2011-03-19, 14:00
Medlem
Tips till tullen eller ren tur?

Citat:
Danska tullen har gjort alla tiders största kap av tung narkotika vid färjorna i Rödby - över 46 kilo heroin värt minst 50 miljoner kronor. En 45-årig svensk man och en 35-årig litauer sitter häktade.

Hela det danska tullväsendet gjorde ett gigantiskt pådrag i torsdags. De stängde i princip alla infarter till landet

Tullen har överhuvudtaget legat lågt med sitt kap och väntade ända till klockan 17.52 i går eftermiddag med att offentliggöra det.

http://www.expressen.se/nyheter/1.23...en-i-rekordkap
Citera
2011-03-19, 14:10
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben

Härligt trådnamn!

OnT: Jag tror att det är tips.
Citera
2011-03-19, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben

Jag tror att det var ren tur.

Lite vek trådstart eftersom du endast har ställt en fråga med två svars alternativ, någon som håller med?
Citera
2011-03-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Jag tror att det var ren tur.

Lite vek trådstart eftersom du endast har ställt en fråga med två svars alternativ, någon som håller med?
Jag håller definitivt med men jag tyckte ämnet lät spännande med tullens låga profil (dom kanske väntar ännu fler i karavanen?)och någon FBare kanske visste något om hur Tullen jobbar i sådana här sammanhang
Citat:
Tullen har överhuvudtaget legat lågt med sitt kap och väntade ända till klockan 17.52 i går eftermiddag med att offentliggöra det.
Citera
2011-03-20, 22:37
Medlem
11 år på kåken?
Citera
2011-03-20, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klagaren
11 år på kåken?
11år? Snarare 14, äckliga horlagar man har för narkotika, man får några år för mord

Sen tror jag det var tips, ofta när tullen kapar något så är det tips.

Roliga med tipsen ibland är också att dom är planerade, för att inte så långt bakåt i fordonskön kommer en fullastad bil eller lastbil med betydligt större mängd extra droger en lastbil kan ha med sig inte allt för sällan 300-400kg, för att denna fordon ska passera då den tippsade fordomet ska vara fokus på, och den tipsade bilen kanske har enstaka kilon, så man "offrar" lite för att få igenom mycket.

Nu är inte alla tips på detta sätt, men en hel del funkar så..
Citera
2013-07-12, 04:32
Medlem
OneUps avatar
Någon som vet vad det blev av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in