Citat:
Ursprungligen postat av dammage
Jag ska iallafall träna min nyfunna förmåga till den grad att jag kan manipulera materia med sinnet utan försök av misslyckanden,då kan jag personligen skicka dig ett pm för att bestämma en träff mellan fyra ögon och demonstrera min förmåga.Vad säger du om det?
Du är säkert väldigt ung och har precis börjat överväldigats av alla historier om "lyckade" försök med telepati, telekinesi m.m som ska ha utförts i någon dammig KGB-källare under nåt krig och det är iofs fullt förståeligt att du kanske överväger att sådana förmågor kan tänkas finnas, trots allt gör ju Yoda sin grej väldigt övertygande, men ett hett tips är ju att inte lägga ner en massa värdefull tid på att "träna" dessa förmågor för det kommer bara att leda till besvikelse och bortkastad tid.
Oavsett vad du tror att du producerat hittills genom rena tillfälligheter så kommer du aldrig att kunna lära dig flytta ett föremål med sinnet, eller att släcka ljus på kommando bara med tankekraft. Inte stoppa hjärtat på en get heller

och det kan jag lova dig med 100% säkerhet. Visst, spring iväg och "träna" om du vill för att bevisa att jag har fel, men det kommer du aldrig att lyckas med, så tråkig är nämligen världen - det finns inga "krafter" i vår hjärna enligt vad du beskriver, men tyvärr tar folk tillfälligheter som bevis för förmågor ibland och därför lever myten vidare.
OnT så är det en självklarhet att intelligensen sitter i hjärnan eftersom även medvetandet är logiskt förankrat i hjärnan. Fixar man inte att greppa detta så kan det väl dock vara på sin plats med andra lösa spekulationer, men återigen - man slösar bort den lilla tid man har i livet på att överväga en massa trams och nonsens som aldrig någonsin kommer att bli till sanningar oavsett hur mycket man "tränar" på det.
Det finns ju nån tävling där vem som helst som kan uppvisa minsta lilla tänkbara övernaturliga förmåga vinner en miljon eller vad det nu är, och det finns ju liksom en anledning till att INGEN ännu lyckats prestera något sådant och vinna priset. "Men mina krafter fungerar inte inuti ett vetenskapligt labb, bara utanför, hemma hos mig när lampan är släckt och ingen ser på" jo tjena
Men visst TS, du kan säkert bli den förste, du är säkert precis så speciell att din hjärna kommer att kunna påverka utanförliggande materia på ett sätt som ingen annans hjärna någonsin lyckats med, det låter väldigt sannolikt, tycker du inte?