2011-05-05, 13:38
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Philippe Lakos bentackling på Laumann Ylven, var inte speciellt vacker.

http://www.youtube.com/watch?v=MXqlguUw92w

Det är bara att känna med Laumann, för det lär nog inte blir något mer spel för hans del under VM.

En riktig Uffe Samuelsson-tackling, fy fan vad fult.
Citera
2011-05-05, 13:45
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Nej för fan hoppas inte att bäckis kommer! Vi behöver backar. Dessutom så har bäckis urusel form just nu.

Borde låta Rundblad spela.
Citera
2011-05-05, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Driver Mårts eller... Har han ratat Johansson redan?

Om en spelare ska komma från Caps så är det Johansson, Bäckström förtjänar inte platsen, dessutom är han skadad. Johansson har varit en fröjd att se och han skulle passa in bra i Sveriges system. Sinnessjukt om han inte får frågan.

Mårts har redan tappat mitt förtroende men detta vore ju pinsamt om han tar med bäckis istället för Johansson.

Bäckis form är usel och hans självförtroende är väl inte på topp heller.

Näe, tar han med bäckis så är det bevisat att Mårts inte ska vara coach för Sverige.
Citera
2011-05-05, 14:29
Medlem
Mittpunkts avatar
Imorgon börjar nästa runda där grupperna ser ut på följande vis (rätta mig om jag har fel & jag har även tippat på hur grupperna slutar och därför redovisat en hypotetisk kvart-och semifinal):

Grupp X
Kanada
Sverige
USA
Schweiz
Norge
Frankrike

Grupp X
Ryssland
Slovakien
Tjeckien
Finland
Tyskland
Danmark

Visst fungerar det så att, de lag som har flest poäng när andra rundan är klar blir direktkvalificerade för semifinal? Att dessa två lag ej behöver spela kvartsfinal. De båda tvåorna i de två grupperna går till kvartsfinal och därför kan det se ut på följande vis efter det andra gruppspelet

Kvartsfinal 1
Sverige-Slovakien

Kvartsfinal 2
USA-Tjeckien

Semifinal 1
Ryssland-Sverige

Semifinal 2
Kanada-USA

Bronsmatch
USA-Sverige

Final
Kanada-Ryssland
Citera
2011-05-05, 14:40
Medlem
Verkar som att Mårts vill att Ersberg ska stå fler matcher enligt uttalanden till aftonbladet/expreseen (han verkar inte gilla konceptet "förstemålvakt", utan alla ska få spela) antar att han slänger in han mot Frankrike nu på fredag. Komiskt om han är lika kass som mot Norge då... ^^
Citera
2011-05-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubameh
Verkar som att Mårts vill att Ersberg ska stå fler matcher enligt uttalanden till aftonbladet/expreseen (han verkar inte gilla konceptet "förstemålvakt", utan alla ska få spela) antar att han slänger in han mot Frankrike nu på fredag. Komiskt om han är lika kass som mot Norge då... ^^

Riktigt så sa han inte, även om expressen/aftonbladet har skrivit det. Han sa att Ersberg KAN få börja fler matcher, beroende på målvakternas form etc.

Ersberg är ingen dålig målvakt, han är nog egentligen bättre än Fasth även om han gjorde en dålig match mot Norge.

Jag ser också hellre Bäckström än Johansson i VM. Även om Johansson har varit lite bättre i slutet här så tror jag att hans erfarenhet och spelartyp behövs mer. Självklart vore det bästa att få ta in båda, men Sverige har väl bara rum för 2 nya spelare och det behövs ju minst en back så.

edit: Som väntat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/ishockeyvm2010/article12982462.ab

Tråkigt att svenska spelare inte har lika stor respekt för sina landslag som dom ryska.
Senast redigerad av envelope 2011-05-05 kl. 14:56.
Citera
2011-05-05, 14:56
Medlem
Niilzs avatar
OvechKING kommer till VM
Fyfan vad gött.
Citera
2011-05-05, 14:57
Medlem
steffeGs avatar
Ovechkin har nu tackat ja till ryssarna, och de har en plats kvar vilken de valt att inte tillfråga Semin eller Varlamov med, exempelvis, utan väntar förmodligen på Pavel Datsyuk som har ett 0-3-underläge mot Sharks att vända.
Citera
2011-05-05, 15:02
Medlem
snillet_1s avatar
Radulov, Kovalchuk och Ovechkin... Ojoj

Får hoppas att någon av Washington-killarna kommer. Det var väl en av de stora grejerna Mårts skulle fixa, bättre kontakt med NHL-spelarna?
Citera
2011-05-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Radulov, Kovalchuk och Ovechkin... Ojoj

Får hoppas att någon av Washington-killarna kommer. Det var väl en av de stora grejerna Mårts skulle fixa, bättre kontakt med NHL-spelarna?

Han håller ju på nu. Han kan ju inte direkt kontakta spelarna innan dom åkt ut ur NHL. Då vill dom inte snacka om VM.
Citera
2011-05-05, 15:07
Medlem
David_Villas avatar
Tackar någon av storstjärnorna nej så finns de risk att de inte blir tillfrågade till hemma OS. Tror inte att Ovechkin,Kovalchuk är mer sugna på att spela VM än Sedinarna etc etc.
Citera
2011-05-05, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av envelope
Jag ser också hellre Bäckström än Johansson i VM. Även om Johansson har varit lite bättre i slutet här så tror jag att hans erfarenhet och spelartyp behövs mer. Självklart vore det bästa att få ta in båda, men Sverige har väl bara rum för 2 nya spelare och det behövs ju minst en back så.

En Bäckström vars form är katastrof och självförtroendet är nere på noll. Han skulle floppa i detta VM.

Bättre att vi tar med en hungrig 20 åring som har MYCKET bättre självförtroende än Bäckström just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in