2014-01-11, 19:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Jag vet att "mina citerade inlägg" och "mina inlägg" är sega, jag har varit här tillräckligt länge men jag har ett annat problem;
Det är ibland problem med indexeringen för sökmotorn vilket får effekten att citerade inlägg och andra funktioner som använder sökindexet inte hittar nya inlägg.
Citera
2014-01-11, 19:17
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är ibland problem med indexeringen för sökmotorn vilket får effekten att citerade inlägg och andra funktioner som använder sökindexet inte hittar nya inlägg.

Det vet jag om men känns fortfarande så konstigt att det funkar i vissa forums men inte i andra? Aldrig varit med om förr eller för den delen läst om någon annan som fått liknande problem.
Citera
2014-01-11, 19:31
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Fast inläggen blir postade, de syns för alla förutom i "Mina inlägg".

Det är inte som sista utvägen, för där finner du varken inlägg i forumet eller i dina inlägg förrän det accepterats.

Förvisso men det kan ju vara så att de läggs i en slask som sedan eftermodereras.

mvh
Citera
2014-01-11, 20:46
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Förvisso men det kan ju vara så att de läggs i en slask som sedan eftermodereras.

mvh

Nu får du gärna utveckla, läggs i en slask?

Eftermodereras gör så gott som alla inlägg på Flashback, förutom trådstarterna i RYC och SU.
Citera
2014-01-11, 21:04
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Nu får du gärna utveckla, läggs i en slask?

Eftermodereras gör så gott som alla inlägg på Flashback, förutom trådstarterna i RYC och SU.

Jo, om du postar i en viss forumdel kan det vara så att alla inlägg eller några rödflaggade användares inlägg alltid eftermodereras vilket inte sker i huvudsak. Det jag kallar slask är där de hamnar tills en mods har tid att gå igenom inläggen för att de ska få grön flagg. När det är klart slussas inläggen ut i systemet för att sedan indexeras som alla andra poster på forumet. Iom. detta tar det lite tid innan du kan se det i din kontrollpanel.

mvh
Citera
2014-01-11, 21:40
Medlem
Citat:
Jo, om du postar i en viss forumdel kan det vara så att alla inlägg eller några rödflaggade användares inlägg alltid eftermodereras vilket inte sker i huvudsak. Det jag kallar slask är där de hamnar tills en mods har tid att gå igenom inläggen för att de ska få grön flagg. När det är klart slussas inläggen ut i systemet för att sedan indexeras som alla andra poster på forumet. Iom. detta tar det lite tid innan du kan se det i din kontrollpanel.

mvh
Det skulle ju i så fall bara gälla trådstarter i Sista utvägen, Recycle your stuff och Feedback, inte inlägg i de delarna eller trådstarter och inlägg postade i något av de andra delforumen. Så var det bara inlägg det gällde finns det inget skäl till att de skall behövs godkännas innan de publiceras. Är också riktigt kritiskt till att det skulle finnas användare som är rödflaggade.
Citera
2014-01-11, 22:29
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

mvh

Det var intressant, kan du utveckla hur det fungerar för det har jag inte hört om tidigare (varken som användare eller moderator)?
Citera
2014-01-12, 01:54
Medlem
Fallmans avatar
Borde ni inte byta namn på

"Flashback Forum > Samhälle > Ekonomi > Bitcoin och andra virtuella valutor"

Till enbart "Virtuella valutor" , Då bitcoin börjar få lite konkurrens och just nu handlar hela den där delen enbart om bitcoin, dags att ändra det och få folket att öppna ögonen för andra valutor också!
Citera
2014-01-12, 20:06
Avslutad
Hmm. Inlägg har försvunnit igen. Kan inte komma ihåg att jag skulle ha gjort några tramsinlägg, och papperskorgen är tom. Senaste gången försvann ca 20 inlägg, då var det skapandet av Long Stay-forumet som var orsaken.

Denna gången handlar det bara om 3 eller 4 inlägg tror jag, men ändå.
Citera
2014-01-12, 20:52
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hmm. Inlägg har försvunnit igen. Kan inte komma ihåg att jag skulle ha gjort några tramsinlägg, och papperskorgen är tom. Senaste gången försvann ca 20 inlägg, då var det skapandet av Long Stay-forumet som var orsaken.

Denna gången handlar det bara om 3 eller 4 inlägg tror jag, men ändå.

Inlägg försvinner hela tiden för mig. De ligger kvar i trådarna, men syns inte under "Mina inlägg", men de brukar dyka upp efter ett tag igen.
Citera
2014-01-12, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Inlägg försvinner hela tiden för mig. De ligger kvar i trådarna, men syns inte under "Mina inlägg", men de brukar dyka upp efter ett tag igen.
Jo, att inlägg inte alltid syns i "Mina inlägg"/"Mina citerade inlägg" är jag med på, men de har alltså försvunnit från "Inlägg: 15xx". Det har aldrig hänt tidigare, förutom när ett tjugotal försvann i och med att forumet "Long Stay" (där inläggen inte räknas, precis som i t.ex. Laidback/Humor) skapades, men nu har ytterligare ett par inlägg försvunnit och min undran är var de försvunnit.
Citera
2014-01-12, 21:00
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, att inlägg inte alltid syns i "Mina inlägg"/"Mina citerade inlägg" är jag med på, men de har alltså försvunnit från "Inlägg: 15xx". Det har aldrig hänt tidigare, förutom när ett tjugotal försvann i och med att forumet "Long Stay" (där inläggen inte räknas, precis som i t.ex. Laidback/Humor) skapades, men nu har ytterligare ett par inlägg försvunnit och min undran är var de försvunnit.

Samma problem, skrev ett inlägg igår lite över era inlägg.

Svaret tydligen:

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in