Citat:
Ursprungligen postat av billbillbill
Hej,
Har haft lite småproblem med min DELL Dimension 8400 under en tid då jag behandlat den som ett styvbarn. Virusskyddet är gammalt och hårddisken helt full med musik, porr och film. Problemen började med att jag hade problem att starta upp datorn, fick bara fram muspekaren. Kunde dock starta i felsäkert läge och sedan göra en systemåterställning. Dock varade denna lösning inte länge då jag en natt vaknade av att datorn hoppade igång av sig själv, den var avslagen innan. Den varvade som satan, fläkten snurrade som aldrig förr och då jag var trött drog jag bara ur strömmen. Hade en tankte i yrvaket tillstånd att någon fjärrstartat datorn.
Nu funkar inte att starta felsäkert läge genom att trycka F5 vid uppstart och inte heller kan jag köra min original windows XP-skiva. Datorn bara varvar som den gjorde natten den väckte mig.
Nu vad ska jag göra? Primärt vill jag bara komma åt lite texter och bilder och föra över på usb-sticka, sekundärt få igång den och göra en formatering.
Kan det löna sig att dammsuga skiten? Kan tänka mig att den är dammig...
Sist, då jag vet att min brandvägg och virusskydd är gammalt, kan den ha blivit fjärruppstartad?
Tacksam för hjälp
Tycker de låter som din dator sjunger sin sista refräng nu och du borde ta ut hårddiskarna och sätta i dom i någon annan dator och backuppa allt du behöver ta