Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-17, 15:43
Medlem
Tjena,

Helt plötsligt har min mail som använder gränssnittet OWA bestämt sig för att sluta funka. Problemet består i att jag inte kan trycka på "send"-knappen. Händer absolut INGENTING och jag blir så jääävla trött...

Har 32-bit Windows 7 och kör Google Chrome senaste versionen (10.0.648.134). Det har fungerat förut men senaste dagarna har det varit skit. En kompis som kör samma mail (är kopplad till skolan) har inga problem, han använder Vista men samma Chrome-version och det HAR ju alltid funkat för mig också.

Omedelbar tages tacksamt emot!
Citera
2011-03-17, 15:46
Medlem
Draedons avatar
Låter märkligt. Testat att köra i IE (OWA fungerar bäst i IE, surprise...)?
Citera
2011-03-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Låter märkligt. Testat att köra i IE (OWA fungerar bäst i IE, surprise...)?

Haha, ja det har jag provat och konstigt nog är det enda grejen som funkar i IE men inte Chrome =). Nu är jag tyvärr rätt ointresserad av att köra IE och jag vet ju att de ska funkar på Chrome (polaren sitter bredvid mig och kör det just nu).

Provade nyss att ominstallera Chrome, hjälpte dessvärre inte.
Citera
2011-03-17, 15:55
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strdav
Haha, ja det har jag provat och konstigt nog är det enda grejen som funkar i IE men inte Chrome =). Nu är jag tyvärr rätt ointresserad av att köra IE och jag vet ju att de ska funkar på Chrome (polaren sitter bredvid mig och kör det just nu).

Provade nyss att ominstallera Chrome, hjälpte dessvärre inte.

Om du backtrackar, när slutade det funka? Gjorde du någon ändring i inställningar, tillägg (finns det till chrome? vägrar använda chrome...) som t.ex. adblockers, no-script etc..

Jag har haft lite småstrul i OWA med Firefox, men har inte orkat ta reda på varför då jag bara använder OWA i nödfall.
Citera
2011-03-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Om du backtrackar, när slutade det funka? Gjorde du någon ändring i inställningar, tillägg (finns det till chrome? vägrar använda chrome...) som t.ex. adblockers, no-script etc..

Jag har haft lite småstrul i OWA med Firefox, men har inte orkat ta reda på varför då jag bara använder OWA i nödfall.

Skulle iofs kunna vara en adblocker jag installerade på för någon vecka sen. Tittar på lite avsnitt via icefilms.info så drog någon jobbig jävla låt igång högt som fan i bakgrunden ibland. Då installerade jag en blocker de hade länkat från sidan. Bergis den då..

Ska försöka få bort skiten, tack iaf Draedon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in