Syreattackerna blir ju svagare i och med basisk atmosfär och ökad salivproduktion. Däremot ska man byta sida emellan åt eftersom tandköttet tar rätt möe stryk
Med tanke på snus och tandkött. Fått en ganska litet vitt område på högersidan ungefär vid tandroten. Förstått att det kan vara något som heter Lichen. Det är dock inga vita sträck, utan en liten "fläck" med en knapp upphöjning. Jag tror bestämt att det vita försvann igår, men efter att ha dragit in en jäkel på höger sida idag så har det kommit tillbaka. Det känns dock ingenting.
Mina frågor är följande:
Någon annan som varit med om detta? uppskattar gärna era erfarenheter.
Bör jag byta sida helt tills det försvunnit?
Rengör truten som vanligt (Borsta 1-2 gånger om dagen) men använd tandtråd 1-2 gånger i veckan minst och kanske munskölj är också bra ifall du inte vill ha fläckar under tandköttet.
Med tanke på snus och tandkött. Fått en ganska litet vitt område på högersidan ungefär vid tandroten. Förstått att det kan vara något som heter Lichen. Det är dock inga vita sträck, utan en liten "fläck" med en knapp upphöjning. Jag tror bestämt att det vita försvann igår, men efter att ha dragit in en jäkel på höger sida idag så har det kommit tillbaka. Det känns dock ingenting.
Mina frågor är följande:
Någon annan som varit med om detta? uppskattar gärna era erfarenheter.
Bör jag byta sida helt tills det försvunnit?
Rökare får väl det? Har inte varit med om det själv men det vore nog en bra idé att byta sida.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!