen kommer bygga en utopi - fritt från mångkulturen och det akademiska etablissemanget. Om alla likasinnade flyttar till samma by kan ni få bra mycket inflytande genom demokratin och hamna på samma nivå som 60-talets Mississippi. Det låter väl attraktivt?

Tänk lite längre än att skylta med ert missnöje på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av ANationalAcrobat
Varför flyttar ni inte till någon liten by i Norrland och lever ert bondeliv? Gå ut i ottan och mjölka kona för att sen plöja åkern och sen slappna av på en höbal med ett grässtrå i munnen och kolla in snygga blonda renrasiga tjejer som traskar förbi. Inte en sandneger eller burka på flera mils avstånd,det måste ju vara drömmen för er? Det är ju bara och flytta och ni verkar ju tro att ni är rätt många också det är ju bra då slipper det bli inavel också. Ni passar helt enkelt inte in i tätortens liv och rörelse.

I min värld så om jag inte trivs med mina grannar och jag blir arg varje gång jag ser vissa personer så antingen flyttar jag eller så tar jag det personligen med dom jag inte gillar. Det sista jag skulle göra är att sitta och gnälla på nätet och vilja att andra skall lösa dom problemen för mig. Många av er verkar tillhöra den sorten som gnäller över nätet och då återstår bara alternativet att FLYTTA!
Ni verkar inte trivas här och vi vill inte ha er här så det här är en win/win situation

Intressant att ingen av er smartskallar svarat på det HÄR:

Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Tycker DU ja! Problemet är att inte alla delar din uppfattning, och att vi som inte gör det i princip kommer att bli tvingade att leva i din drömvärld, även om vi befinner oss i Sverige. För det är ju inte precis så att Afrika håller på att bli "europèifierat". Dock råder motsatsförhållandet, vilket innebär att både Europa och Afrika kommer att se ut så som du vill, medans våran drömvärld inte kommer att existera, någonstans.

Jag tror att det beror på att ni, överhuvudtaget, inte klarar av att föra en debatt på en hederlig nivå, där logiskt tänkande och respekt mot era motdebattörer överordnas lögner, desinformation och personangrepp.
Jag antar också att det beror på att ni inte klarar av att svara på frågan, då den punkterar hela den antirasistiska självuppblåsta ballongen, där ord som tolerans och öppenhet och ALLA människors lika värde o.s.v. spricker och visar sig ha NOLL betydelse.
Senast redigerad av Lantbruk 2011-03-22 kl. 02:09.
Citera
2011-03-22, 02:00
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men men…

Va fan.. Har du källa på det?, inte för jag misstror dig, men jag vill gärna läsa det med egna ögon.

Jag överdrev litet. Det handlar om flyktingar. Jag gjorde en eftersökning och hade bara snabbt läst det här i "The Huffington Post" och gjorde en missbedömning nu när du tvingade mig att kolla upp det igen. Från Vita husets hemsida:

Citat:
The admission of up to 80,000 refugees to the United States during Fiscal Year (FY) 2011 is justified by humanitarian concerns or is otherwise in the national interest; provided that this number shall be understood as including persons admitted to the United States during FY 2011 with Federal refugee resettlement assistance under the Amerasian immigrant admissions program, as provided below.

The 80,000 admissions numbers shall be allocated among refugees of special humanitarian concern to the United States in accordance with the following regional allocations; provided that the number of admissions allocated to the East Asia region shall include persons admitted to the United States during FY 2011 with Federal refugee resettlement assistance under section 584 of the Foreign Operations, Export Financing, and Related Programs Appropriations Act of 1988, as contained in section 101(e) of Public Law 100-202 (Amerasian immigrants and their family members):

Africa . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15,000
East Asia . . . . . . . . . . . . . . . . . 19,000
Europe and Central Asia . . . . . . . . . . 2,000
Latin America/Caribbean. . . . . . . . . . . 5,500
Near East/South Asia. . . . . . . . . . . 35,500
Unallocated Reserve . . . . . . . . . . . . 3,000

Länk: http://www.whitehouse.gov/the-press-...gee-admissions
Citera
2011-03-22, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Såja såja, nu lugnar vi ner oss lite. "Min" värdelösa politik? Har jag sagt min politiska åsikt i detta? Vi snackar Island i den här tråden och om din förskönade bild av hur Sverige / Island såg ut på 50-talet, inte sant? Eftersom du inte var född då utan sitter och onanerar till massa gamla journalfilmer på YT så är dina argument ungefär lika mycket värda som en påse 50-öringar är om en månad.

"Försämra områdena ännu mer". En stad växer. Det är en naturlig del av urbaniseringen. Därmed brer också de sämre områdena ut sig. Tänk efter lite.
Men bara för att vi säger att det var bättre förr betyder det ju inte att ALLT var bättre för, ingen har påstått det. Det är klart att mycket blivit bättre, mycket annat har dock blivit sämre. Mina egna föräldrar och andra släktingar kan jämföra hur det såg ut innan och hur det ser ut nu, det var mycket bättre. Det du gör är att du tar upp att Sverige alltid haft WT och liknande, det stämmer. Men nu växer underklassen då vi importerar IQ befriat slödder som alltid kommer bestå av en brun underklass som är mycket mer kriminell än den tidigare svenska WT y-namn underklassen.

Citat:
Flytta då. Vad är problemet? Sitt inte här och lipa. Som jag sa innan så har det alltid funnits slumområden, tom innan den muslimska invandringen tog fart på allvar. Jag levde på den tiden, till skillnad mot dig. Och nej, du bor inte nära patrasken jag talar om, du är del av den. Du talade innan om "en brun underklass". Inse att du tillhör den. Normala svenskar har redan dragit till bättre områden för längesen.

Sa du inte nyss att du bodde i radhus? Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus finns det nåt som heter (eller ja, radhus i ditt fall).
Lite svårt att sälja huset bara så där, det är förresten inget jag kan göra då jag inte arbetar utan studerar och bor hemma hos föräldrarna fortfarande.

Jag är knappast en del av patrasken. Min familj är medelklass, att du jämför oss i ett fint rashusområde med kriminella bidragstagande blattar och alkis WT i ettor och tvåor säger mer om dig än om oss.

Citat:
Jag känner inte några svenska kvinnor som "täker" hela kroppen med svarta lakan heller. Så svaret på din fråga är: Aldrig. Däremot behöver man inte gå särskilt långt tillbaka i tiden för att se hur lågt kvinnan värderades i jämförelse med mannen, för det är väl det du menar att du stör dig på? Eller är det själva lakandet du sitter här och är arg för?

När man utbildar sig lär man sig kritiskt tänkande samt att se saker i sin helhet. Detta kan ses som en bonus när man har en inkomst som tillåter en att flytta ut från det där invandrar/WT/radhus-området.
Jag känner heller inga svenska kvinnor som gör det, däremot gör många av din bruna underklass det, du vet de där som berikar oss så mycket och så?

Den svenska kvinnan har alltid värderats högre än vad kvinnor i den samlade muslimska världen värderats. Vi har alltid varit lite mer moderna, lite mer steget före på den fronten, går inte att jämföra oss med muslimerna i det avseendet, där kvinnans enda uppgift är att föda så många barn som möjligt och lyda mannen, gå flera meter bakom mannen som en lydig tjänarinna.

Citat:
Haha, nej jag har "tyvärr" inte insett att du har rätt och att Sverige är förstört i grunden. Ännu en fördel med att utbilda sig och skaffa sig ett bra jobb är att man har råd att resa och se världen. Det innebär att man får ett större perspektiv på livet och ens egna situation. Om du någonsin kommer utanför 70-skyltarna i förorten du sitter och är bitter i kanske du ser helheten. Sverige har antagligen inte mått så bra som det gör nu på mycket länge, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Vi har precis gått ur en lågkonjunktur som drog ner många länder i depression (däribland ditt älskade Island) med huvudet högt. Sverige är inte särskilt "förstört". Jag förstår dock att det kan se ut som det om man bor i ett ghetto och surfar in på Aftonbladet 5 gånger om dagen. Men så har det alltid varit.

Det är bara lägre stående människor som tror att muslimer och folk i "spökplumpen dressen" kommer att ta över Sverige. Och jag har inte "släppt in" någon. Nästan lite intressant hur du genast sätter etiketten "vi och dom" i vår diskussion här. Jag är knappast någon förespråkare för det multikulturella samhället, men nu är det så världen ser ut. Gör det bästa av situationen (har gett dig råd redan) istället för att sitta och gråta som en jävla framcurlad 90-talist.
Än en gång, du förfalskar medvetet sanningen. Sverige har en enorm arbetslöset, en av de största ungdomsarbetslösheten i hela Europa, det går inte bra från Sverige.

Invandringen dränerar en enorm kostnad varje år som man tar från andra områden då det kostar ett tiotal miljarder.

Kriminaliteten och gängen är större än någonsin och växer explotionsartat, den nya bruna underklassen är mycket tyngre kriminell än den tidigare WT underklassen med y namn.

Muslimerna kanske inte kommer ta över, men de kommer påverka landet i en allt mer efterbliven riktning på grund av deras 1000-tals åriga värderingar som är rent efterbliven de civiliserade delarna av världen.
Senast redigerad av Adam90 2011-03-22 kl. 02:14.
Citera
2011-03-22, 02:07
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skulden
För att svara lite till Roll8or, och säkert en del andra. Vi har kanske något gemensamt, rötter från ön. Mina föräldrar är båda två från Island, mina syskon är födda där men själv är jag född i Sverige.

Du har närmre rötter till Island än vad jag har. Jag känner mig svensk, inte isländsk.

Citat:
Bägge av mina föräldrar är födda på 50-talet och kan såldes inte berätta för mig med exakthet hur det var då eftersom bägge bara var barn. Men en sak vet jag. Barn lekte fritt utan en tanke på att bli rånade eller påhoppade av ett gäng av tio. Kvinnor rörde sig fritt utan att riskera att bli våldtagna av människor med annan syn på kultur och kvinnor överlag. Nej, man låste inte cyklar, man låste inte hem. Varför? Just för att det inte fanns någon som stal dina ägodelar.

Fast det där gäller inte bara på Island. Jag vet inte när folk började låsa cyklar och hus, men vi gjorde det definitivt på 70-talet i Stockholm.

Citat:
Sen det här om "Vad som är bättre i Sverige idag jämfört med Island på 50-talet? Det mesta skulle nog min farfar säga om du frågade honom..." Vi lever i en väldigt högteknologisk värld där allt har förändrats, både för det goda och för det onda, men jag tror att mer eller mindre alla människor skulle svara att det är bättre idag än var det var för 60 år sedan, oberoende av land. Jag är säker på att om min morfar levde idag skulle han svara samma sak, men även på frågan Island 50tal vs Island idag. Det har nog mer med det teknologiska att göra än samhällets struktur.
.

Exakt. Det var det som gjorde att jag trodde att TS var ironisk när han länkade gamla reklamfilmer gjorda på 50-talet. Jag skulle aldrig i helvetet byta bort dagens teknologiska/medicinska framsteg eller moderna samhälle med det där bondelivet.
Citera
2011-03-22, 02:36
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Jag tror att ett mångkulturellt och mångetniskt samhälle kan fungera så länge man samlas kring viktiga och nödvändiga värden samt det finns en överväldigande stark majoritetsbefolkning att assimileras in i. Så här såg New York ut 1956

http://www.youtube.com/watch?v=Qa7Wp...feature=relmfu

Efter 1965 års fria invandring gick det snabbt åt helvete, men det finns ändå rätt klara bevis på att multietniska och mångkulturella samhällen kan fungera inom vissa ramar.

Här är en dokumentär om New York från 1955
http://www.youtube.com/watch?v=Mo1IX...feature=relmfu

Fram till 1933 då F.D. Roosevelt tog över var USA mer eller mindre Europiskt. Innan 1933 gick i princip det hela ut på att andra folkgrupper än dem från Europa var välkommna men att policyn var tydlig av att en etnisk status que skulle råda. Den absolut största gruppen. Efter 1933 började USA vackla och 1965 så införde man i princip öppna gränser och man tog bort "raskvoterna". Den amerikanska eliten menade att beslutet inte skulle påverka USA:s etniska sammansättning. Idag får du inte ens kritisera invandringspolitiken i USA. Idag anser Obama att man skall skall promota muslimsk invandring framför någon annan invandrargrupp. Historiska invandrargrupper från Europa och östasien är idag inte längre välkommna.

Men men...

Med icke-europeisk invandring till trots är New York en relativt säker plats idag; man har rensat upp gatorna och lyckats reducera stadens/statens "Crime Rate" signifikant och löjligt mycket. Faktum är att New York är USA's säkraste stad bland de större:

http://www.nypost.com/p/news/regiona...9ivJn69UinZMWM
Citat:
New York has the lowest crime rate of the 25 largest cities in the country, Mayor Bloomberg announced yesterday. And of the 261 cities with more than 100,000 residents, New York's crime rate ranked 246th.

Förvisso har kriminaliteten rent procentuellt ökat sedan 2010, men det kan mycket väl vara temporärt. New York som mångkulturaliserad stad med dess täta metropol känns i min mening säkrare än både Paris, Stockholm, London och Los Angeles.
Citera
2011-03-22, 02:51
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam90
Men bara för att vi säger att det var bättre förr betyder det ju inte att ALLT var bättre för, ingen har påstått det. Det är klart att mycket blivit bättre, mycket annat har dock blivit sämre. Mina egna föräldrar och andra släktingar kan jämföra hur det såg ut innan och hur det ser ut nu, det var mycket bättre. Det du gör är att du tar upp att Sverige alltid haft WT och liknande, det stämmer. Men nu växer underklassen då vi importerar IQ befriat slödder som alltid kommer bestå av en brun underklass som är mycket mer kriminell än den tidigare svenska WT y-namn underklassen.

Fast om man inte har upplevt den tiden själv, utan måste grunda sina åsikter på svartvita journalfilmer och nostalgiska berättelser borde man hålla kakhålet stängt? Jag växte upp under tiden då Fantastiska Sverige bestod av två hela TV-kanaler, Socialdemokrati och "god ekonomi". Det var inte särskilt mycket bättre då. Folk slog fortfarande varandra på käften, rånade varandra och satt i fängelse. På många härinne låter det som att Sverige var värsta paradiset. Jag hade alla dagar i veckan hellre växt upp nu, när det högteknologiska samhället precis har tagit fart.

Vi har alltid haft "IQ befriat slödder" i Sverige. Det är inget nytt.

Citat:
Jag är knappast en del av patrasken. Min familj är medelklass, att du jämför oss i ett fint rashusområde med kriminella bidragstagande blattar och alkis WT i ettor och tvåor säger mer om dig än om oss.

Sluta argumentera och uttrycka dig som en WT då. År 2011 är ett radhusområde inte "medelklass". Du tillhör på sin höjd övre underklass, och det är absolut inget fel med det. Medelklass bor inte mitt i ett ghetto bland kvinnor i bhurka.

Citat:
Jag känner heller inga svenska kvinnor som gör det, däremot gör många av din bruna underklass det, du vet de där som berikar oss så mycket och så?

Ärligt talat skiter jag i vad dom sysslar med. Dom får offra varandra till Allah eller ha orgier med kameler och avföring på torget varje eftermiddag sålänge det inte rör mig. Om folk vill gå klädda som beduiner är det deras val, det är ingenting jag stör mig på eller som skadar mig. Så ärligt talat, vad fan är problemet?

Citat:
Den svenska kvinnan har alltid värderats högre än vad kvinnor i den samlade muslimska världen värderats. Vi har alltid varit lite mer moderna, lite mer steget före på den fronten, går inte att jämföra oss med muslimerna i det avseendet, där kvinnans enda uppgift är att föda så många barn som möjligt och lyda mannen, gå flera meter bakom mannen som en lydig tjänarinna.

Sverige har inte varit i framkant när det kommer till jämställdhet särskilt länge om vi ska se det historiskt. Det har inte ens gått 100 år sedan kvinnor fick rösträtt i Sverige. Och än en gång, det stör mig inte heller om en muslimsk kvinna går flera meter bakom mannen. Vill dom leva så är det deras val. Det är knappast inget som berör dig eller mig, eller det svenska samhället öht. Om några generationer kommer de flesta av dessa att vara assimilerade. Alternativet är att bo kvar på samma sätt i ghettot, och dom vill därifrån lika mycket som du.

Vill du börja inskränka på folks rätt till fria valmöjligheter är du ute på djupt vatten, och jävligt långt ifrån det samhälle du sitter och drömmer om.

Citat:
Än en gång, du förfalskar medvetet sanningen. Sverige har en enorm arbetslöset, en av de största ungdomsarbetslösheten i hela Europa, det går inte bra från Sverige.

Sluta läs Aftonbladet. Sverige har inte "enorm" arbetslöshet, tvärtom pekar allt på att denna kommer gå ner 2011 om inget oförutsett händer. Titta gärna på andra länder i EU så ser du hur bra vi ligger i jämförelse.

Citat:
Invandringen dränerar en enorm kostnad varje år som man tar från andra områden då det kostar ett tiotal miljarder.

Visst, jag kan hålla med om att invandring och integration borde skötas på ett bättre sätt.

Citat:
Kriminaliteten och gängen är större än någonsin och växer explotionsartat, den nya bruna underklassen är mycket tyngre kriminell än den tidigare WT underklassen med y namn.

Kriminaliteten är inte större än någonsin. Den har tom minskat en aning i jämförelse med 90-talet. Underklassen må vara tyngre kriminell, och det finns fortfarande WT-underklass med y-namn som är lika tungt kriminell som resten.

Citat:
Muslimerna kanske inte kommer ta över, men de kommer påverka landet i en allt mer efterbliven riktning på grund av deras 1000-tals åriga värderingar som är rent efterbliven de civiliserade delarna av världen.

Det kommer inte påverka våra värderingar ett skit. Som jag sa, låt dom göra det dom tycker är rätt. Förr eller senare kommer dom att assimileras. Eller hade du tänkt dig att hela Sverige vaknar en morgon och vänder sig mot Mecka? Du säger ju själv att de är underklass, hur ska de få makt över samhället hade du tänkt? Underklassen har ett syfte: att tjäna överklassen. Jag kan inte se ett enda exempel på att vi tjänar muslimerna, snarare tvärtom.
Citera
2011-03-22, 03:18
Medlem
le-douches avatar
meeen GTFO!
jag gillar verkligen inte att tex människofientliga muslimer frodas och får uppehälle utan minsta motprestation i detta "land" , men tro inte att det var någon utopi bara för att majoriteten var blonda, pedofili, incest, misshandel, mord har vi "arier" klarat av att praktisera utan Achmed, tro det eller ej!

Ondska är knappast vita undantagna ifrån! även om vi inte skulle klara av att backa tillbaka till den muslimska "kulturens" nivå, inte ens med systematiskt limsniffande och inavel.

Så härligt paradoxalt att Pk och feminister vill ta hand om folk från en så kallad kultur där män ibland inte ens tilltalat kvinnor, djävla äckliga bög araber, brinn era svin!
Citera
2011-03-22, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Längtar du tillbaks till en sådan värld? Det gör jag.

M.v.h.

Skogsvatte

Ja, självklart.

Många klagar och påstår att det fanns problem då också. Fine, hur är det en lösning på de problemen att ta in svartskallar och skapa många hundra gånger fler och allvarligare problem?

Tänk om vi hade lagt alla resurserna på det egna landet och det egna folket, och bara hållit svartingarna ute, istället för det här katastrofala misslyckandet.
Citera
2011-03-22, 05:20
Medlem
Ockletts avatar
Låter som barn i bullerbyn. Jovisst en mindre komplicerad värld vore bekvämare att leva i, helt klart. Färre saker att oroa sig över gör många glada vilket också skulle uppskattas i en sån värld.

Med risk för att folk vet vem jag är osv så tänker jag inte yttra mig vidare i denna fråga.
Citera
2011-03-22, 08:22
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Världen var faktiskt ganska spännande även då, på andra håll: det fanns atomkrig, koreakrig och dansbaneelände; nere i Kongo och Kenya var det kannibaler och kommunister; i L.A. Kalifornien några år senare skulle de svarta göra kaos och förvandla staden till krigszon.

Det här klippet visar bara ett litet hörn av världen som ännu inte drabbats av spännande och berikande kaos. För oss som vet att det böjs "världeN" och inte "världet" kan det kännas inspirerande att veta att det existerade en gång.

Slarvfel ursäkta mig sånt accepteras i min värld i tro på att man blir bättre, vet inte hur du får allt det där med krigen till berikande kaos..
Citera
2011-03-22, 09:04
Medlem
NS_14s avatar
Den samlade politiska korrektheten i tråden undviker som vanligt vetenskapen och hänfaller till sin sedvanliga känslosamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av ANationalAcrobat
Varför flyttar ni inte till någon liten by i Norrland och lever ert bondeliv? Gå ut i ottan och mjölka kona för att sen plöja åkern och sen slappna av på en höbal med ett grässtrå i munnen och kolla in snygga blonda renrasiga tjejer som traskar förbi. Inte en sandneger eller burka på flera mils avstånd,det måste ju vara drömmen för er? Det är ju bara och flytta och ni verkar ju tro att ni är rätt många också det är ju bra då slipper det bli inavel också. Ni passar helt enkelt inte in i tätortens liv och rörelse.

Inavel är som sagt ingen föreliggande risk (vilket jag redan presenterat i tråden). Sedan är det självfallet inte skrivet i sten att tätorten måste omfatta kriminalitet, förfulning och dekadans. I mitt tidigare videoklipp visade jag på hur just tätorten har förslummats och vikit ned sig ur ett rent arkitektroniskt hänseende i samband med kosmopolitismen. Det finns självfallet ingen som tjänar på en förfulning och försämring.

Citat:
I min värld så om jag inte trivs med mina grannar och jag blir arg varje gång jag ser vissa personer så antingen flyttar jag eller så tar jag det personligen med dom jag inte gillar. Det sista jag skulle göra är att sitta och gnälla på nätet och vilja att andra skall lösa dom problemen för mig. Många av er verkar tillhöra den sorten som gnäller över nätet och då återstår bara alternativet att FLYTTA!
Ni verkar inte trivas här och vi vill inte ha er här så det här är en win/win situation

I min värld bedriver man aktiv opinionsbildning och hederlig folkupplysning med de moderna maktmedel som står oss till buds. Ingen svensk skall behöva flytta på grund av Er försämring. Skogsvätte visade ett filmklipp om en tillvaro som är fullt ut möjligt om man vågar tro och hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in