2011-03-17, 11:21
Medlem
S0mePe0pleScareMes avatar
Tja!
Har länge undrat hur de gör för att kunna spela in gameplay på PS3 för att sedan lägga upp på youtube.
Jag spelar LittleBigPlanet2 mycket och skulle väldigt gärna vilja lägga upp klipp på både mina egna banor och även vänners banor på Youtube.

Jag har en MacBook och undrar nu vad för sorts program som behövs och även vad för sorts hårdavara jag måste köpa.
Helst skulle jag vilja kunna spela in i lite högre kvalitet men HD är inte nödvändigt eftersom det tar upp så mycket plats och även är segt att spela upp på youtube.

Snälla, om du vet vad man ska göra... Hjälp!
Citera
2011-03-17, 11:24
Bannlyst
Visste inte att denna funktionen fanns ens. Måste man installera något särskilt på sin PS3 eller finns det bara någon REC-knapp någonstans i menyn?

Annars borde man väl kunna föra över klippet beroende på storlek på ett USB-minne och sedan föra över till datorn?

ChiefWahoo
Citera
2011-03-17, 11:26
Medlem
Extractors avatar
Kolla på youtube, sök Dazzle ps3. Det är SD quality då måste du spela i SD även om du har HD tv. Om du vill ha hd kvalite o kunna spela i HD samtidigt då borde du skaffa HD PVR, den ligger runt 2000. Men dazzle med alla kablar kostar runt 700
Citera
2011-03-17, 12:36
Medlem
Petesamprass avatar
http://www.ps3sverige.se/?p=11042
Citera
2011-08-27, 22:01
Bannlyst
Jag lånar denna tråd lite...

Finns det inget program man kan installera på PS3:an som möjliggör inspelning? Eller finns det något annat sätt att snabbt och enkelt spela in på? Om man ska behöva massa kort/kablar så får det fan vara enligt mig. Otroligt dåligt att funktionen inte redan finns på PS3.

Om det inte finns något annat sätt så får väl min mobilkamera för göra jobbet.
Citera
2011-08-27, 22:11
Medlem
BlueRedGreens avatar
Tjena!
Om du vill ha spela in med HD kvalité så föreslår jag en Hauppauge HD PVR (cirka 1800Kr)
Sen måste du köpa en sladd till (Component sladd blå,röd,grön) för att fånga videon i ps3:et.
Sladden kostar ungefär 200 kr. Sen kan du kolla på youtube hur man fixar till inställningarna i ps3:et
Har själv en Hd Pvr och den funkar bra
Ps : man måste även ha en full HD tv för att spela in filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in