Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Det finns ett behov för off-topic. Detta är uppenbart då kritiken från användarna har eskalerat sedan off-topic togs bort.
Detta är för mig en svår fråga. Det har tagits beslut, och då off-topic inte tillför något till Flashback har det således tagit borts. Något jag har full förståelse för. Det hela är en balansgång mellan Era behov och Flashbacks inriktning. Något många användare missförstår är varför off-topic inlägg numera raderas, och det är just pga. denna princip. Off-topic är inte accepterat i enlighet med Flashbacks inriktning och i och med avskaffandet av Off-topic så verkar många tro att man numera får slänga in OT-inlägg i de övriga forumen. Detta är inte fallet. Off topic är borta, och det betyder att OT-tillägg inte önkas.
Dock ser jag din fråga som synnerligen viktig och jag hoppas att du kan godta mitt svar. Jag anser för användarnas skull att forumet för tillhandahålla off-topic, men eftersom det går emot våra grunder så säger jag nej. Vill man ta något off topic så bör ett annat forum uppsökas. Detta låter synnerligen hårt, men med de nuvarande reglerna så finns inget annat val. Vi har order om att radera off-topicinlägg, alltså tjänar det ingenting att ens försöka.
En hel del svammel, men jag har kluven själv, alltså finns inget direkt vettigt svar att tillgå från mig. Jag hoppas att detta duger i alla fall.
/DrLove
Off-topic tillför inte FB någonting säger du, vad i hela friden tillför dessa trådar och många andra liknande?
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=129418&page=1&pp=40
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148144
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=147961
samt en sanslös mängd hysteriskt sexistiska inlägg i Sex&Samlevnad av typen gillar du fram- eller bakmusade tjejer? Vilken fitta föredrar du? Lågnivåfrågeställningar i IT och många fler i andra delforum.
Jag vill påpeka att jag inte har några synpunkter på underhållningsvärdet eller frågeställarnas funderingar utan jag anser att de egentligen inte heller tillför någonting till den utopiska önskebild som uppenbarligen finns av FB.
Vari ligger konsekvensen och rättvisan som uppenbarligen är så fruktansvärt viktig för ett fåtal?
Vad är Flashback inriktning? Är det någon som överhuvudtaget vet?
Visst går det bra att uppsöka något annat forum för att skriva av sig OT-inlägg men det innebär att FB går miste om de seriösa inläggen av skribenterna. Tro inte att man återvänder till FB med sin seriösa frågeställning eller sina funderingar. Det går inte att äta kakan och ha den kvar!
I mina ögon tillför OT mycket för användarna och byggarna av FB. Personligen känner jag inte alls för att svara på frågor i delforumen trots att jag vet att jag har någonting att tillföra. Ser jag någonting skickar jag hellre ett PM till frågeställaren med mitt tips eller mina råd. Kalla mig gärna trotsig 3-åring men varför skulle jag bidra när jag upplever att jag inte får särskilt mycket tillbaka? När mycket av det jag uppskattar inte accepteras. Ge och ta, någon som funderat på att försöka sig på den modellen?
*slår mig på fingrarna för att jag svarar här* men jag blir upprörd över inkonsevensen i agerandet. Man ivrar för konsekvens och gör själv tvärtom. "Det ska tillföra FB någonting". Trams!
Jag tycker att FB har blivit trist, tråkigt och fruktansvärt gnälligt.