2011-03-17, 08:35
Medlem
Kronans avatar
Har ett problem som håller på att driva mig till vansinne! På min arbetsplats så har vi några datorer med win7 som får en lokal installerad skrivare vid varje omstart istälelt för nätverkskrivaren.

Problemet uppstod när jag bytte printserver (win 2008) och började skjuta ut skrivare med GPO, men problemet finns även om jag använder den gamla printservern och lägger till skrivaren utan GPO.

Tar jag bort samtliga lokalt installerade skrivare så fungerar det utan problem. Men vi behöver ha en lokalt installerar pdf printer till en app som vi använder. Det är antagligen inte den lokala pdf printer då symptomen blir samma även om den är borta och en annan lokal skrivare finns tillgänglig.

Tacksam om någon kan komma med ett förslag på vad fasiken som kan vara fel. Det fungerar perfekt på mängder av andra datorer.
Citera
2011-03-17, 09:04
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
x.

stänger ni av skrivaren över natten efter jobbet?
Citera
2011-03-17, 09:50
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
stänger ni av skrivaren över natten efter jobbet?

Nej, inga skrivare stängs av och jag får samma symptom när jag testar på dagtid.

Har testat flera gånger att ta bort alla skrivare lägga till en lokal och en nätverkskrivare välja den som standard och sen omstart.

Varenda gång hoppar den över till en lokal skrivare om det finns någon installerad...

Sjukt irriterande!!
Citera
2011-03-17, 19:39
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Nej, inga skrivare stängs av och jag får samma symptom när jag testar på dagtid.

Har testat flera gånger att ta bort alla skrivare lägga till en lokal och en nätverkskrivare välja den som standard och sen omstart.

Varenda gång hoppar den över till en lokal skrivare om det finns någon installerad...

Sjukt irriterande!!

gå till er nätverkstekniker. klaga högt och grovt
Citera
2011-03-18, 12:02
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
gå till er nätverkstekniker. klaga högt och grovt

Tyvärr så är det jag som är nätverksteknikern....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in