2011-03-16, 16:53
Medlem
EnGalenToks avatar
istället för att köpa ny data tänkte jag fixa min gamla hp laptop. Är inget data proffs så lite hjälp vore fantastiskt. Så hur gör jag min data som ny igen? alla tips är bra tips
Citera
2011-03-16, 16:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag antar att du menar dator. Men hur som haver så kan du börja läsa denna tråd -> https://www.flashback.org/t468277

Har du möjligheter med Windows 7 så hämtar hem detta. Utför sedan en ominstallation av OS. Du kanske behöver uppgraderar datorns hårdvara?
Citera
2011-03-16, 17:00
Medlem
EnGalenToks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag antar att du menar dator. Men hur som haver så kan du börja läsa denna tråd -> https://www.flashback.org/t468277

Har du möjligheter med Windows 7 så hämtar hem detta. Utför sedan en ominstallation av OS. Du kanske behöver uppgraderar datorns hårdvara?

hmm , kanske det vore bättre att plocka hem den gamla stationära och köpa lite "spare parts"? vad för något skulle jag behöva byta som e viktigast?. Hade tänkt köra WoW med iallafall 60 fps. Så vad är det viktigaste jag ska köpa och hur mycket ungefär skulle det kosta?
Citera
2011-03-16, 17:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGalenTok
hmm , kanske det vore bättre att plocka hem den gamla stationära och köpa lite "spare parts"? vad för något skulle jag behöva byta som e viktigast?. Hade tänkt köra WoW med iallafall 60 fps. Så vad är det viktigaste jag ska köpa och hur mycket ungefär skulle det kosta?

Nu är jag ingen spelfreak, men lägg ner en vettig tråd under Hårdvara/Köpråd. Berätta lite om datorn syfte och hur mycket budget det finns.
Citera
2011-03-16, 17:04
Medlem
EnGalenToks avatar
Tackar för hjälpen!
Citera
2011-03-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGalenTok

WoW kräver pinsamt mycket. Du lär behöva en ny dator om du ska köra på max i 60 FPS.

De enda delarna som är värda att spara är antagligen hårddisken, kanske DVD/CD-läsaren och chassit om det du redan har är bra. Du kan räkna med att behöva byta moderkortet och då måste du även skaffa nytt RAM-minne, nätagg och grafikkort.

Köp nytt.

För din laptop, köp luft-på-burk och gör rent den. Sen drar du en ny installation av windows. Det är det närmsta nyköpt du kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in