Citat:
Ursprungligen postat av
Pysenn1
I sin intervju på Värvet talar han därutöver om att hemläxor borde tas bort, eftersom en del barn kan få hjälp hemifrån, medan andra inte ens har föräldrar som kan prata svenska. För mig är det en ganska stark indikation på att han varken är rasist eller nazist, utan en samhällskritiker med såväl liberala, som vänsterorienterade åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Se7een
Lars Winnerbäck har aldrig varit rasist. Tvärtom! Han spelade på "Alla lika Alla olika" antirasist/nazist-evenemang som ung. Jag såg honom spela flera ggr då, bl a i falkenberg i halland(innan han var riktigt "känd", runt åren 95-97. Och jag träffade honom flertalet ggr. Trevligare och mer ödmjuk människa får man leta efter!
Men herregud, hur jävla viktigt är det för er världsbild att Lasse aldrig någonisn, hur ung han än var, har varit rasse?!
Han hängde med nasse-skinsen i Linköping när han var väldigt ung och det gör man inte utan att heila lite då och då.Alla i rätt ålder från Linköping vet detta och *tada!* han har
själv erkänt det! Ska han behöva erkänna det igen?
Det är glömt och förlåtet för länge sen. Redan i gymnasiet (då jag träffade honom för första gången) hade han blivit en palestinasjals-estet och sedan dess har han varit "popvänster".
Hela den här diskussionen känns bisarr för någon som visste att Lasse
hade slutat vara rasist typ 8 år innan ni ens hade hört talas om killen...