Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Off-topic tillför inte FB någonting säger du, vad i hela friden tillför dessa trådar och många andra liknande?
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=129418&page=1&pp=40
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148144
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=147961
samt en sanslös mängd hysteriskt sexistiska inlägg i Sex&Samlevnad av typen gillar du fram- eller bakmusade tjejer? Vilken fitta föredrar du? Lågnivåfrågeställningar i IT och många fler i andra delforum.
Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte svarar förens nu. Skulle inte ha varit så snabb med att slänga bensin på en diskussion när jag skulle vara borta resten av kvällen och lämna frågor obesvarade. Åter till ämnet.
Som den, oftast, väldigt förstående person du är så blir jag tämligen förvånad över det här. Du borde veta bättre än att förvänta dig en kommentar av mig angående trådar som hör till forum där jag inte modererar. Det är helt upp till moderatorerna för vederbörande forum att ta hand om, alternativt för admin/admin2 att låsa om de anser dem falla under off-topic regeln. "Lågnivåfrågeställningar i IT" får du utveckla en smula för att jag ska kunna förstå och förklara det.
Citat:
Jag vill påpeka att jag inte har några synpunkter på underhållningsvärdet eller frågeställarnas funderingar utan jag anser att de egentligen inte heller tillför någonting till den utopiska önskebild som uppenbarligen finns av FB.
Den "utopiska önskebilden" är vad som i folkmund brukar benämnas som ett "mål", alltså vad vi strävar efter. Jag kan inte garantera att det kommer gå att genomföra. Själv har jag försökt ta till mig så mycket som möjligt av den konstruktiva kritik som kommit från användare. Det som etsat sig fast hos mig var uttalandet om att vi mycket väl kan tänkas ha en godkänd målbild med Flashback, men våra sätt att nå det är helt uppåt väggarna. Detta kan jag faktiskt hålla med om. Hur det ska åtgärdas kvarstår att se.
Citat:
Visst går det bra att uppsöka något annat forum för att skriva av sig OT-inlägg men det innebär att FB går miste om de seriösa inläggen av skribenterna. Tro inte att man återvänder till FB med sin seriösa frågeställning eller sina funderingar. Det går inte att äta kakan och ha den kvar!
Som jag skrev, det är en svår balansgång, jag håller med dig, samtidigt som jag prioriterar Flashbacks mål. Off topic hör inte hit, punkt slut.
Citat:
I mina ögon tillför OT mycket för användarna och byggarna av FB. Personligen känner jag inte alls för att svara på frågor i delforumen trots att jag vet att jag har någonting att tillföra. Ser jag någonting skickar jag hellre ett PM till frågeställaren med mitt tips eller mina råd. Kalla mig gärna trotsig 3-åring men varför skulle jag bidra när jag upplever att jag inte får särskilt mycket tillbaka? När mycket av det jag uppskattar inte accepteras. Ge och ta, någon som funderat på att försöka sig på den modellen?
Jag hoppas att du innerligt syftade på användare i första hand där, annars skulle jag gärna se exempel på var vi moderatorer inte ger och tar i vettig mängd. Varför jag undrar är därför att hela ditt inlägg var vänt mot ledningen och oss moderatorer i stort, alltså kan din vändning mot användare varit en smula otydlig.
/DrLove