• 1
  • 2
2011-10-20, 02:37
Medlem
Nu r det s jag har en superbra id till en app!
Men jag har en liten fundering. Appen kommer vara gratis att ladda ner, men jag kommer f in pengar nd. Vad gr Apple t detta? Kommer dom lgga sig i och vilja ha 30 % av det jag fr in nd?
Eller r dom dr 30 % enbart om man har en direkt kostnad fr appen?
Citera
2011-10-20, 03:05
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Matho
Nu r det s jag har en superbra id till en app!
Men jag har en liten fundering. Appen kommer vara gratis att ladda ner, men jag kommer f in pengar nd. Vad gr Apple t detta? Kommer dom lgga sig i och vilja ha 30 % av det jag fr in nd?
Eller r dom dr 30 % enbart om man har en direkt kostnad fr appen?
Beror vl p hur du tnkt f in de dr pengarna? Om det r "in-app purchases" s tar Apple 30%.
Citera
2011-10-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Beror vl p hur du tnkt f in de dr pengarna? Om det r "in-app purchases" s tar Apple 30%.

Pengarna kommer komma in frn fretag som gr reklam i min app. Allts s kommer det inte komma in pengar genom att folk kper appen.

Kan kalla detta indirekta intkter... typ.

Kommer Apple gnlla och vilja ha sina 30 %?
Citera
2011-10-20, 22:12
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Matho
Pengarna kommer komma in frn fretag som gr reklam i min app. Allts s kommer det inte komma in pengar genom att folk kper appen.

Kan kalla detta indirekta intkter... typ.

Kommer Apple gnlla och vilja ha sina 30 %?
Det skulle jag inte tro. Nu har jag inte s jttestor koll s jag kanske ljuger nu, men nej jag tror inte det. Apple kan ju inte hlla koll p vad du tjnar utanfr Applestore tnker jag
Citera
2011-10-27, 14:56
Medlem
taskigs avatar
De kommer inte godknna dina ads om det inte rr sig om iAds. I det fallet tar de ven 40% istllet fr 30%.
Citera
2011-11-02, 10:43
Medlem
n00rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taskig
De kommer inte godknna dina ads om det inte rr sig om iAds. I det fallet tar de ven 40% istllet fr 30%.
...fast nu krs vl inte iAds utanfr USA? Den reklam man ser i svenska appar (t.ex. Wordfeud) r sledes inte iAds.
Citera
2011-12-09, 14:35
Medlem
Om du nu skulle vilja tjna pengar p appar s ska du inte skaffa reklam du kommer ingen vart med det, om du som skapare ska lgga ut free appar s kostar det dig runt 600kr per r och fr att dra in intkter s som reklam mste du allts tjna 600+ vilket inget fretag skulle betala fr en app gjorde av privat person....
Citera
2012-05-07, 17:05
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorjakt
Om du nu skulle vilja tjna pengar p appar s ska du inte skaffa reklam du kommer ingen vart med det, om du som skapare ska lgga ut free appar s kostar det dig runt 600kr per r och fr att dra in intkter s som reklam mste du allts tjna 600+ vilket inget fretag skulle betala fr en app gjorde av privat person....

Hur tnkte du dr, killen som gjorde Wordfeud drog vl in sdr 70 kkr om dagen p reklam nr den lg som bst till, och som du sger krs vl inte iAd utanfr USA s det mste ha varit fretag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in