Hejsan alla glada flashbackare!
Jag har sokt har pa forumet och fatt valdigt mycket hjalp men nagra fragor ar fortfarande obesvarade.
Jag satt forut vid min ca 4 ar gamla macbook [en svart] och den borjade vela som sjutton. Jag startade da om datorn och sedan dess fick jag den inte att passera startskarmen.
I all panik sa forsokte jag med att starta den i sakert lage och andra liknande saker.
den starta tillslut genom att jag startade den via installationsskivan och nu nar jag startar skivverktyg [via skivan] sa finns inte harddisken dar, och nar jag oppnar systeminfo. sa hittar jag ingen harddisk dar heller. detta maste mao. betyda att harddisken ar trasig, eller.
Fraga tva ar om harddisken nu ar trasig sa letar jag saklart efter en ny. Intresset for en SSD ar valdigt stort men jag har inte fatt nagon bild av om det finns skillnader m.m. Jag laste bl.a. att intel skulle komma med en ny.
Vad ska jag valja dar och i vilken webshop alt. affar i goteborgsomradet ska jag ga till.
Jag tackar sa mycket for alla svar och tankar som kan hjalpa mig!
[Jag sitter pa en mikropc dar varken ae,oe, parentes eller fragetecken fungerar pa]