2011-03-17, 20:41
Medlem
Hej!

Jag tänkte höra om det är någon som kan hjälpa mig med en sak.
Nämligen så att jag köpte en Samsung N150 för några dagar sen,
1GB ram, 1,66 GHz, för att nämna det väsentliga. Det jag undrar är:

Kan jag utan problem uppdatera den till Windows 7 home ? eller Windows vista?
Därmed hur kommer datorn palla det, kommer det vara jobbigt med dessa operativsystem eller borde det funka fint. Kan tillägga att jag hade tänkt att utöka till 2GB ram som är max för datorn. Därmed hur skulle datorn "må" om jag gjorde detta, borde det spela någon roll ens? Samt hur mycket ramminne kräver operativsystemet vista eller windows 7 premium, alternativt ultimate?

Vad ser ni om detta, 2 do or not 2 do? Just nu upplever jag den väldigt smidig och bra, tycker inte att det är något fel på den. Bara att windows 7 starter begränsar en del i menyer, inställningar etc.

Mvh W

Tacksam för svaaaar
Citera
2011-03-17, 21:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag triggade i Windows 7 Ultimate i en gammal dator med 512MB i minne med utan problem. I ditt fall så ska detta inte ställa till några problem. Sätt dina tankar på Windows 7 istället för Vista.

Här är lite spec om Windows 7 -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...oducts/compare

Köper du dessutom med minne så blir det ännu bättre.
Citera
2011-03-17, 21:30
Medlem
I see, det låter bra det. Behöver inte oroa mig för något då alltså..
Är det bättre att formatera om datorn och sätta in windows 7 eller att göra en uppgradering genom
Windows anytime? har dock ingen original version av windows 7 så får väl bli en hemgjord version, men det borde bara vara att formatera och sen köra va?

Vad tror du om Windows 7 Ultimate? Blir det för mycket?? Om jag skulle utöka till 2 GB?
Citera
2011-03-17, 21:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag brukar rekommenderar en ren installation av Win7.

Versionen Ultimate kräver mer på prestandan än versionen Home. Ställ frågan till dig: Vad har du för behov av Ultimate, är det något som du kommer använda dig av som inte Home har?

Jämför lite av utgåvorna som du fick innan på länk.
Citera
2011-03-17, 21:59
Medlem
Okej, ja det förstås. Men en ren version hur många gånger kan man använda den? Alltså går den använda på fler än en dator så att säga, det här med serial key osv?

Okej, nja det var mest en allmän fråga men jag tror jag kör på home.
Ska försöka fixa det imorgon så min Samsung N150 får lite tryck i sig haha

Tack så mycekt för snabbt svar, flashback levererar!
Citera
2011-03-18, 00:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Din SAMSUNG med SLIC 2.1 i BIOS (dvs har Windows 7 förinstallerat från fabrik) kan uppgraderas gratis (men inte lagligt enligt MS-licensen) genom att ange OEM-nyckeln för en annan OEM-version via Anytime Upgrade. Din dator blir 100% permenent uppgraderad och kommer alltid att uppfattas som en laglig licens. http://forums.mydigitallife.info/thr...Key-Collection

Dvs anger du nyckeln xxxxx-xxxxx-xxxxx-7DDY6-TF7CD uppgraderar du från Starter till Ultimate. "xxxxx" är naturligtvis censurerat.

2 GB är att föredra.
Senast redigerad av hasenfrasen 2011-03-18 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in