2011-03-17, 15:13
Medlem
rezzs avatar
Jag är på jakt efter en ny plånbok och har fått upp ögonen för ebay. Det jag reagerar på är att väldigt måna som säljs inte har myntfack... var för vill man inte ha det? Jag har nästan alltid lite småpengar över i plånboken, och skulle aldrig klara mig utan ett..

Varför vill man inte ha ett myntfack?
Citera
2011-03-17, 15:24
Medlem
bluedreams avatar
För att allt fler enbart använder kort...
Citera
2011-03-17, 15:25
Medlem
xobxs avatar
Jag har hört om en ny sak, bankkort. Det ska tydligen vara en plastbit som det finns pengar på(?). Detta ska göra så att man slipper hantera sedlar och mynt.

Citera
2011-03-17, 15:25
Medlem
ubersantas avatar
För att man hatar mynt!

Mynt lägger jag i en låda där hemma. Är jag tvungen att ha mynt på mig (typ får växel tillbaka när man handlar) så får de ligga i fickan. Direkt vid hemkomst töms dessa i lådan.
Citera
2011-03-17, 15:26
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Jag har hört om en ny sak, bankkort. Det ska tydligen vara en plastbit som det finns pengar på(?). Detta ska göra så att man slipper hantera sedlar och mynt.

Tänk vad mycket lättare denna nya sak vore om alla affärer har en sån där kortläsare.
Citera
2011-03-17, 15:32
Medlem
dentrognes avatar
Eftersom man aldrig har mynt på sig. Betalar allt med kort, bara det är en dricka på ica så blir det kortet. Hatar mynt!
Citera
2011-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
För att man hatar mynt!

Mynt lägger jag i en låda där hemma. Är jag tvungen att ha mynt på mig (typ får växel tillbaka när man handlar) så får de ligga i fickan. Direkt vid hemkomst töms dessa i lådan.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2011-03-17, 16:45
Medlem
Min plånbok innehåller fem kort, lite sedlar och kvitton. Mynten slänger man i fickan, ger som dricks eller samlar i en skål i köket.
Citera
2011-03-17, 17:54
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Min plånbok innehåller fem kort, lite sedlar och kvitton. Mynten slänger man i fickan, ger som dricks eller samlar i en skål i köket.
Jo det är sant..
Citera
2011-03-17, 17:55
Medlem
rezzs avatar
Ny fråga:

Hur vet jag att svenska sedlar "passar" i en plånbok som jag köper på blocket?
Citera
2011-03-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Ny fråga:

Hur vet jag att svenska sedlar "passar" i en plånbok som jag köper på blocket?

Det spelar inte så stor roll tycker jag. Jag viker typiskt mina sedlar till 50% av originalytan. Sedan tittar dom ut lite på översidan men det blir ju lättare att få ut dem då.
Citera
2011-03-17, 20:03
Medlem
Varför då ha ett sedelfack om man ändå inte betalar med kontanter?
Att ha mynt i plånboken är lika naturligt som att ha sedlar. Dumt att inte ha myntfack m.a.o.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in