2011-03-17, 20:41
Medlem
Hej!

Jag tnkte hra om det r ngon som kan hjlpa mig med en sak.
Nmligen s att jag kpte en Samsung N150 fr ngra dagar sen,
1GB ram, 1,66 GHz, fr att nmna det vsentliga. Det jag undrar r:

Kan jag utan problem uppdatera den till Windows 7 home ? eller Windows vista?
Drmed hur kommer datorn palla det, kommer det vara jobbigt med dessa operativsystem eller borde det funka fint. Kan tillgga att jag hade tnkt att utka till 2GB ram som r max fr datorn. Drmed hur skulle datorn "m" om jag gjorde detta, borde det spela ngon roll ens? Samt hur mycket ramminne krver operativsystemet vista eller windows 7 premium, alternativt ultimate?

Vad ser ni om detta, 2 do or not 2 do? Just nu upplever jag den vldigt smidig och bra, tycker inte att det r ngot fel p den. Bara att windows 7 starter begrnsar en del i menyer, instllningar etc.

Mvh W

Tacksam fr svaaaar
Citera
2011-03-17, 21:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag triggade i Windows 7 Ultimate i en gammal dator med 512MB i minne med utan problem. I ditt fall s ska detta inte stlla till ngra problem. Stt dina tankar p Windows 7 istllet fr Vista.

Hr r lite spec om Windows 7 -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...oducts/compare

Kper du dessutom med minne s blir det nnu bttre.
Citera
2011-03-17, 21:30
Medlem
I see, det lter bra det. Behver inte oroa mig fr ngot d allts..
r det bttre att formatera om datorn och stta in windows 7 eller att gra en uppgradering genom
Windows anytime? har dock ingen original version av windows 7 s fr vl bli en hemgjord version, men det borde bara vara att formatera och sen kra va?

Vad tror du om Windows 7 Ultimate? Blir det fr mycket?? Om jag skulle utka till 2 GB?
Citera
2011-03-17, 21:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag brukar rekommenderar en ren installation av Win7.

Versionen Ultimate krver mer p prestandan n versionen Home. Stll frgan till dig: Vad har du fr behov av Ultimate, r det ngot som du kommer anvnda dig av som inte Home har?

Jmfr lite av utgvorna som du fick innan p lnk.
Citera
2011-03-17, 21:59
Medlem
Okej, ja det frsts. Men en ren version hur mnga gnger kan man anvnda den? Allts gr den anvnda p fler n en dator s att sga, det hr med serial key osv?

Okej, nja det var mest en allmn frga men jag tror jag kr p home.
Ska frska fixa det imorgon s min Samsung N150 fr lite tryck i sig haha

Tack s mycekt fr snabbt svar, flashback levererar!
Citera
2011-03-18, 00:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Din SAMSUNG med SLIC 2.1 i BIOS (dvs har Windows 7 frinstallerat frn fabrik) kan uppgraderas gratis (men inte lagligt enligt MS-licensen) genom att ange OEM-nyckeln fr en annan OEM-version via Anytime Upgrade. Din dator blir 100% permenent uppgraderad och kommer alltid att uppfattas som en laglig licens. http://forums.mydigitallife.info/thr...Key-Collection

Dvs anger du nyckeln xxxxx-xxxxx-xxxxx-7DDY6-TF7CD uppgraderar du frn Starter till Ultimate. "xxxxx" r naturligtvis censurerat.

2 GB r att fredra.
Senast redigerad av hasenfrasen 2011-03-18 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in