2011-03-16, 16:47
Medlem
hej, det är så att jag använder min dator endast tills suft och nerladdning, inget spel osv. men nu dom senaste 4 dagar har den varit jävligt konstig, typ filmer hackar på youtube tex fast hela filmen laddar som den ska, plus att jag hör ljud från högtalare , typ klick ljud och allt känns segare än förr. har kört virusprog och den visar inget fel(f-secure) så jag vet inte riktigt vad problemet kan vara. nån som kanske har några råd? tack i förväg
Citera
2011-03-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
hej, det är så att jag använder min dator endast tills suft och nerladdning, inget spel osv. men nu dom senaste 4 dagar har den varit jävligt konstig, typ filmer hackar på youtube tex fast hela filmen laddar som den ska, plus att jag hör ljud från högtalare , typ klick ljud och allt känns segare än förr. har kört virusprog och den visar inget fel(f-secure) så jag vet inte riktigt vad problemet kan vara. nån som kanske har några råd? tack i förväg

Kör en djupscanning i felsäkert läge, kanske hittar nåt då. Det är iaf första saken jag skulle prova.
Citera
2011-03-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modvec
Kör en djupscanning i felsäkert läge, kanske hittar nåt då. Det är iaf första saken jag skulle prova.

hur startar jag i felsäkertläge? jag vet noob
Citera
2011-03-16, 16:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Berätta först lite om datorn, te.x vilket operativsystem/utgåva du har samt lite om datorns hårdvara.
Citera
2011-03-16, 16:57
Medlem
RandomAccs avatar
om du bara surfar och tittar på filmer kan du lika gärna formatera om datorn, det borde snabba upp saker
Citera
2011-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Berätta först lite om datorn, te.x vilket operativsystem/utgåva du har samt lite om datorns hårdvara.

har windows xp, pentium 4 3.2 ghz,2 gb ram, radeon hd 2600 xt
Citera
2011-03-16, 17:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
har windows xp, pentium 4 3.2 ghz,2 gb ram, radeon hd 2600 xt

Om jag vore nu i dina kläder så hade jag gjort en ominstallation av XP. Därefter i med frächa drivrutiner, patchar, uppdateringar.

Detta tar ca 2 timmar om man nu förbereder sig lite först med en backup, hämtningar av drivrutiner, d.v.s vara förbered innan man utför denna ominstallation.

Att sitta felsöka på detta " problem " som är aning svår med tanke på beskrivningen tar längre tid än 2 timmar.
Citera
2011-03-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om jag vore nu i dina kläder så hade jag gjort en ominstallation av XP. Därefter i med frächa drivrutiner, patchar, uppdateringar.

Detta tar ca 2 timmar om man nu förbereder sig lite först med en backup, hämtningar av drivrutiner, d.v.s vara förbered innan man utför denna ominstallation.

Att sitta felsöka på detta " problem " som är aning svår med tanke på beskrivningen tar längre tid än 2 timmar.

ok tack, får väl göra det. lite skumt att det ändras över kvällen bara
Citera
2011-03-16, 17:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
ok tack, får väl göra det. lite skumt att det ändras över kvällen bara

Så är det ibland med datorer. Har du scannat datorn ordentligt med uppdaterade säkerhetsprogram och den/dessa inte hittar något - infekterad[e] filer så kan det vara operativsystemet som har fått en krasch. Det kan vara många olika saker som orsakar detta och det är just detta som tar en lång tid att felsöka fram problemet.
Citera
2011-03-16, 17:31
Medlem
Citat:
hur startar jag i felsäkertläge? jag vet noob

F8 vid POST, men formatera om i stället så löser sig problemet om inte hårdvaran är trasig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in