2011-03-18, 22:35
Medlem
Hej!

Jag undrar om det finns seriösa långivare här på fb? Jag befinner mig i ett dilemma där jag behöver 25- 30 000. Men då jag icke har fast inkomst så har jag inte möjligheten att ta ett lån hos någon bank. Det känns väldigt absurt att inte få ta ett lån, med tanke på att jag börjar på mitt säsongjobb vid maj och där har jag en inkomst på 16500/månaden. Innan någon överkommelse så får vi självklart träffas och samtala. Jag kan även tänka mig att lämna guld värd 20 000 som en viss garanti (dessa vill jag icke sälja). Jag kan tänka mig en månads ränta på 4.5-5.0%. Lånet bör nog ha betalats tillbaka vid mitten av juni. Skicka gärna pm vid intresse.

Endast seriösa svar tack!

Mvh
Citera
2011-03-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Hej!

Jag undrar om det finns seriösa långivare här på fb? Jag befinner mig i ett dilemma där jag behöver 25- 30 000. Men då jag icke har fast inkomst så har jag inte möjligheten att ta ett lån hos någon bank. Det känns väldigt absurt att inte få ta ett lån, med tanke på att jag börjar på mitt säsongjobb vid maj och där har jag en inkomst på 16500/månaden. Innan någon överkommelse så får vi självklart träffas och samtala. Jag kan även tänka mig att lämna guld värd 20 000 som en viss garanti (dessa vill jag icke sälja). Jag kan tänka mig en månads ränta på 4.5-5.0%. Lånet bör nog ha betalats tillbaka vid mitten av juni. Skicka gärna pm vid intresse.

Endast seriösa svar tack!

Mvh

Istället för att blanda in en andra part så kanske det är bättre att gå till pantbanken och panta guldet sedan så plockar du guldet när allt är betalt. Det kanske blir totalt 1500kr i extra kostnader men det är värt.

Det skulle jag göra iallafall...
Citera
2011-03-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats123
Istället för att blanda in en andra part så kanske det är bättre att gå till pantbanken och panta guldet sedan så plockar du guldet när allt är betalt. Det kanske blir totalt 1500kr i extra kostnader men det är värt.

Det skulle jag göra iallafall...

Jag har redan testat, men med tanke på att det är 30 000 kr jag behöver så var det ingen bra idé. Jag skulle få 17 000 om jag lämnade in mitt guld där, men jag behöver ju ytterligare 13 000 så den genvägen brast helt enkelt.

Tack för rådet dock.

Mvh
Citera
2011-03-19, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Hej! jag behöver 25- 30 000.
Jag kan även tänka mig att lämna guld värd 20 000 som en viss garanti (dessa vill jag icke sälja).
Mvh

För mig låter det som en zigenare Fejk guld som han ger bort och får 30k & försvinner ^^

Han säger en "månads-ränta" på 5% .. Dvs 1500 kr i månaden ( 30 * 0,05 ) .. Och givitvis så betalar du ingen skatt på detta
Han säger att han ska betala tillbaka vid juli .. Dvs 4 månader ..

4*1500 = 6000 kr totalt som han betalar .
Det är 20% av totala 30 k. ( kontroll : 30 * 0,2 = 6 )

Jag skulle gått med fast enbart om det gällde 1 år. 1500 kr i månaden i 1 år Han kan betala beloppet efter 1-2-3-4-5 månader.. Fast räntan är obligatoriskt i 1 år ^^

Wanna make a deal?

1,5k * 12 = 18k
18/30 = 0,6 => 60% ränta

30 000 * 0,6 = 18 000
18 000 / 12 = 1 500 .

1 500 / 30 000 = 0,05 => 5% . ( månadsvis )
30 000 * 0,05 = 1 500 ( månadsvis )
Citera
2011-09-14, 01:26
Medlem
Hejsan
Jag hoppar in i denna tråden då jag är i en snarlik sits och är nyfiken på hur det har gått för dig?
Jag har jobbat ideellt i över två år nu för att slutföra ett par projekt (musik) och har på grund av det varit sparsam med att åtaga mig andra jobb.
Nu börjar kassan sina och jag har halkat efter med räkningar, lån och på sistone ännu värre, hälsan&kosten har blivit lidande och i och med den spiralen har kreativiteten och skapandeenergin minskat radikalt......
Det vore önskvärt att komma i kontakt med sponsorer, långivare eller mecenater.
Jag bedriver min verksamhet i Enskild Firma och är utan betalningsanmärkningar men den "lönen" jag plockat ut de senaste åren har inte bidragit till att göra min kreditvärdighet särskilt värdig.
Äger hus med lån tillsammans med sambon 50/50.
Jag vore tacksam om nån kan tipsa om var jag kan finna ekonomiskt sinnade personer med ett fair upplägg på allt från 50 000:- till 200 000:- på 60-72 Månader?
Jag är även öppen för andra förslag, typ mot investerare som i draknästet/sharktank, i sådant fall så är det önskvärt om du är well connected på att dra in jobb i min bransch mot andra cuts.
Hör av dig med frågor vid intresse.
Citera
2011-09-14, 18:31
Medlem
Messerschmitts avatar
Du kan ju testa Trustbuddy.

Själv skulle jag aldrig låna ut till okända människor. Det är tillräckligt svårt att få igen pengar från människor man känner väl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in