2024-01-29, 14:43
Inaktiv Administrator
admin6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Så du menar att det finns en tystnadskultur kring rekryteringen?

Jag vill gärna ha den dialogen med ansvarige. Vi kan ha den dialogen här inför alla också. För mig kvittar det.

Nej, det blir ingen dialog i PM eller i denna tråd om hur vi rekryterar moderatorer. Det finns befintliga trådar, till exempel (FB) Hur utses moderatorer? där det diskuteras, men det är inget vi går ut med detaljer om.

/admin6
Citera
2024-01-29, 22:58
Medlem
Kan man använda två användare på samma PC/MAC/ChromeBook samtidigt här på FB???

Alltså samma webbläsare fast två användare samtidigt?
Citera
2024-01-30, 16:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Kan man använda två användare på samma PC/MAC/ChromeBook samtidigt här på FB???

Alltså samma webbläsare fast två användare samtidigt?

Inte om du bryter mot 1.07, annars är det ju inga problem.
Citera
2024-01-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inte om du bryter mot 1.07, annars är det ju inga problem.

Om man vill använda två användare samtidigt kan man det?
Citera
2024-01-30, 16:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Om man vill använda två användare samtidigt kan man det?

Du får väl testa men skriver du med de olika användarna i samma forumdel/tråd så begår du regelbrott och då blir båda användarna avstängda.
Citera
2024-01-30, 17:33
Medlem
Citat:
Du får väl testa men skriver du med de olika användarna i samma forumdel/tråd så begår du regelbrott och då blir båda användarna avstängda.
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

Dölj förtydligande av denna regel.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.

Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.
Citera
2024-01-30, 18:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

Dölj förtydligande av denna regel.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.

Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.

Ja, det är ju precis det jag säger. Det fetade är särfall där det på något sätt kan påvisas att det inte på minsta vis handlar om uppbackning av sig själv.
Citera
2024-01-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ja, det är ju precis det jag säger. Det fetade är särfall där det på något sätt kan påvisas att det inte på minsta vis handlar om uppbackning av sig själv.
Du skrev att man begår regelbrott. Det är uppenbart en definitionsfråga. Ska du ge råd så ge fullständiga råd.
Citera
2024-01-30, 18:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du skrev att man begår regelbrott. Det är uppenbart en definitionsfråga. Ska du ge råd så ge fullständiga råd.

Finns ingen som helst anledning att specificera eventuella kryphål. Bättre att säga att det är och förblir 1.07 att skriva i samma tråd med olika användare.

Att ett inlägg av tusen eventuellt kommer undan 1.07 är ingen definitionsfråga. Det hade det varit om det handlat om runt 50/50.
Citera
2024-02-06, 14:14
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Skickade PM historik

Vart hittar jag skickade PMs historik? Bra för översikt så man kan ha lite kontroll. Är det jag som är blind eller?
Citera
2024-02-06, 14:16
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Vart hittar jag skickade PMs historik? Bra för översikt så man kan ha lite kontroll. Är det jag som är blind eller?

I din PM-korg?

Klicka på rullisten och välj skickade. Eller vad är det du undrar egentligen?
Citera
2024-02-06, 14:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Du menar dina egna skickade?

KLicka på meddelandeikonen. I fet text över meddelandena står det Privata meddelanden i mapp: Inkorg. Ordet inkorg går att klicka på och där välja alternativet "skickat" istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in