2011-03-18, 20:43
Medlem
oscar2296s avatar
De senaste dagarna har min dator börjat frysa helt då och då. Det tycks inte ha någon förinledande orsak, processoranvändningen ser normal ut, och inga minnesspikar vad jag sett. Det sker enbart när jag spelar upp video. Först trodde jag att problemet var begränsat till min mediaspelare alternativt korrupta filer, men så var inte fallet. Både adobe flash och MPC/WMP fryser. (Det kan vara en tillfällighet, men ingen frysning har skett när jag tittat på tecknat.) Datorn låser sig helt och jag kan inte göra något överhuvudtaget på flera minuter, varefter allting bara återställs som om inget hade hänt.

Det jag kan påminna mig ha gjort som kan ha orsakat detta är att jag uppdaterade drivrutinerna för mitt GPU med hjälp av Steams nya funktion. Jag inbillar mig att det var då problemen började. Jag provade att på nytt ladda ned drivrutiner från AMD's hemsida (dem jag fick från Steam verkade för övrigt vara utdaterade, så det blev ännu en uppdaterad version), men det hjälpte föga.

Jag sitter med Windows 7 64-bit, på följande system(laptop):

ASUS K70AF
AMD Turion II Ultra M600 @ 2,4GHz
4GB RAM
ATI Mobility Radeon HD 5145 (4600)

Vad kan jag göra för att lösa mitt problem? Tacksam för svar!
Citera
2011-03-18, 21:02
Medlem
Noppismans avatar
Fungerar capslock när datorn har fastnat? Hur mycket plats är det på hårddisken?

Ominstallera steam och drivrutiner. Starta om datorn. Rensa hårddisken och defragmentera. Omformatera hårddisken. Släng datorjäveln.
Senast redigerad av Noppisman 2011-03-18 kl. 21:07.
Citera
2011-03-18, 21:13
Medlem
oscar2296s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Fungerar capslock när datorn har fastnat? Hur mycket plats är det på hårddisken?

Svar ja, lampan lyser/slocknar när man trycker ner caps lock. 12,6 GB ledigt på C-disken.

Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Släng datorjäveln.

Ja, och sedan skall jag plundra SIBA och kommer ha många ersättare.
Citera
2011-03-18, 21:17
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar2296
Svar ja, lampan lyser/slocknar när man trycker ner caps lock. 12,6 GB ledigt på C-disken.

Ja, det tyder ju på att det är grafikkortet som strular.

Om det inte fungerar när du grejat med steam, drivrutiner eller annat du kan komma på, så ladda ned ny video codec.
Min favorit: CCCP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in