• 1
  • 2
2011-03-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Men jag menar jag kper Tonfisk med olja, men oljan har typ blivit vatten istllet fast inte helt...
Har den blivit dlig d ?

Tonfisken kanske har sugit t sig all olja?

Vet faktiskt inte, men jag skulle bli mer rdd om tonfisk i vatten sg ut som olja.
Citera
2011-03-16, 11:24
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuvili
r man smart vljer man olja.
Skulle du dricka vatten frn en brunn i Colombia eller Kina? Skulle inte jag iaf.
Allvarligt talat, tror du att sverige skulle tillta import om vattnet i burkarna inte va rent? Skulle rcka med att en person skulle bli sjuk s skulle importen stoppas.
Citera
2011-03-16, 16:13
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesquid
Allvarligt talat, tror du att sverige skulle tillta import om vattnet i burkarna inte va rent? Skulle rcka med att en person skulle bli sjuk s skulle importen stoppas.

Men vem vill ta risken att bli den frsta som dr av ngon cklig bakterie som finns i vattnet, typ galna tonfisk bakterien. Inte jag i allafall.

Drfr kper man alltid tonfisk i olja, som man sen hller bort och erstter med finare olja.
Citera
2011-03-16, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Hejsan ja har p senare tid ppnat en del burkar tonfisk med olja inkpta p willys.

Senaste burken ja ppnade igr smakade ganska ckligt tyckte jag...
I en del av dessa har det mera varit vatten i n olja, tyder det p att det kan vara nt dligt med tonfisken ?

Jag antar att du r en 90-talist som handlar mat fr frsta gngen utan mamma och helt sonika tagit tonfisk med vatten.
Citera
2011-03-16, 16:16
Medlem
RoaldDahls avatar
Hur kan man vlja tonfisk med olja ht??
Det r som att ha olja p blodpuddingen.
Citera
2011-03-16, 16:23
Medlem
gaugeones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
Men vem vill ta risken att bli den frsta som dr av ngon cklig bakterie som finns i vattnet, typ galna tonfisk bakterien. Inte jag i allafall.

Drfr kper man alltid tonfisk i olja, som man sen hller bort och erstter med finare olja.
Fortstt att va nojjig ver att det kommer dyka upp en galna tonfisk bakterie du
Du mste ha det jobbigt nr du handlar mat
Citera
2011-04-15, 21:49
Medlem
Kpa med olja och sedan hlla bort det mesta av oljan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in