Tack som fan för informationen! Jag hade ingen aning om att det var mer komplext än jag trodde. Har du tips på länkar eller sökord där jag kan hitta mer om det?
Skulle verkligen vilja prova cipralex istället. Är det någon som lyckats byta från paroxetin till cipralex. Måste man vara helt "ren" från paroxetin innan man börjar med det andra eller?
Får man fråga varför du skall sluta? Själv har jag cipramil och har haft den sedan 1995 (20 mg per dag). När jag har försökt sluta har jag till slut mått uruselt. Men jag halverade dosen sist vilket förmodligen var för mycket på en gång.
Jag skulle helst vilja sluta, men har väl börjat inse att det inte är möjligt. Anledningen till att jag skulle vilja prova cipralex är att jag skulle vilja ha en medicin med om möjligt mindre biverkningar. De jag känner idag är främst minskad sexuell drift. Muntorrheten gör mig inget.
Läst lite om cipralex och där rapporteras mindre biverkningar och de ev biverkningar man får verkar kunna vara av övergående karaktär. Paroxetinet gör sitt jobb, inget snack om saken, men det är en gammal medicin och jag tycker att på de 10 tal åren jag ätit de, borde kommit någon nyare mer effektiv. Därav intresset.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!