2011-03-17, 20:35
Medlem
xxeliasxx228s avatar
Min dator är lite konstig. ibland när jag försöker starta upp den så går den igång och jag kan änvända den i 5-10min. sedan fryser allt fasst eller så blir skärmen bara svart. och det går inte starta om den för då står den bara står den och tuggar och tuggar men det händer inget. jag har testat att byta hårddiskar och försökt installerat windows på nytt men den fryser bara då också. jag har även testat ram minnena och grafikkortet men det är inte dem heller. hjälp mig vad kan vara fel??

tacksam för svar
Citera
2011-03-17, 20:39
Medlem
maffins avatar
Låter väldigt konstigt eftersom du testat att byta de mesta och formaterat om den :S
Blir den väldigt varm eller nått när den hänger sig ? är de när du gör något ansträngande för datorn de händer ? eller bara helt random ?
Citera
2011-03-17, 20:43
Medlem
xxeliasxx228s avatar
räcker jag bara startar upp datorn och låter den står.... alla delarna ligger på låga temperaturer och jag har även blåst ut allt damm.. kan det inte vara nätdelen eller modekortet som är söder?
Citera
2011-03-18, 00:23
Medlem
Det du beskriver påminner om det som hände min familjs gemensamma dator. Den hade fått virus el. liknande.
Citera
2011-03-18, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xxeliasxx228
Min dator är lite konstig. ibland när jag försöker starta upp den så går den igång och jag kan änvända den i 5-10min. sedan fryser allt fasst eller så blir skärmen bara svart. och det går inte starta om den för då står den bara står den och tuggar och tuggar men det händer inget. jag har testat att byta hårddiskar och försökt installerat windows på nytt men den fryser bara då också. jag har även testat ram minnena och grafikkortet men det är inte dem heller. hjälp mig vad kan vara fel??
jag tror problemet är att din data är sönder.

testa köpa en ny data. det kan fixa problemet.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-03-18 kl. 00:54.
Citera
2011-03-18, 01:07
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

Håller med denna person. Min dator började bete sig helt cp, sen efter ett tag gick grafikkortet sönder.
Citera
2011-03-18, 01:52
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Hade ett likadant problem, kolla så att inga sladdar/uttag/alltmöjligt harmfullt inte kommer i kontakt med chassit.
Kolla så att alla sladdar är ikopplade rätt, kolla till processorn, om det är så att datorn står och tuggar kan det vara processorn som går igång, men stänger av då den får för lite ström av själva nätagget.
Rätt obvious svar, men de funkade för mig!
Citera
2011-03-18, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

Han hade ju bytt hårddisk sa han
Citera
2011-03-18, 06:29
Medlem
När du bytte hårddisk så hoppas jag att du även byte ut båda kablarna den var kopplad till och flyttade sladden till en annan kontakt på moderkortet.

Vad har du för nätagg (märke modell och ålder)?
Citera
2011-03-18, 18:40
Medlem
xxeliasxx228s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
När du bytte hårddisk så hoppas jag att du även byte ut båda kablarna den var kopplad till och flyttade sladden till en annan kontakt på moderkortet.

Vad har du för nätagg (märke modell och ålder)?
jag har en cooler master 650W nyligen köpt haft den i 2-3 måndader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in