2011-03-19, 01:28
Medlem
ValeNs avatar
Hej FB,

Planerar att kanske plugga i Örebro och bo i en studentlägenhet i ett år. Har aldrig varit i Örebro förut, så jag vill veta hur det är där jämfört med Stockholm. Hur är det att bo där allmänt? Är folk trevligare än Stockholmare (tycker att vi är ganska dryga faktiskt...)? Hur är Örebro Universitet? Och osv osv.

Citera
2011-03-19, 01:41
Medlem
Folket är trevligt, men det är en av dem absolut tråkigaste städerna i hela Sverige, fyfan vilken rutten stad, helt livlös.
Citera
2011-03-19, 02:03
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Folket är trevligt, men det är en av dem absolut tråkigaste städerna i hela Sverige, fyfan vilken rutten stad, helt livlös.

Jaha?? Så du menar att det inte är kul att hamna i koma såfort man slutat jobbet? Undrar varför inga andra städer praktiserar denna fritidsaktivitet.

Men örebro är väl okej, vi har ju svampen!!
Citera
2011-03-19, 04:28
Medlem
örebro är en helt okej stad men tyvärr är invånarna fruktansvärt dryga stöddig och idioter ....
Citera
2011-03-19, 10:14
Medlem
sang-reals avatar
Örebro skulle kunna vara skitbra. Det bor nästan 100.000 pers i staden och det mesta finns. Men staden är som sagt helt död.

Jag fattar inte, Linköping som är lika stort har 300% mer liv, rörelse och känsla. Jag vet inte om det är folket eller vad det är men stan saknar nåt som är svårt som fan att sätta fingret på.
Citera
2011-03-19, 14:22
Medlem
Kisengues avatar
Jag kommer från Örebro och jag håller med alla ovanstående skribenter. Örebro är ett svart hål av negativitet, likgiltighet och gnäll. Flytta inte dit om du kan slippa - jag flyttade tillbaka dit för att studera efter en längre tid på annan ort, men jag orkade bara med ett år innan det var iväg igen som gällde.
Citera
2011-03-19, 15:13
Medlem
IceEyess avatar
Jag planerar också att börjar studera i Örebro till hösten och undrar främst vilket område som är mest lämpligt att bo i, och vilka som man bör undvika? Gärna ett område som ligger ganska nära universitetet men helst inte något sönderfallet ghetto där man måste vara beväpnad till tänderna för att kunna röra sig utanför dörren

Och är staden verkligen så avslagen som ni påstår? Är utelivet också helt dött?
Citera
2011-03-19, 15:18
Medlem
ValeNs avatar
^ Vill också veta

Tråkigt att Örebro verkar inte vara någon höjdare, men jag klarar nog ett år.
Citera
2011-04-30, 18:43
Moderator
Fear2bes avatar
Liten trevlig stad om man bor i rätt område.
Ganska fint, men lite kallt på vintern. Kallare än Stockholm.
Universitetet och området precis däromkring är jättefina.
Nya fräscha byggnader och ganska rent och städat.
Citera
2011-04-30, 19:06
Medlem
Jag trivdes första 1.5 åren i Örebro. Därefter blev det piss
Hade jag flyttat dit igen, som student, så hade jag valt korridorboende på Studentgatan, alt. Tybble. Det är även fint på Öster. Norr och Väster tycker jag är för långt, för du vill väl hänga med studenterna? Undvik Brickebacken, Vivalla, Baronbackarna, Oxhagen, Varberga, Björkhaga (för långt), Markbacken.

Undvik staden om du kan
Citera
2011-04-30, 19:42
Bannlyst
Finns snygga tjejer där Åk inte till Vivalla om du inte står ut med hundratals Somalier och Zigenare
Citera
2011-05-01, 19:45
Medlem
Finns ingen anledning att åka till Vivalla om man inte har sitt boende där. Visst är det massa utlänningar där men så farligt är det inte. I alla fall inte om du har spenderat större delen av din uppväxt i Ronna i Södertälje
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in