• 1
  • 2
2011-03-17, 07:37
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Jag sitter i exakt samma båt, den stora skillnaden är dock att jag har en flickvän som jag spenderar mesta tiden med men ibland saknar man det där "grabbiga".

Mina kompisar som jag hade under gymnasiet gång har dessväre inte förändras något alls, eftersom det är en mindre håla långt från ett större samhälle, närmaste bör vara Gävle på 20 mil. Så det man gjorde där var att dricka sprit och vara allmänt dräglig, detta pågår fortfarande.

Till slut orkade jag inte mer och sade upp mig från arbetet, sålde alla mina saker och flyttade utomlands. Detta var även första gången utomlands för mig så det var extra pirrigt, där fick man väldigt mycket vänner, troligtvis för livet med dagens sociala kontakt-nät.

Mot Sverige igen begav jag mig mot en större stad, även om jag i kropp och själv är naturmänniska måste jag ha intellektuella konversationer, se teater samt uppleva dom finaste gastronomiska restaurangerna.

Summan är egentligen att man hittar vänner, under hela sitt liv. Gör något åt din livs-situation, Flytta, skaffa ett nytt arbete eller en ny hobby så kommer vänner per automatik.
Citera
2011-03-17, 19:29
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Jo, att göra något sånt kan ju vara en idé men hur går det till? typ:

-Tjena så du gillar med "insert valfri speltitel"?
-Ehm, jo det gör jag.
-Nice, kan jag ta ditt nr så kan vi ju gå på bio eller spela lite tv-spel ihop?

Nja, kanske inte bio, men väl tv-spelande. Funkar alldeles utmärkt. Sen sitter ni där och snackar över XBL och sen drar ni ihop en spelkväll hemma hos nån, sen gör ni det igen och inser att ni redan spelat sönder spelet och går och gör nåt annat istället. Inte svårare än så
Citera
2011-03-17, 21:02
Medlem
Nehass avatar
Citat:
Jag har kommit på att jag saknar riktiga vänner.
De enda som jag kunnat kalla riktiga vänner har jag inte umgåtts med sedan högstadiet, efter det så hamnade vi på olika skolor och utvecklade olika intressen osv. I slutet av Gymnasiet började jag umgås i lite halvkriminella kretsar, festade mycket och tog droger. Flyttade även ifrån mitt barndomshem till ett mer tvivelaktigt område runt Linköping. Lärde känna mer folk, främst vad jag skulle kalla svenssons/WT-folk.

Senaste tiden har jag inte umgåtts speciellt mycket med någon, insett att jag inte passar in bland mina såkallade vänner. Deras största intressen är att festa och jag känner att deras intellektuella nivå är snäppet under min (utan att påstå att jag är något geni), men i alla diskussioner oavsett ämne känns det som att jag talar med barn, deras okunnande om allt är extremt tröttsamt. Det är aftonbladet nivå.

Jag kanske inbillar mig men det känns som de flesta har ett tight kompisgäng som hänger ihop och gör allt tillsammans, där man kan snacka om allt tillsammans, diskutera olika saker på en vettig nivå osv...

Bara en sådan sak som att kunna se en BRA film med en kompis utan att höra "fan va seg den är, händer det inget snart" , "fan vi skulle sett twilight eller american pie 27 istället" osv, skulle göra mig lycklig.

Hur hittar man nya vänner som 25 åring? Jag studerar och kommer studera distansstudier i ett par år till så där hittar man väl inga.
Mina intressen är film, motorcyklar, TV-spel, musik m.m.

Edit: Ingen runt LINKÖPING som är i samma sits och behöver en vän?=)

skippa distanskurserna och börja plugga på riktigt.
Citera
2011-03-18, 02:20
Medlem
Sug tag i en gura. Lär dig bluesskalan o gå till studiefrämjandet eller liknande o börja jamma med lite blues-folk. I de kretsarna är det många äkta människor. Kan inte säga det för pondusbefriade heavymetall gitarrister dock.
Citera
2011-03-22, 17:46
Medlem
Citat:
Jag har kommit på att jag saknar riktiga vänner.
De enda som jag kunnat kalla riktiga vänner har jag inte umgåtts med sedan högstadiet, efter det så hamnade vi på olika skolor och utvecklade olika intressen osv. I slutet av Gymnasiet började jag umgås i lite halvkriminella kretsar, festade mycket och tog droger. Flyttade även ifrån mitt barndomshem till ett mer tvivelaktigt område runt Linköping. Lärde känna mer folk, främst vad jag skulle kalla svenssons/WT-folk.

Senaste tiden har jag inte umgåtts speciellt mycket med någon, insett att jag inte passar in bland mina såkallade vänner. Deras största intressen är att festa och jag känner att deras intellektuella nivå är snäppet under min (utan att påstå att jag är något geni), men i alla diskussioner oavsett ämne känns det som att jag talar med barn, deras okunnande om allt är extremt tröttsamt. Det är aftonbladet nivå.

Jag kanske inbillar mig men det känns som de flesta har ett tight kompisgäng som hänger ihop och gör allt tillsammans, där man kan snacka om allt tillsammans, diskutera olika saker på en vettig nivå osv...

Bara en sådan sak som att kunna se en BRA film med en kompis utan att höra "fan va seg den är, händer det inget snart" , "fan vi skulle sett twilight eller american pie 27 istället" osv, skulle göra mig lycklig.

Hur hittar man nya vänner som 25 åring? Jag studerar och kommer studera distansstudier i ett par år till så där hittar man väl inga.
Mina intressen är film, motorcyklar, TV-spel, musik m.m.

Edit: Ingen runt LINKÖPING som är i samma sits och behöver en vän?=)

,

hahah mmm kan tänka mig många är i sån situation .. det är bara få som bryr sig ... dom flesta kan jag nog påstå att dom inte har nära vänner" ... och dom har tänkt på det men har inte riktig göra nåt åt det... att exempel är man rädd att vara ensam och därför bara följt med strömmen och inte vågar lämna så kallad "vänner"...

men TS du e ju 25... kanske gå ut lite mer?.... jag har några vänner i linköping... och dom är inte såna idioter som du säger.. utan dom e mer som dig ... ... hojta till om det e något ...
Citera
2011-03-22, 21:07
Medlem
Voldos avatar
Skit i att studera på distans! Finns massvis av möjligheter att lätt binda nya och kanske givande kontakter när man pluggar. Du verkar sitta i en rätt tråkig situation så jag hade absolut rekommenderat att inte studera på distans!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in