Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-21, 22:50
Medlem
nahtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara.e
Du säger att du skulle bryta dig in och inte bry dig om vad tjejen tyckte, hur menar du då? speciellt när ni precis börjat prata efter 2 år? Jag vill ju inte skrämma iväg honom. Tack för stödet btw, det behövdes kan jag säga!

På det sättet att jag skulle försöka komma tillbaka till att vara hans vän (som en början). Som du sa så behöver man inte pusha hårt och direkt mot honom. Men som du gör, långsamt börja få upp kontakten igen och komma ikapp med vad som har hänt i hans liv.
Jag hade försökt bygga upp den vänskapen vi hade tidigare och är det så sen att han verkligen har känslor för henne så hade jag hållt det på en vänskapsnivå.
Hoppas bara att om han nu vill vara din vän, att han verkligen vågar ställa sig upp mot sin fru och säga att hon är min vän och jag skiter i om du gillar det eller inte.

Jag önskar dig verkligen all lycka och hoppas att det löser sig!
Citera
2011-03-21, 23:29
Medlem
Jag är jätteledsen för din skull, det låter verkligen asjobbigt. Du säger att du älskar honom och att du vill dela ditt liv med honom. Men jag undrar hur det skulle gå till? Han är gift med en psychobrud som hatar dig, och du och killen har precis återupptagit kontakten. Hur tror du att er vänskap bli om/när du berättar för honom att han älskar dig?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag vet att det är jättesvårt att komma över någon som man verkligen älskar, men det har gått två år nu och du har fortfarande inte glömt honom och gått vidare med ditt liv. Här är jag lite osäker på hur vad jag ska ge för råd. Jag tänker två saker:

1. Han valde att gifta sig med en annan. Det har gått sjukt lång tid, och du verkar ha problem med att komma ur det här. Det är svårt att vara vän med någon som man har sådär mycket (obesvarade?) känslor för. Du kanske skulle försöka glömma honom helt? Jag menar absolut inte det här som något taskigt, men du kanske behöver professionell hjälp för att komma vidare med ditt liv.

2. Du har ju egentligen ingenting att förlora. Och det sägs ju att det man ångrar mest är det man inte gjorde. Du kanske borde göra allt för att vinna tillbaka honom. Antingen så går det bra, och ni kommer över all skit som har varit mellan er och lever lyckliga i alla era dagar. Kanske märker du att båda har förändrats och att det fungerar asbra att bara vara vänner eller så gör han sig av med sin galna fru och är med dig istället. Eller så märker du att det inte fungerar. Då vet att du har gjort allt som står i din makt, och mer kan man inte göra. Då är det bara att bryta ihop och gå vidare.

Välj själv vilket råd du tycker är bäst. Jag önskar dig all lycka och hoppas att allting ordnar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in