2012-08-27, 14:02
Medlem
Castlevanias avatar
Jag lyssnade på ljudboken men ledsnade halvvägs. Nu har det gått ett par veckor och jag får väl återuppta den så småningom. Dock är det inget bra betyg då en bok inte fängslar en mer.
Citera
2012-08-28, 19:14
Medlem
Doug.Wilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryne
Tycker sådan här böcker misslyckas alltid med att får en något intressant i sig.

"- En berättelse från nätets skuggsida" Bara att gå till Flashback eller 4chan

Får väl ta hem den när den finns som ljudbok.

Flashback och 4chan tillhör mainstream-internet nuförtiden iaf. Det är darknetz och privata kanaler som gäller
Citera
2012-09-09, 18:28
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
"Ghost in the Wires - My Adventures as the World's Most Wanted Hacker" av Kevin Mitnick är mer intressant och underhållande.

Sjysst. Kanske kollas upp senare. (Har endel böcker jag tänkte läsa ut först.)

---
Inte hunnit svara i tråden, men boken är bra skriven fan.
Mycket gamla minnen och så.

(Har som sagt redan läst det mesta på flashback.)

Vet inte vad som var mest intressant riktigt, men hela boken var underhållande. Helt klart värd att läsas!
Synd att man körde på pocket och inte inbunden bara.

Ändå kul att ha. Tack för tipset och tråden. Bättre sent än aldrig.
Citera
2013-06-01, 18:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är inte färdig med boken utan har ungefär 1/3 kvar. Som bok sett känns den inte så välskriven, men eftersom jag är medlem på Flashback tycker jag att den är väldigt intressant. Av en ren slump var jag inloggad och uppmärksammade den här tråden direkt när den skapades, trots att jag mycket sällan besöker dessa avdelningar.

Dagen efter startade jag en tråd där frågeställningen var huruvida det var rätt eller fel att hacka Aftonbladet och publicera lösenorden. Eftersom jag inte var så positiv till det var jag en av de medlemmar som blev kontaktad av andra medlemmar med förslag på vilka medlemmar här på Flashback som kunde ligga bakom det. I boken skriver man om hur man jämför sättet att skriva, stavfel osv. och det var precis en sådan jämförelse jag fick presenterad för mig tillsammans med ett namn på en medlem man trodde var inblandad.

Ja, VFH fick verkligen kalla fötter efter denna stavjämförelse!
Citera
2013-08-13, 09:48
Medlem
Helt ok bok. Tyckte dock den tappade en del på slutet. Första halvan var klart mest intressant.

Jag skulle vilja läsa en liknande bok fast där de var mer noga och explicita med tekniska detaljer. Denna var mer "journalistberättelse" än vad jag hade önskat. Dock stundtals mycket intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in