2011-03-16, 17:17
Medlem
Prins-Roberts avatar
Hej,

Har sökt med ljus och lykta på Flashback efter info om detta "företag". Har några bekanta som är helt inne i det här så jag tänkte kolla upp det. Jag hittar dock i princip BARA info om hur man rekryterar andra att sälja produkterna. Kan inte ens få reda på riktigt vad det handlar om för produkter. Detta gör att jag misstänker pyramidspel. Brukar väl vara så när fokus inte hamnar på produkten man ska sälja, utan "the big thing" är att andra ska joina "företaget". Mycket fokus på alla roliga och spännande "events" också om man tittar på facebooksidan.

Någon som har info/skvaller?

Källa:

http://www.otgwesteurope.eu

http://www.oneteamglobal.com/

Citat:
Our Mission is: To be a positive foce by supporting our business partners to build a successful international anti-aging business, by means of honesty, respect, integrity and contribution.

Our Vision is: To be the leading force behind Europe becoming the region with the greatest number of Million Dollar Circle members worldwide by creating a dynamic business-building environment based on growth.
Senast redigerad av Prins-Robert 2011-03-16 kl. 17:38.
Citera
2011-03-16, 22:10
Medlem
dotboys avatar
Man behöver bara se på "instruktionsfilmen" de har upplagd i 2 sekunder för att fatta att det är MLM/pyramidspel.
Spring snabbt som fxn därifrån och sluta umgås med den/de som försöker dra in dig.
Ja och nästa inlägg i denn tråd kommer att handla om jag är en idiot som inte "tar chansen" och "vågar" göra något osv osv.
Undrar om de har "joint venture" med Coca-Cola eller Volvo eller liknande känt stor företag ?
Såg ut som att de hade någon form av skönhetsprodukt också.
Med största sannolikhet utvecklad av någon "känd nobelpristagare" på ett stort universitet i USA.
Citera
2011-05-25, 11:08
Medlem
produkterna kan tex ses på www.goforyourlooks.com och vad jag förstår tjänar man bara pengar på att sälja produkter och att hjälpa andra göra samma sak. mao det blir bara stålar om man jobbar...... tittar man på varumärket, utmärkelser & NYSE (NUS) verkar det för branschen seriöst... det är ju inte alltid fallet inom MLM.
Citera
2013-11-25, 20:36
Medlem
Fått erbjudande om att komma på ett möte gällande OTG. OTG verkar "styra" Nu Skin som verkar vara fishy, finns ju en större tråd om Nu Skin här men har inte läst så mycket.

Någon som vet mer om OTG som kan fylla på lite?

Edit: Ok såg 1:45 på deras video nu och den säger STAY AWAY klart och tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in