2009-10-29, 08:58
Medlem
Lafes avatar
Ska på maskerad imorgon (utan något speciellt tema) och har ingen jävla aning om vad jag ska klä ut mig till. Bor i Stockholm, kille, runt 190 lång ifall det spelar någon roll Helst ska det vara något enkelt och inte helt spejsat - vore bra om folk har en chans att känna igen mig. Jag ska svänga förbi Buttrick's senare idag, men vill helst ha någon form av idé innan jag går dit :P
Citera
2009-10-29, 08:59
Medlem
Fröken_Flisas avatar
vampyr

Vad är bäst i kläd- (nedtill) och skoväg?
Citera
2009-10-29, 10:49
Medlem
cheeffs avatar
Är inte bestämmt än om jag ska klä ut mej eller inte men om det blir så kommer jag nog köra på något jävligt enkelt som en präst. Borde väl inte vara så svårt att tillverka en egen prästkrage. Kanske lite tråkigt men fan så enkelt... ehm tror jag
Citera
2009-10-29, 12:15
Medlem
Lafes avatar
Jag var precis på Buttericks och köpte en sjömanskostym - så in i glödheta mycket folk, om ni ska dit så dra dit så fort som det bara går innan alla kostymer tar slut :P
Citera
2009-10-29, 14:04
Medlem
dannywtfs avatar
Funderar på att klä ut mig till Tobias Fünke. Ingen svår kostym att fixa till, men inge vidare varm heller. Får se..

http://www.listicles.com/wp-content/.../nevernude.jpg
Citera
2009-10-29, 15:57
Medlem
korqs avatar
http://www.vampfangs.com/Blackout-Sc...blcksclera.htm

Köp sådana linser och klä upp dig lite farligt, det ser väldigt skumt ut!
Citera
2009-10-29, 17:16
Medlem
Proformances avatar
Ska på födelsedagsmaskerad nu inför halloween och först tänkte jag på Anna Anka i ett par tighta jeans, rosa luvtröja och en blond peruk och snacka skånska hela kvällen men blev istället "Varulv" med en inköpt ful nos och en tight skjorta som jag ska göra hål/revor i och sätta in svarta pälsbitar.
Sen sminkningen får man se om man orkar.
Citera
2009-10-29, 18:42
Medlem
Shifthappenss avatar
Jag ska på halloween fest ikväll men hade inte riktigt ekonomin att köpa någon kostym, plus att jag vet att många inte kommer klä ut sig. Speciellt tjejer (kanske några kaninöron hit eller dit, men kom igen).

Men hade lovat att jag skulle ha nått iaf så kom på nyss att göra en skylt jag hänger runt nacken där det står "Nudist i strejk". Lite små fyndigt och roligt, man kan ha på sig de kläder man har i vanliga fall och det är iaf lite bättre en ett par kaninöron, och väldigt väldigt ekonomiskt.
Citera
2009-10-29, 18:47
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Jag ska på halloween fest ikväll men hade inte riktigt ekonomin att köpa någon kostym, plus att jag vet att många inte kommer klä ut sig. Speciellt tjejer (kanske några kaninöron hit eller dit, men kom igen).

Men hade lovat att jag skulle ha nått iaf så kom på nyss att göra en skylt jag hänger runt nacken där det står "Nudist i strejk". Lite små fyndigt och roligt, man kan ha på sig de kläder man har i vanliga fall och det är iaf lite bättre en ett par kaninöron, och väldigt väldigt ekonomiskt.
Det låter skittråkigt. Tyvärr
Varför inte ta ett gammalt lakan, hänga det över huvudet, klippa hål för ögonen och sy fast myggnät eller liknande och voilá - en burka. Läskigt om något...
Citera
2009-10-29, 19:31
Medlem
Snöblinds avatar
Fy för folk som inte klär ut sig till maskerader. Sabbar hela stämningen ju! Det behöver inte kosta en massa heller.

På en maskerad jag var på för ett tag sen hade en kompis glömt bort att hitta någon kostym på temat One Hit Wonders, men med lite hjärna så sminkade han helt enkelt ena ögat till ett tigeröga. Personligen tyckte jag den var hur rolig som helst
Citera
2009-10-29, 19:36
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det låter skittråkigt. Tyvärr
Varför inte ta ett gammalt lakan, hänga det över huvudet, klippa hål för ögonen och sy fast myggnät eller liknande och voilá - en burka. Läskigt om något...

Kanske för att det är skitfult?
Citera
2009-10-29, 19:37
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Fy för folk som inte klär ut sig till maskerader. Sabbar hela stämningen ju! Det behöver inte kosta en massa heller.

På en maskerad jag var på för ett tag sen hade en kompis glömt bort att hitta någon kostym på temat One Hit Wonders, men med lite hjärna så sminkade han helt enkelt ena ögat till ett tigeröga. Personligen tyckte jag den var hur rolig som helst

Hur kan du kalla det att klä ut sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in