• 1
  • 2
2004-09-12, 00:16
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
?????????????????????????????????????????????????
Klippt o klistrat från FMN's hemsida ?
(FMN = Föräldra föreningen mot narkotika)

Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Den här texten är hämtad från Dagens Industri. Man kan inte utgå från schablonbilden att alla som använder droger är vrak och uteliggare. Det finns människor med god ekonomi som använder droger. Bill Gates till exempel.

Tänk på att de här killarna har startat en konsultfirma och vill naturligvis ragga kunder.
Citera
2004-09-12, 01:07
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Vill du ha tips på hur man tjänar snabba pengar så tror jag att du postat i fel forum.

Det vill jag inte. Jag är varken i behov av knark eller snabba pengar men tack ändå för omtanken.
Citera
2004-09-12, 02:31
Medlem
Som sagt är det ju en stor kostnadsskillnad på bruk och missbruk. Jag finansierar mitt drogande med min lön
Dock har drogerna kört min ekonomi i sank vid ett tillfälle. Var enormt sugen och dealern sålde bara "hundrapack", så. Men det var bara en dryg vecka jag fick äta luft.
Citera
2004-09-12, 04:31
Medlem
Jag citerar mig själv från den andra tråden:

"Många som (miss)brukar droger regelbundet säljer själva för att ha råd.

Hasch är ett utmärkt exempel på detta, men det gäller för väldigt många droger.

En kille(känner inga tjejer som dealar) köper in ett hg standardröka för ~3500 kr, säljer det vidare för 300 kr per femma, och efter han har sålt 60 g har han fått igen alla pengar, och har 40 g kvar han kan röka.

På detta sätt slipper han råna gamla tanter, sälja bingolotter eller tigga på tunnelbanan."
Citera
2004-09-12, 10:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har en låg/mellanstadieskola alldeles brevid lägenheten så för mig är det lätt att langa droger... Man måste få dem beroende medan de är små... Ibland gör jag något terroristuppdrag för Osama bin Laden också...
Citera
2004-09-12, 11:11
Medlem
maryjane420s avatar
Studiebidrag, räcker inte länge men på nått magiskt sätt är det alltid någon som har röka, försöker fortfarande fatta vart alla pengar kommer från.
Citera
2004-09-12, 11:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryjane420
Studiebidrag, räcker inte länge men på nått magiskt sätt är det alltid någon som har röka, försöker fortfarande fatta vart alla pengar kommer från.
Studiebidrag duger bra... Det är ju inte dyrare att veckoslutsknarka än att veckoslutssupa...
Citera
2004-09-12, 11:21
Medlem
maryjane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Studiebidrag duger bra... Det är ju inte dyrare att veckoslutsknarka än att veckoslutssupa...
ja, men det är inte bara veckoslut, jag röker varjedag (fan måste sluta) och pengarna finns alltid, och ingen av mig eller mina polare rånar lr nån sån skit, inte ens nån av oss som säljer och ändå finns det alltid nått att röka. Aja det är väl ett mysterium jag aldrig kommer lösa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in