Tja hur ser studentlivet ut i Gävle? Händer det mycket i staden osv. eller är den en tråkig vilket min uppfattning utav den just nu är... Och själva skolan (ekonomprogrammet) har den bra rykte ute på arbetslivet?
Hej!
Pluggar inte på högskolan i Gävle själv. Har dock ett syskon som gör de samt kompisar (är uppväxt i Gävle). Som studentstad suger verkligen Gävle. Tror vad som helst är bätttre. Vad jag har hört/sett så är sammanhållningen inte nå vidare och nå större studentarrangemang likt uppsala/lund/linköping m.m. m.m finns inte.
Utelivet kan jag ju svara på också. Du vill plugga ekonomprogrammet - välkommen till Goya nattklubb. Där hänger alla som ska vara stekare och även en del vanligt folk. 4 små rum med olika musik och proppat med folk, fast de är inte speciellt mycket folk. De finns ju också slick, där vistas en salig blandning människor och större ytor att röra sig på.
Ska själv utbilda mig till ekonom i höst, men då blir det troligtvis civilekonom i Linköping.
Mitt tips - sök dig inte till Gävle om du inte kommer härifrån. Sen vill alla som jobbar på HiG (som de så fint kallas) skryta/överdriva om hur bra de är. När man var dit med gymnasiet på besök så fick dom de att verka som att det var HHS-klass. Började snacka om att dom ska samarbeta/gå ihop med UU, vilket jag, lite över ett år nu senare, inte sett några tendenser av.
Lärarprogrammet sägs ju vara HiGs stolthet, synd bara att dom inte får fortsätta utbilda lika många lärare för att de inte höll måttet. Men HiG var ju bäst i Sverige på lärarutbildningen när vi var där med gymnasiet.
De här blev ett långt, drygt inlägg om varför man inte ska plugga i Gävle. Men de är mina egna erfarenheter, givetvis finns de säkert folk som är jättenöjda med HiG.