Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Jag antar att du skulle ha sett precis likadant på negerslavar om du hade levat i Amerika under den tiden då de hölls fångna på plantager? De var ju också privat egendom och räknades inte riktigt som "människor" fullt ut, definitivt inte ens i närheten lika värda som de vita och hade inga rättigheter.
Du verkar ha en mycket låg empati om du inte kan sympatisera med andra varelser som plågas och lider, och det är ju iofs inte ditt fel att du blivit som du är, men de flesta människor fungerar som tur är inte som dig och därför kommer djurens rättigheter alltid att värderas högt av oss som har ett samvete

Jag vet inte hur jag skulle sett på negerslavar i Amerika "på den tiden", jag levde inte då. Om slaveri skulle återinföras nu skulle jag tycka negativt om det, på samma sätt som jag tycker djurplågeri är negativt.
Klart jag kan sympatisera med andra människor och varelser, men det är inte aktuellt att slösa resurser på några jävla hundar, när, vad var det, 30000 barn dör varje dag av endast svält?