2011-07-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Hörs annars som du beskriver just den sionistiska regimen som du försvarar 24/7, som dödade runt 8000 bara under upproren ala intifadorna, då som nu var ju alla palestinier som protesterade mot ockupationen enligt den sionistiska regimen "terrorister".

Hafez mejade ned 20 000 i Hama 1982. Han slaktade även tusentals palestinier i Libanon alltsedan invasionen 1976. Av det där påstådda "broderfolket" Bryr Ankan sig? Inte alls, inte det minsta. Det går ju dessvärre för Israelfobikers del när det gäller Syrien inte att skylla på USA eller någon annan suspekt destabilisatör, för Syrien var ju backat av Sovjet och idag av Ryssland.
2011-07-18, 20:57
Medlem
Har inte läst tråden men har varit intresserad och följt händelserna noga i media. Bashar får ju vapen av Ryssland. Riktigt ful stil av Ryssland.
2011-07-18, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Har inte läst tråden men har varit intresserad och följt händelserna noga i media. Bashar får ju vapen av Ryssland. Riktigt ful stil av Ryssland.
Jasså, hurså? Får inte Ryssland se efter sina egna nationella intressen eller vad menar du? Man får sälja vapen till vem man vill, sålänge det inte bryter mot de fabricerade sanktionerna som saknar grund. S-300 systemet t.ex är ett defensivt vapen, och det förbjöds Ryssland att sälja vidare till Iran. Varför?
Ja just jo..
2011-07-19, 01:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Källa? Nyligen?
2011-07-19, 01:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoretikern
Allt större demonstrationer mot Assad:

http://www.reuters.com/article/2011/07/15/us-syria-idUSTRE76D7NP20110715

Nu har 1400 dött i sammandrabbningarna. Enligt anti-israeliskt slödder är ju alla som protesterar lömska terrorister och på alla sätt dolt understödda av USA. Nervositeten märks tydligt, i och med att trovärdigheten när det gäller kritiken mot Israel att vara "opartisk" sjunker dramatiskt då. När tänker Israelfobiker börja rikta blickarna mot Israels grannar, vid vilken dödssiffra? 1400 räcker uppenbarligen inte, så när då egentligen? Kanske 10 000?
Ifall du är intresserad att fånga min uppmärksamhet så kan du läsa följande. Om du framför dina synpunkter utan övertoner så har jag lättare att ta till mig dem. Nu skjuter du förbi mina referensramar och jag bryr mig inte om dina staplade ord.
2011-07-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabSvarvsIndustriAnsvarigeAli
Jasså, hurså? Får inte Ryssland se efter sina egna nationella intressen eller vad menar du? Man får sälja vapen till vem man vill, sålänge det inte bryter mot de fabricerade sanktionerna som saknar grund. S-300 systemet t.ex är ett defensivt vapen, och det förbjöds Ryssland att sälja vidare till Iran. Varför?
Ja just jo..

Men är det mänskligt att sälja vapen vid en situation som nu? Skall Ryssland sälja vapen får dem göra det innan eller när det är dags för regeringen och militären att skydda sig mot fiender. Att koppla det syriska folket som fiender är ju bara pajkastning.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Källa? Nyligen?

Har tyvärr ingen riktig källa på detta. Men det är något man hör om varje gång när man snackar utlands politik med grabbarna.

Dessutom så sägs det enligt en Arabisk kanal (hittade detta i efterhand på BBC men hittar inte artikeln just nu), men Iran skall ha givit $6 miljarder dollar till den syriska regeringen som en present. För att kunna ge pengar till militären så att dem i sin tur kan skada och skjuta så många dem kan samtidigt som att dem kan köpa vapen från utlandet.
2011-07-30, 13:41
Medlem
Såg på TV att en grupp militärer hade gått med folket och skall skydda den civilia befolkningen numera. Hur vida detta är sant vet jag inte men AlJazeera påstår det men jag kan inte hitta videon på YouTube. Någon som sitter på den?
2011-07-31, 12:49
Medlem
Adazanims avatar
45 pers har mördats idag av syriska säkerhetstrupper. Finns även rapporter om 16 st stridsvagnar med personal bytt sida och ställt sig på demonstranternas sida.

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/07/201173143432348733.html
2011-07-31, 13:04
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Här har ni lite videos från Syrien

VARNING!!!!!!! Ni som inte tål se blod

http://www.youtube.com/watch?v=xI3BlUIMD_o

http://www.youtube.com/watch?v=-YZLx63iglU

Finns hur mycket som helst ute.
2011-07-31, 13:10
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Hitta ett till klipp

VARNING!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=N25iUEdtXc4&feature=channel_video_title
2011-07-31, 13:21
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Hitta ett till klipp

VARNING!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=N25iUEdtXc4&feature=channel_video_title

Frågan är varför rapporteringen är så knapp kring Syrien trots att det har dött mycket mer än i exempelvis Libyen. Jag tror det beror på Syrien och Israels fred över golanhöjderna. Israel och USA är helt enkelt nöjda med status quo.
2011-07-31, 13:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Frågan är varför rapporteringen är så knapp kring Syrien trots att det har dött mycket mer än i exempelvis Libyen. Jag tror det beror på Syrien och Israels fred över golanhöjderna. Israel och USA är helt enkelt nöjda med status quo.
Assad har effektivt slängt ut alla utländska journalister vilket säkerligen krymper rapporteringen. Dessutom tror jag Natolandet Turkiets kluvna position också påverkar tystnaden. Turkiet är nog ganska nöjda med hur Assad håller kurderna i schack. Turkiet släppte gärna in flyktingar men undanhöll dem från media.

Men visst, jag är också förvånad över den knappa rapporteringen. Vårt egna flyktiga intresse är nog också en del av det. Själv har jag blivit intresserad av det politiska spelet i höjningen av det amerikanska skuldtaket, vilket i det stora hela är fullkomligt oviktigt jämfört med att demonstrerande obeväpnade Syrier blir slaktade dagligen.

Glädjande konstaterar jag att AJ oförtrutet skriver vidare på sin live-blog om Syrien. AJ har i alla fall inte glömt bort Syrien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in