Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
"(Reuters) - At least
48 civilians were killed in pro-democracy demonstrations in Syria on Friday, including 13 in the town of Rastan north of Homs, the Syrian Observatory for Human Rights said"
http://www.reuters.com/article/2011/04/29/syria-killings-civilians-idUSLDE73S1RH20110429
Day of slaughter skulle jag vilja säga...
Idag demonstrerades det i många städer. Inte så mycket i Damaskus och knappt alls i Aleppo. Mitt intryck är dock att upproret sprider sig. Vanliga människor har inte skrämts bort från gator och torg. De är modiga. Idag har vi hört rapporter om 4 dödade soldater också. Troligen har demonstranterna beväpnat sig. Jag hade hoppats på en utveckling i riktning mot Egypten men det är troligen försent. Assads regim verkar bara förstå våld. Jag tror vi kommer se en ökad beväpning av civila. Och att vissa smala fraktioner kommer träda fram.
Jag tror inte Assad kan återta kontrollen. Stenen är i rullning. Om han skulle ge upp nu så skulle han spara liv samt öka möjligheten för en utveckling mot demokrati och mänskliga rättigheter. Men han kommer inte ge upp på länge...
Du har ingen jävla aning om vad du snackar...ska Syrien gå i samma spår som Egypten? Vet du ens vad som pågår i Egypten? Har de fått demokrati? Nej, har Tunisien fått demokrati? Nej. De har inte fått ett piss, ingenting. Bara slag mot käften och att muslimska brödrarskapet har tagit över och gjort det ett helvete där. Kvinnor kan inte gå ut i gatan utan att bära slöja i rädslan om att bli våldtagen eller kidnappade i Egypten, folk har det jobbigare just nu än när Mubarak var vid makten. Du verkar inte förstå att dessa demonstrationer inte leder något vart va? Du tror att Assad kommer lägga sig som en hora för alla dessa pundare och knarkare? Syrien har varit med om värre tider som det har pratats om, detta är bara en bagatell jämfört med vad de har hänt tidigare i historien. Varenda liten jävel som demonstrerar kommer dödas, det finns anledningar. Men ni svenskar är så banala och tycker synd om de "ojjjj så många civila döda" Problemet ligger i att DE VET INTE vad människorna vill ha för reformer. Frågar du en idiot på gatan: Varför demonsterar du, han kommer svara dig: Ingen aning, jag följer strömmen. Förstår du poängen?
Kom inte hit och säg att du vill att Syrien hoppas gå samma väg som Egypt, och att Assad har förlorat, jag som känner till Syrien bättre än vad du gör säger till dig: Assad lär inte ge upp, och dessa pundare och knarkare kommer att förgöras. Det är roligt att
Ubayd-Allah säger att vi gå mot strömmen där Kadaffi och Mubarak kom med och säger att alla som demonstrerar är pundare,knarkare och horor, men lilla vän, det är sanningen, försök inse det. Varför demonsterar man inte i Aleppo? Varför demonstrerar inte mina släktingar? juste din lilla fan..för de har det bra.. de har ingen anleding till att döda sig själva eller demonsterar för något som inte kommer ske. Men ni verkar inte få in det i era hjärnor
Det kommer inte bli demokrati i MÖ, hur ni än vänder och vrider på det Dessa demonstrationer gynnar endast USA, allt detta är en stratgeti från Israel&USA
Sen att ni länkar Al Jazeera som källa är bara skrattretande...