2011-03-16, 23:16
Medlem
Som rubriken. Filen i fråga är en nedladdar film och när jag försöker flytta filen eller radera den så får jag felmeddelandet "Det går inte att utföra åtgärden eftersom mappen eller filen är öppen i ett annat program. Stäng mappen eller filen och försök igen.".

Filmen/filen måste "mountas" via daemontools.

Några ideer om hur jag ska kunna ta bort den? (har sett klart den och nu tar den bara upp värdefull plats på hårddisken)

Edit: Jag har såklart stängt av alla program som relateras till filen via aktivitetshanteraren och prövat att starta om datorn flertal gånger.
Citera
2011-03-16, 23:20
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabelbounse
Som rubriken. Filen i fråga är en nedladdar film och när jag försöker flytta filen eller radera den så får jag felmeddelandet "Det går inte att utföra åtgärden eftersom mappen eller filen är öppen i ett annat program. Stäng mappen eller filen och försök igen.".

Filmen/filen måste "mountas" via daemontools.

Några ideer om hur jag ska kunna ta bort den? (har sett klart den och nu tar den bara upp värdefull plats på hårddisken)

Edit: Jag har såklart stängt av alla program som relateras till filen via aktivitetshanteraren och prövat att starta om datorn flertal gånger.

Seedar du den i utorrent?
Citera
2011-03-16, 23:27
Medlem
karl18s avatar
Det ska gå att ta bort filer även om de seedas i utorrent. Har du verkligen stängt alla program kan du antingen starta datorn i felsäkert läge och försöka ta bort den eller ladda ner något program för att ta bort den sök på typ "force delete".
Citera
2011-03-16, 23:41
Medlem
DollarMakers avatar
testa att ändra den till PAUS, i µtorrent,sen ordnar det sig,då kan du överföra
Citera
2011-03-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Seedar du den i utorrent?
Seedar inte.
Citat:
Ursprungligen postat av karl18
Det ska gå att ta bort filer även om de seedas i utorrent. Har du verkligen stängt alla program kan du antingen starta datorn i felsäkert läge och försöka ta bort den eller ladda ner något program för att ta bort den sök på typ "force delete".

Har stängt av alla synliga program i alla fall.

Ska pröva att starta om i felsäkert till en början.
Citera
2011-03-17, 01:05
Medlem
Twofishs avatar
Vad är det för film-fil som måste mountas? Img eller bin/cue kanske?

Har du avmonterat den i daemon tools?
Citera
2011-03-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
Vad är det för film-fil som måste mountas? Img eller bin/cue kanske?

Har du avmonterat den i daemon tools?

Det var en ISO. Tack för hjälpen alla. Det löste sig när jag försökte i felsäkert läge.

Antar att den kördes i något program jag inte tänkte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in