2011-03-19, 17:53
Medlem
Har aldrig haft magrutor och har nu bestämt att de skall fram till sommaren. Detta då jag hittat en kost jag trivs med och med mycket begränsad mängd kolhydrater.

Min fråga är riktad till de som har erfarenhet av deffning och liknande. Vad är rimligt att förvänta sig i vikt nedgång per vecka?
Vad jag märkt hittills efter ca 2 veckor är dryga 1kr/vecka, och detta utan träning.
Citera
2011-03-19, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Vad jag märkt hittills efter ca 2 veckor är dryga 1kr/vecka, och detta utan träning.

1kr per vecka? Här finns det pengar att spara

Skämt å sido, 1kg per vecka är jättebra.
Citera
2011-03-19, 17:59
Medlem
.carls avatar
Vad äter du? Jag är ingen expert men känner likadant som dig och behöver tips på vad man ska äta
Citera
2011-03-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
1kr per vecka? Här finns det pengar att spara

Skämt å sido, 1kg per vecka är jättebra.

Okej, kanon. Kanske kunde nämna att min vikt ligger på 103 och jag är 191.

Spontant, med hårdträning inräknat, vad skulle jag kunna räkna med?
Citera
2011-03-19, 18:00
Bannlyst
Beror ju helt på hur stort underskottet är, oavsett dietmetod.
Citera
Medlem
Om du ska gå ner ett kilo i veckan måste du ungefär ligga på minus 1000 kalorier varje dag.
Minska på kolhydraterna, minska antalet kalorier och öka ditt proteinintag.
Citera
Medlem
postvagns avatar
Det tar tid. Fettet runt magen är det sista som ryker för de allra flesta. Har provat att leva utan kolhydrater ett tag själv. Man blir sjukt seg och kan fan inte tänka klart. Träningen går i regel sämre oxå (inte bara baserat på mina egna upplevelser). Det är inte nyttigt för kroppen. Jag skulle rekommendera att du käkar lite långsamma kolhydrater (havregrynsgröt) till frukost och efter träning, men inte annars. Att skippa dem på kvällen ger resultaten...
Citera
2011-03-19, 18:01
Medlem
akvarells avatar
1 kg fett är 7 000 kalorier, det betyder att du går 1 000 kalorier minus per dag.
Räkna ut ditt dagsbehov i kalorier och börja räkna.
Hur mycket behöver du gå ner?
tänk på att du måste träna, gärna tunga vikter, för att inte förlora muskelmassa. Det är nämligen det första kroppen gör sig av med annars, enklast.
Citera
Medlem
Ducken11s avatar
Det har helt att göra med hur mycket kcal du stoppar i dig kontra de du förbränner.

1kg motsvarar 7000kcal.
Så om du ligger 1000kcal underskott per dag så kommer du förlora 1kg fett under en vecka.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
Highsounds avatar
Du lär väl märka hur mycket du går ner i veckan? Vad är detta för idiotisk jävla trådstart?
För att besvara din fråga: Hur mycket du går ner i veckan beror på hur stort energiunderskott du ligger på.
Citera
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Har aldrig haft magrutor och har nu bestämt att de skall fram till sommaren. Detta då jag hittat en kost jag trivs med och med mycket begränsad mängd kolhydrater.

Min fråga är riktad till de som har erfarenhet av deffning och liknande. Vad är rimligt att förvänta sig i vikt nedgång per vecka?
Jag tror du kan förvänta dig ca 2kg per vecka i några veckor men sen planar det ut.

Problemet med LCHF-dieten är att, enligt min mening, om du fuskar det minsta någon vecka så slår det tillbaka något oerhört hårt.

Helt utan träning kan du gå ner sjukt mycket men då får du fanimig inte fuska en enda dag. Om du kombinerar LCHF med träning så är den mer förlåtande och funkar väldigt bra.
Citera
2011-03-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .carl
Vad äter du? Jag är ingen expert men känner likadant som dig och behöver tips på vad man ska äta

Eftersom receptet är från en restaurang känd för sina goda sallader vill jag inte avslöja hela receptet.
Men det jag kan ge dig är att det rör sig om en sallad innehållande:
-morötter
-gurka
-jordnötter
-kyckling

Riv morötterna i strimlor med ett riv järn eller mandolin. Skär gurkan på längden och sedan i 0,5cm tjocka halvmånar. Blanda med morötterna och jordnötter och kyckling efter tycke. Mer än detta avslöjar jag inte

Nu tycker nog de flesta att detta inte låter så spännande men om man gör rätt så är det faktiskt riktigt gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in