Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Om det finns en marknad så är det självklart att någon kommer försöka utnyttja den tillslut. Bara för att muslimer och judar vill ha fläskfritt så kommer det inte hindra människor att köpa fläsk.
Tofu är otroligt billigt, och ännu billigare att göra själv, så jag vet inte riktigt vad du får dina siffror ifrån, kanske om man köper ett dåligt paket på ica för 55kr.
Vad jag vet så hålls all tillverkning av qourn av ett brittisk företag i england, kan vara varför qourn är så dyrt, smakar inte vidare gott heller.
Det jag menar är nog att det på sikt kommer säkert att försvinna halv och hel fabrikat som innehåller fläsk och kanske ersättas med tex. kyckling om nu det slår väl ut. Det är i många fall billigare med blandning kyckling, nöt, men det är smaken jag är ute efter:
Smakar det lika och kan man vänja sig att äta tex korv som är gjord på kyckling, när man är van att äta med fläsk.
Jag menade qourn i första hand, det är som du säger ett brittiskt företag och det är dyrt. Jag har aldrig provat att göra tofu, men det ska jag prova, om jag hittar ett recept