2011-03-24, 23:28
Medlem
Vad är det som är så jäkla känsligt då att du inte ens törs nämna det på ett anonymt forum?

Skärpning för fan. Har man sagt A får man säga B.
Citera
2011-03-25, 00:34
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vad är det som är så jäkla känsligt då att du inte ens törs nämna det på ett anonymt forum?

Skärpning för fan. Har man sagt A får man säga B.
Du har helt rätt.
Det är en front för den utomjordiska invasionen, de båda tornen är egentligen en gigantisk stargate.

Case closed.
Citera
2011-03-25, 07:22
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Du har helt rätt.
Det är en front för den utomjordiska invasionen, de båda tornen är egentligen en gigantisk stargate.

Case closed.

Kom med någonting , eller byt ut trollhatten mot en foliehatt.
Citera
2011-03-25, 10:06
Medlem
Luktar troll.

Är väl nån reklamfirma och nån annan värdelös firma som huserar där, inget annat.

Var iofs och jobbade lite uppe i ett av tornen för typ 10 år sedan, dock bara i korridorerna och det känns väl jävligt instängt och så, minns att det var rosa-röda heltäckningsmattor överallt och att pundare gärna lade sig högst upp i trapphuset för att sova om nätterna.

Inte direkt nåt ställe för en tjej att traska på själv. Hjälpen känns vääldigt långt borta om nåt skulle hända.
Citera
2011-03-26, 23:52
Medlem
Sippeangelos avatar
Victoriastattyn på det södra ska tydligen hålla en förgylld ericsson-telefon i handen då Ericsson lät bygga tornet och hade sitt huvudkontor där fram till 1940 och frälsningsarmen hade en restaurang i toppen from till 1964.
Citera
2011-03-27, 12:36
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sippeangelo
Victoriastattyn på det södra ska tydligen hålla en förgylld ericsson-telefon i handen då Ericsson lät bygga tornet och hade sitt huvudkontor där fram till 1940 och frälsningsarmen hade en restaurang i toppen from till 1964.

Jo! men det låter knappast som någon ljusskygg verksamhet, eller?
Citera
2011-03-31, 18:06
Bannlyst
Felpost.
Citera
2011-03-31, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Då får jag väl ta mig trollhatten då.

Fundera istället lite kring vad tornen står för och vilken roll dom har haft i staden sedan dom byggdes och fundera på om det är vilka företag som helst som hamnar där.

Lite fakta att dra igenom hjärnbarken;
Tornen är inte byggda samtidigt, är inte lika stora och har inte ens samma arkitekt.
Storleksskillnaden är intressant - för den är betydligt större enligt alla papper än vad det tycks när man står och tittar på dom.
Hur kan det vara så?

Det ena tornet byggdes på uppdrag av Sockerbolaget och hade en populär restaurang i toppen från början.

Det andra tornet uppfördes av LM Ericsson har toppen full av statyer, föreställande; Fortuna, Merkurius, Neptunus och Victoria.

Tänker du möjligen på ett visst företag i det norra som består av två ord, där det första börjar på "C" och det andra slutar på "g"? Har skickat dig ett pm.
Citera
2011-04-01, 02:34
Bannlyst
Är uppvuxen i området och har av nyfikenhet många gånger botaniserat i båda byggnaderna. Särskilt under början av 90-talet. Hade också god kontakt med dåvarande fastighetsägaren då jag var intresserad av att hyra i det södra tornet. Då gick jag runt i det södra för att titta på vilka hyresgästerna var. Åkte också upp med hissen högst upp men kunde ej se alltför av utsikten från det södra tornets topp eftersom det var en firma där. Det norra tornets topp var dock under en tid inte uthyrd men är det nu. Man kan ju åka upp hela vägen upp men man kommer då rakt i famnen på en kontorist som genast uppmärksammar ens närvaro så någon direkt beundran av utsikten blev det ej tal om. Jag var däruppe själv för ca en månad sedan.

En sak som jag möjligen kan tänka mig att du menar är närvaron av Carlyle Group, familjen Bush´s ägarbolag. Jag har dock svårt att se vad som finns på taken och på Hitta.se så ser man inget annat än att ena takets topp är indelad i tårtbitar där varje "tårtbit" motsvarar en pyramid med ytterligare en pyramid i spetsen. Kan det stämma?

Vad är det förresten som ger dig anledning att påstå att det pågår ljusskygg verksamhet? Hur kan du vara säker på det?
Citera
2011-08-06, 22:26
Medlem
Dubbelespressos avatar
Så vad för nytt om den här "ljusskygga verksamheten" i den mytologiska stadstoppen?
Citera
2011-08-09, 12:32
Medlem
Nagas avatar
Så vitt jag vet har en av de där "säkerhetsfirmorna" som var aktiva i senaste Irakkonflikten ett kontor i det ena tornet. Varför de har ett kontor i Sverige kan man ju iofs fråga sig.
Citera
2011-08-11, 20:07
Medlem
Dubbelespressos avatar
Svarta vattnet numera känt som XO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in