2011-03-16, 15:56
Medlem
Som topic antyder så söker jag en bra folkhögskola i Skåne eftersom jag missade trean i gymnasiet pga anorexia. Det viktiga är att den håller en seriös profil såväl bland lärare som elever eftersom som mitt syfte med utbildningen är att få behörighet till universitetet så är ju såklart studieandan viktig. Om det finns folkhögskolor i Skåne man bör undvika så vill jag gärna veta deras namn också!

Tack på förhand
Senast redigerad av AnorexicInadequacy 2011-03-16 kl. 15:59.
Citera
2011-03-16, 16:18
Medlem
Manthes avatar
Har för mig att jag läste i Metro för ett par veckor sedan att Malmö Folkhögskola låg högt i rankningen.
Citera
2011-03-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manthe
Har för mig att jag läste i Metro för ett par veckor sedan att Malmö Folkhögskola låg högt i rankningen.
Synd att de inte har internat
Citera
2011-03-17, 19:16
Medlem
Spaniards avatar
Jag söker också en seriös folkhögskola för att få behörighet till naturvetenskapliga utbildningar.
Citera
2011-03-17, 22:59
Medlem
Oredssons avatar
Seriös och folkhögskola känns som en osannolik kombination. Du har inte funderat på att läsa in ditt tredje år på komvux istället? Folkhögskolor är fulla med vänsterflummare, både bland lärare och elever.
Citera
2011-03-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oredsson
Seriös och folkhögskola känns som en osannolik kombination. Du har inte funderat på att läsa in ditt tredje år på komvux istället? Folkhögskolor är fulla med vänsterflummare, både bland lärare och elever.
Självklart har jag funderat på det men det skulle förmodligen inte passa mig eftersom jag skulle bli ensam med mina föräldrar i ett helt läsår och det tror jag inte är bra för min psykiska hälsa. Bäst att flytta hemifrån även om jag får dras med flummiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in