• 4
  • 5
2011-03-19, 13:04
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorkillen85
Det hela brjade med att jag startade upp min dator som vanligt. Jag kom in p Windows 7 och d kom det upp att jag skulle uppdatera. Gick in p Windows Update, laddade hem uppdateringar och installerade dem. En av uppdateringar var Windows 7 Service Pack 1.

Efter jag hade installerat allt startade jag om datorn och sedan gick det inte lngre att komma in mer p Windows 7. Observera att jag bara hade ETT operativsystem. Men trots det kom jag in p GRUB som r en bootloader fr Linux, vldigt mrkligt. Efter lite skande hittade jag att det var en FEL GRUB loader, ingen vanlig. Den var fejkad. Jag kom ingenstans alls allts, datorn fastnade p samma rda bild varje gng jag skulle g in i datorn.

Testade d att stta in min Windows 7 skiva, (Den r inte kta) och frskte boota upp ifrn den. Vilket det inte gick. Jag satte min CD/DVD brnnare p frsta Boot-Device men det gick inte. D ppnade jag upp min burk och kollade hur SATA kablarna var dragna frn CD/DVD brnnaren. SATA-kabeln var inte dragen till moderkortet utan till ett kontrollerkort och d spelar det ingen roll hur mycket man n frsker att boota upp fr det fungerar nd inte.

Byta SATA-kabeln och satte fast den p en SATA kontakt p moderkortet istllet och d gick det att boota upp. Jag reparerade mitt Windows 7 och efter bara fem minuter fungerade allt igen!

EN jkligt mrklig procedur.
men jtte kul att det ordnade sig och att du kunde hitta felet ,att det sen var SATA-kabeln som var orsaken,hoppas nu att det funkar igen som vanligt,kul att du fick SP1 till W7 ,har ocks haft det nu i en mnad,s d ska allt fungera klockrent .alltid kul att det fixade sig till slut...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in