• 1
  • 2
2011-03-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceteru
Jag tror inte man kan stapla stolar högre än vad du gjort, du lär ramla ner från den rätt snart. I vilket fall så bör du ramla ner, så du lär dig lite vett.
Egocentrism när den är som godast, nom nom.

Bryt fysikens lagar om du vill, var den enda människan som någonsin gjort det med ditt släckande av ljus med "tankekraft". Jag antar att lite bevis för dina krafter skulle vara för mycket begärt? Jaså?
Trevligt att råkas!

Jag är långt ifrån ensam,men hur förmedlar man en sån insikt som är ytterst personlig och är beroende av mottagarens egen kapacitet att motta kapacitet för att identifera sig med den.

jag vågar påstå att majortiten av alla filosofer i dagens läge går runt o reciterar andra och läser andras verk på en kontinuerlig bana utan att våga självreflektera.Det måste man göra ibland för att förstå vissa insikter som andra filosofer förösker beskriva,för tro det eller ej deras tankar skrivna på papper är tagna ur kontext från den sinnesmiljö de växte ur.Man riskerar att inte greppa hela spektrumet av implikationer som tankarna tangerar,då "miljön" som jag med ett annat ord kallar för den "personliga algorithmen" inte ännu utforskats.

jag kan dock bevisa något som talar till min fördel genom att demonstrera något som bryter mot de fysiska lagarna,men lägger jag upp en sån video på youtube,så säger de att man mixtrat och manipulerat med utfallet.

Jag ska iallafall träna min nyfunna förmåga till den grad att jag kan manipulera materia med sinnet utan försök av misslyckanden,då kan jag personligen skicka dig ett pm för att bestämma en träff mellan fyra ögon och demonstrera min förmåga.Vad säger du om det?
Senast redigerad av dammage 2011-03-16 kl. 01:38.
Citera
2011-03-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dammage
jag kan dock bevisa något som talar till min fördel genom att demonstrera något som bryter mot de fysiska lagarna,men lägger jag upp en sån video på youtube,så säger de att man mixtrat och manipulerat med utfallet.

Fast just nu, skulle det vara till din fördel att slänga upp ett liknande klipp.
Citera
2011-03-16, 16:08
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Jag ska iallafall träna min nyfunna förmåga till den grad att jag kan manipulera materia med sinnet utan försök av misslyckanden,då kan jag personligen skicka dig ett pm för att bestämma en träff mellan fyra ögon och demonstrera min förmåga.Vad säger du om det?

Du är säkert väldigt ung och har precis börjat överväldigats av alla historier om "lyckade" försök med telepati, telekinesi m.m som ska ha utförts i någon dammig KGB-källare under nåt krig och det är iofs fullt förståeligt att du kanske överväger att sådana förmågor kan tänkas finnas, trots allt gör ju Yoda sin grej väldigt övertygande, men ett hett tips är ju att inte lägga ner en massa värdefull tid på att "träna" dessa förmågor för det kommer bara att leda till besvikelse och bortkastad tid.

Oavsett vad du tror att du producerat hittills genom rena tillfälligheter så kommer du aldrig att kunna lära dig flytta ett föremål med sinnet, eller att släcka ljus på kommando bara med tankekraft. Inte stoppa hjärtat på en get heller och det kan jag lova dig med 100% säkerhet. Visst, spring iväg och "träna" om du vill för att bevisa att jag har fel, men det kommer du aldrig att lyckas med, så tråkig är nämligen världen - det finns inga "krafter" i vår hjärna enligt vad du beskriver, men tyvärr tar folk tillfälligheter som bevis för förmågor ibland och därför lever myten vidare.

OnT så är det en självklarhet att intelligensen sitter i hjärnan eftersom även medvetandet är logiskt förankrat i hjärnan. Fixar man inte att greppa detta så kan det väl dock vara på sin plats med andra lösa spekulationer, men återigen - man slösar bort den lilla tid man har i livet på att överväga en massa trams och nonsens som aldrig någonsin kommer att bli till sanningar oavsett hur mycket man "tränar" på det.

Det finns ju nån tävling där vem som helst som kan uppvisa minsta lilla tänkbara övernaturliga förmåga vinner en miljon eller vad det nu är, och det finns ju liksom en anledning till att INGEN ännu lyckats prestera något sådant och vinna priset. "Men mina krafter fungerar inte inuti ett vetenskapligt labb, bara utanför, hemma hos mig när lampan är släckt och ingen ser på" jo tjena

Men visst TS, du kan säkert bli den förste, du är säkert precis så speciell att din hjärna kommer att kunna påverka utanförliggande materia på ett sätt som ingen annans hjärna någonsin lyckats med, det låter väldigt sannolikt, tycker du inte?
Citera
2011-03-16, 18:03
Medlem
Milford.Cubicles avatar
hjärtat?
Citera
2011-03-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Du är säkert väldigt ung och har precis börjat överväldigats av alla historier om "lyckade" försök med telepati, telekinesi m.m som ska ha utförts i någon dammig KGB-källare under nåt krig och det är iofs fullt förståeligt att du kanske överväger att sådana förmågor kan tänkas finnas, trots allt gör ju Yoda sin grej väldigt övertygande, men ett hett tips är ju att inte lägga ner en massa värdefull tid på att "träna" dessa förmågor för det kommer bara att leda till besvikelse och bortkastad tid.

Oavsett vad du tror att du producerat hittills genom rena tillfälligheter så kommer du aldrig att kunna lära dig flytta ett föremål med sinnet, eller att släcka ljus på kommando bara med tankekraft. Inte stoppa hjärtat på en get heller och det kan jag lova dig med 100% säkerhet. Visst, spring iväg och "träna" om du vill för att bevisa att jag har fel, men det kommer du aldrig att lyckas med, så tråkig är nämligen världen - det finns inga "krafter" i vår hjärna enligt vad du beskriver, men tyvärr tar folk tillfälligheter som bevis för förmågor ibland och därför lever myten vidare.

OnT så är det en självklarhet att intelligensen sitter i hjärnan eftersom även medvetandet är logiskt förankrat i hjärnan. Fixar man inte att greppa detta så kan det väl dock vara på sin plats med andra lösa spekulationer, men återigen - man slösar bort den lilla tid man har i livet på att överväga en massa trams och nonsens som aldrig någonsin kommer att bli till sanningar oavsett hur mycket man "tränar" på det.

Det finns ju nån tävling där vem som helst som kan uppvisa minsta lilla tänkbara övernaturliga förmåga vinner en miljon eller vad det nu är, och det finns ju liksom en anledning till att INGEN ännu lyckats prestera något sådant och vinna priset. "Men mina krafter fungerar inte inuti ett vetenskapligt labb, bara utanför, hemma hos mig när lampan är släckt och ingen ser på" jo tjena

Men visst TS, du kan säkert bli den förste, du är säkert precis så speciell att din hjärna kommer att kunna påverka utanförliggande materia på ett sätt som ingen annans hjärna någonsin lyckats med, det låter väldigt sannolikt, tycker du inte?

När nämnde jag att krafterna sitter i hjärnan?(de gör det inte) jag har gjort det flera gånger och många andra ochså,finns ochså peer reviews som har bevisat esp-fenomen..men håll kvar vid din världsbild du.Det mår du bättre av,visst är det skönt att slippa konfrontera tanken av att du har anammat en skitfilosofi och på så sätt riskera hamna i kognitiv dissonans.
Citera
2011-03-17, 17:21
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
När nämnde jag att krafterna sitter i hjärnan?(de gör det inte) jag har gjort det flera gånger och många andra ochså,finns ochså peer reviews som har bevisat esp-fenomen..men håll kvar vid din världsbild du.Det mår du bättre av,visst är det skönt att slippa konfrontera tanken av att du har anammat en skitfilosofi och på så sätt riskera hamna i kognitiv dissonans.

Det spelar ingen roll var du säger att krafterna finns, min poäng var att det aldrig gått, och aldrig kommer att gå, att uppvisa den här sortens färdigheter inför en publik på ett normalt och öppet sätt. Det krävs liksom ett litet mörkt tält med djupt troende (som dig ) fyllt med rök och speglar som döljer trådarna för att ens lyckas övertyga någon.

Det finns ingen som "bevisats" ha den här typen av förmågor just pga att de inte finns, däremot finns det MYCKET lösa historier och vandringssägner om det, precis som om UFOn, tomtar och troll eller vad som helst, och ska man tro på precis vad som helst bara för att det finns många som berättar om att de har minsann sett att det är så, då kommer man definitivt att börja "anamma skitfilosofier" på löpande band. Det finns väldigt många skogstokiga flummare som bara vill ha uppmärksamhet och berättar vadsomhelst för ett lyssnande öra, särskilt framför en TV-kamera, men som sagt, i övrigt självklart inga bevis eller seriösa belägg överhuvudtaget för det de påstår.

Det lustiga är ju också att du kan inte heller bevisa att jag har fel - det kan ingen - men ändå sitter du och hasplar ur dig saker som att jag har anammat en skitfilosofi. I princip allt inom min livsfilosofi går åtminstone att ta på, att testa och analysera vetenskapligt och se att det stämmer. Hur är det med din? Har du nåt mer än nån gammal rapport från nåt obskyrt nazi-experiment där nån kille sägs ha lyckats levitera i 0.5 sekunder att stödja dig på?

Jag är dessutom absolut inte en person som undviker att konfronteras med saker "outside the box", jag har redan vandrat den vägen - spenderade många år i min ungdom med att aktivt söka upp fakta kring saker som UFOn, paranormala fenomen osv (var lite för X-files-frälst kanske man skulle kunna säga) och försökte väl hoppas att det KANSKE låg nåt i det, men fann såklart varje gång utan undantag en absolut och 100-procentlig brist på sånt trams i den verkliga världen utanför TV-rutan, och så kommer det att fortsätta vara långt efter att våra liv är över, för man kan nämligen inte bevisa något som inte finns
Citera
2011-03-17, 17:32
Medlem
LucNNs avatar
Har inte läst igenom al teksten, men jag tror det råder en del begreppsförvirring. Intelligens är (populärt sagt) en kvantifikation av en evne till att lösa logiska problem. Det är ingen substans, och sitter således ingenstans, men är däremot ett användbart begrepp till att karaktärisera vissa egenskaper, som ju då måste vara funktioner av hjärnan. Så ja, intelligens "sitter" i hjärnan om man menar "beror" på hjärnan. Vi vet dock inte nog om hjärnans mera specifika sätt att fungera, så man ska inte börja sätta likhetstecken mellan storlek och intelligens.
Citera
2011-10-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Oj vad dåligt mitt inlägg som du citerade var. Stavfel och grammatikfel överallt. Kanske ska sluta dricka en hel Jack Daniel's varje kväll.

Jag undrade för övrigt hur du fick din 'kunskap' inte hur jag kan få den. Men frukta inte, jag är kapabel att ersätta 'du' mot 'jag' i din text.

Du har inte provat att testa din teori, försöka bevisa den? Hur ska vi annars tro dig. Orkade inte läsa hela den nya länken, men läste stycket kallat "Brainless Boy". Intressant men källhänvisningen fungerar tyvärr inte. Du råkar inte ha någon annan källa på det stycket?

googla "how to move a psi wheel" ..följ instruktionerna o sätt igång med att träna...är du intellektuellt ärlig med dig själv..så bör du åtminstonde vara öppen sinnad och träna i åtminstonde några veckor låt oss 2-3 innan du bedömmer hurvida det finns någon sanning i mitt uttalande.

två av mina kompisar har testat,för en tog det en månad innan han kunde bryta ner sin undermedvetna bärriar programmering,för den andra tog det endast två dygn.

http://www.youtube.com/watch?v=l6Ke7...layer_embedded

snälla ge det ett förösk... chansen är är stor att du blir överraskad åt det positiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in