2004-09-14, 12:02
Medlem
Smurfettes avatar
Tjenare
Jag är röker rätt ofta men vill leva sundare (äta sundare). Är det någon som har något tips på bra/nyttiga men ändå tillfredsställande saker att äta när man är munchiesangripen? Jag blir tokig om jag inte får tugga i mig saker emellanåt efter en spliff, men det blir oftast snabbmat (då slipper jag laga) och godis, glass och snacks. +o( Vore bra med tips på nyttiga munchies!
Citera
2004-09-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfette
Tjenare
Jag är röker rätt ofta men vill leva sundare (äta sundare). Är det någon som har något tips på bra/nyttiga men ändå tillfredsställande saker att äta när man är munchiesangripen? Jag blir tokig om jag inte får tugga i mig saker emellanåt efter en spliff, men det blir oftast snabbmat (då slipper jag laga) och godis, glass och snacks. +o( Vore bra med tips på nyttiga munchies!

Koka fullkornspasta + nån sås är mättande, relativt nyttigt, och tar inte allt för lång tid att fixa. Släng på nån köttbit också, typ färdiglagade köttbullar också har du en hel måltid.

Annat tips är att dricka måltidsdricka medan/efter du röker, innehåller socker och smakar gott, men inte alls lika onyttigt som vanlig läsk.
Citera
2004-09-14, 13:08
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Koka fullkornspasta + nån sås är mättande, relativt nyttigt, och tar inte allt för lång tid att fixa. Släng på nån köttbit också, typ färdiglagade köttbullar också har du en hel måltid.

Annat tips är att dricka måltidsdricka medan/efter du röker, innehåller socker och smakar gott, men inte alls lika onyttigt som vanlig läsk.
MMMMMMMMMM Låter gött!!
Citera
2004-09-14, 13:12
Medlem
Holkens avatar
Finns redan en sån här tråd.

http://forum.flashback.info/scandina...light=Munchies

Där finns det mycket fina tips.
Citera
2004-09-14, 13:21
Medlem
Smurfettes avatar
Nja den tråden innehöll ju bara tips på sån mat jag vill försöka undvika..
Citera
2004-10-11, 14:35
Medlem
Jernvantes avatar
Köp en gurka som du sen kan smaska på när du röker.

Nä men allvarligt, ät typ mackor och liknande saker och undvik godis och fet mat. Ät även flera mindre måltider istället för att vräka i dig en massa på en gång och på det viset även undvika "Munchies magen" vilket är rätt så otrevligt, speciellt dagen efter.
Citera
2004-10-11, 15:20
Awaiting Email Confirmation
drick kaffe så tappar du aptiten.
fil med banan brukar funka annars.
Citera
2004-10-11, 15:24
Medlem
LadyTieras avatar
flyttas till matforumet från cannabis
Citera
2004-10-12, 09:38
Medlem
Hönapönas avatar
Riskakor?

Finns i flera "chipsliknande" smaker, och även en del söta varianter.
Citera
2004-10-12, 10:18
Medlem
Snaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hönapöna
Riskakor?

Finns i flera "chipsliknande" smaker, och även en del söta varianter.

Ska du lura stackarn att käka spånskiva?!?!
Riskakor är inte bra svullmat för de kräver alldeles för stor mängd vätsketillförsel. Vilket oftast resulterar i någon sockrig dryck(läsk, saft).

Sikta på frukt istället. Fixa en rejäl fruktskål på vardagsrumsbordet och svulla nyttigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in