2011-03-19, 18:35
Medlem
Sitelists avatar
Har en polare som slutat precis, han gick från missbruk till helren. Det du måste göra är att ta en dag i taget, och ha en rutin som du gör varje dag. Gör ett schema om hur du ska ta dig igenom dagen utan att hamna i situationer som du inte klarar av, har du inte ork att göra detta själv bör du skaffa hjälp för utan detta är det jävligt svårt.

Lycka till
Citera
2011-03-20, 10:50
Bannlyst
Fick ett jätte roligt samtal idag (INTE) från min fader... Har har missbrukat i 30 år innan men han var också nykter i 11 år men sen 4 månader tillbacks så har han börjat knarka igen... Han ringde till mig idag och var skit påverkad av benzo hörde jag. Jag som trode att de skulle gå bra för han nu men nejdå. Precis vad jag behövde idag, ett samtal från en påverkad farsa Har fan själv ångest som fan idag. Och han snacka massa skit om att jag INTE skulle sluta med benzo för då slår det runt i huvudet på en påstog han haha... Han som alltid har sagt att det absolut inte går att gå på nånting sinnesförändrande saker när han var nykter förut. Ah fy fan det kmr inte gå bra för han, och han sa till mig så här att du och jag vi är väl på ungefär samma nivå nu och vi måste hålla ihop. OMG.
Citera
2011-03-20, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regeneration1
Fick ett jätte roligt samtal idag (INTE) från min fader... Har har missbrukat i 30 år innan men han var också nykter i 11 år men sen 4 månader tillbacks så har han börjat knarka igen... Han ringde till mig idag och var skit påverkad av benzo hörde jag. Jag som trode att de skulle gå bra för han nu men nejdå. Precis vad jag behövde idag, ett samtal från en påverkad farsa Har fan själv ångest som fan idag. Och han snacka massa skit om att jag INTE skulle sluta med benzo för då slår det runt i huvudet på en påstog han haha... Han som alltid har sagt att det absolut inte går att gå på nånting sinnesförändrande saker när han var nykter förut. Ah fy fan det kmr inte gå bra för han, och han sa till mig så här att du och jag vi är väl på ungefär samma nivå nu och vi måste hålla ihop. OMG.

Blev så jäva negativ efter det där samtalet och mår ännu sämre nu för farsan har börjar missbruka, Han kmr fan dö om han fortsätter sådär Kraftig ångest nu... Hade sparat 4 st 300mgs Lyrica som jag hade på mig som jag tog precis.. Palla inte bara med det här... Kmr inte bli så påverkad men kmr iaf må bra typ hela dagen.
Citera
2011-03-20, 11:22
Medlem
Subject9s avatar
Lycka till, håller tummarna för dig : )
Citera
2011-03-20, 12:31
Bannlyst
En fråga bara... Kan jag punda eller ta lyrica i medicinsktsyfte? jag menar att jag kör lyrica endast och överdoserar det? Kommer det att funka eller kmr man bli sugen på andra droger då?
Citera
2011-03-20, 12:40
Bannlyst
Citat:
En fråga bara... Kan jag punda eller ta lyrica i medicinsktsyfte? jag menar att jag kör lyrica endast och överdoserar det? Kommer det att funka eller kmr man bli sugen på andra droger då?

Du ska nog inte missbruka dom, men ta dom som dom ska funkar jätte bra mot ångest,,
Har ett tips i början sa ta 1 timme i taget lova dig själv att du inte ska ta något på 1 timme, när det har gått 1 timme och om du inte tagit något kan du ta 1 timme till.
Eller om du vill 24 timmar i taget...
Och tänk på att inte ta droger för att din Pappa har börjat igen, för detta är sjukdomen en perfekt anledning att börja igen. Så försök att inte ta återfall när det händer jobbiga grejer, det har du gjort hela livet, så fort det har varit jobbigt så har man drogat för att dämpa sina känslor..

Håller tummarna att du ska klara det lycka till
Citera
2011-03-20, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Du ska nog inte missbruka dom, men ta dom som dom ska funkar jätte bra mot ångest,,
Har ett tips i början sa ta 1 timme i taget lova dig själv att du inte ska ta något på 1 timme, när det har gått 1 timme och om du inte tagit något kan du ta 1 timme till.
Eller om du vill 24 timmar i taget...
Och tänk på att inte ta droger för att din Pappa har börjat igen, för detta är sjukdomen en perfekt anledning att börja igen. Så försök att inte ta återfall när det händer jobbiga grejer, det har du gjort hela livet, så fort det har varit jobbigt så har man drogat för att dämpa sina känslor..

Håller tummarna att du ska klara det lycka till

Tack så mycket Uppskattar svaren. Ja min pappa måste ha hjälp nu, LVM på han. Men jag kan inte hjälpa min pappa, jag måste tänka på mig själv nu.

Fan det kommer bli svårt att bli nykter, måste ändra umgänge, musik, filmer, osv. Fick lära mig det i AA och NA.. Jag som älskar sökarna, när dom snortar kokain på rummet och han säger han är luuugn sa jag haha. Och torsten flick säger en kul sak: Vadå skojarru? Vadfan är du för jävla färsking har du aldrig testat? Vadå färsking? Jag undrar om man skulle ta så här mycket på en gång, det var den jag undra
Citera
2011-03-20, 15:08
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket Uppskattar svaren. Ja min pappa måste ha hjälp nu, LVM på han. Men jag kan inte hjälpa min pappa, jag måste tänka på mig själv nu.

Fan det kommer bli svårt att bli nykter, måste ändra umgänge, musik, filmer, osv. Fick lära mig det i AA och NA.. Jag som älskar sökarna, när dom snortar kokain på rummet och han säger han är luuugn sa jag haha. Och torsten flick säger en kul sak: Vadå skojarru? Vadfan är du för jävla färsking har du aldrig testat? Vadå färsking? Jag undrar om man skulle ta så här mycket på en gång, det var den jag undra

Ja. Att din farsa börjat punda igen var ju inget roligt att höra, särskilt inte nu när du kommit på lite bättre vägar. Men du kan inte hjälpa din pappa, han får hjälpa sig själv, försök att inte tänka på honom.

Musik är viktigt, vad lyssnar du på? Filmer kan också vad bra.

Filmer du kan se: Requiem for a dream, Donnie Darko, Fargo, Trainspotting, Vi barn från Bahnhof Zoo.

Musik i denna listan kan jag rekommendera: http://open.spotify.com/user/hejsan1...2tNmNE68OfCvml

Inte för att det är min egen lista utan för att är man arg eller ledsen kan Metal och hårdrock hjälpa ibland.

Band som: Lamb of God, Bloodbath, Opeth, Machine Head, The Haunted, Kreator, Bleed from within, Slayer, Hatebreed, Deicide, DevilDriver, Behemoth, Sepultura, Soulfly.

Be strong!
Citera
2011-03-20, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Ja. Att din farsa börjat punda igen var ju inget roligt att höra, särskilt inte nu när du kommit på lite bättre vägar. Men du kan inte hjälpa din pappa, han får hjälpa sig själv, försök att inte tänka på honom.

Musik är viktigt, vad lyssnar du på? Filmer kan också vad bra.

Filmer du kan se: Requiem for a dream, Donnie Darko, Fargo, Trainspotting, Vi barn från Bahnhof Zoo.

Musik i denna listan kan jag rekommendera: http://open.spotify.com/user/hejsan1...2tNmNE68OfCvml

Inte för att det är min egen lista utan för att är man arg eller ledsen kan Metal och hårdrock hjälpa ibland.

Band som: Lamb of God, Bloodbath, Opeth, Machine Head, The Haunted, Kreator, Bleed from within, Slayer, Hatebreed, Deicide, DevilDriver, Behemoth, Sepultura, Soulfly.

Be strong!

hej!

Jag lyssnar på typ allt: Hårdrock, death metal, black metal, hip-hop, teckno osv. Band som ; Deicide, marduk, Anaal Nathrakh, Heaven shall burn, skinless, patologicum, 2-pac, ice cube, dr.dre, necro, jacco, kartellen, Ri-Fa, behemoth, slayer, children of bodom osv

Men jag blir bara sugen på droger om jag lyssnar på: Necro - i need drugs, eddie nilsson - punda loss.

Requiem for a dream, är en tung film

Mvh
Citera
2011-03-21, 08:14
Bannlyst
Fy fan nu kmr jag må dåligt halva dagen är säker på de. Ska nämligen snorta 2 linor ritta sen. Men jag sa till er, den här veckan kmr jag punda vilket jag gör men sen så ska jag lägga ner om nån vecka. Men som tur, har jag 900mg Lyrica jag kan sopa i mig ikväll om ATn känns förjävlig. Metylfenidat abstinens är inget kul.
Citera
2011-03-21, 08:51
Medlem
Skit i din farsa, fokusera bara på dig själv, och sök stöd hos folk som du litar på och som inte själva håller på med narkotika!
Kanske försöka bryta lite med dom som fortfarande pundar?

Lycka till iaf och jag lär följa tråden!
Citera
2011-03-21, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil1
Skit i din farsa, fokusera bara på dig själv, och sök stöd hos folk som du litar på och som inte själva håller på med narkotika!
Kanske försöka bryta lite med dom som fortfarande pundar?

Lycka till iaf och jag lär följa tråden!

Tack Ja angående min farsa så ringde han mig nyss och var svin påverkad igen av alkohol, han kmr dö om han inte får hjälp snart, han har försökt ringt till soc men dom vägrar lägga ett öre på han och han har ringt till behnadlingshem och frågat om han kan betala själv men nejdå de kan han inte. Fan ska man göra? Börjar bli riktigt nojjig nu asså. Ska fan snorta ritalinet snart så jag glömmer alla problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in