Hejsan sitter nu på syrrans bärbara Acer. Så jag tänkte ominstallera hennes dator för den är så himla seg, datorn har som sagt en hårddisk som är uppdelad i c/d.
Men jag vågar inte ominstallera den till fabriksinställningar för jag är rädd att alla hennes bilder försvinner på D hårddisken.
Jag har dock ominstallera tusentals datorer i mitt liv och det har aldrig försvunnit innan, men dock i win xp och aldrig i acer erecovery :/
Är det någon som kan bekräfta om det försvinner något på D hårddisken ?
Alltså, om du är så rädd så är det väl bara att göra en backup? Köp en usbpinne för en hundring och lägg bilderna på, sen spelar det ingen roll om hela disken formateras.
Annars så kan du ju söka upp drivrutinerna manuellt på internet (googla "<modellnr> driver <OS>") och sen bränna ut valfri winskiva (fördelaktigen en piratad win7) och installera.
Gör en backup!
Sen spelar det väll ändå ingen roll vad du väljer, går väll till och med att boota från partitionen där fabriksbilden av installationen ligger.
edit;
tror inte du måste formatera D: också, men det märker du väll när du startar recovery programmet.
om dom inte har automatiserat alltihopa, men på en bärbar HP jag var och pilla i förr så var man då tvungen att välja/skapa partitioner.
Senast redigerad av meatballer 2011-03-19 kl. 12:54.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!