Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-11, 17:31
Medlem
Nemesis1s avatar
Själv tycker jag inte FB blev bättre, snarare tvärtom... Vad tycker ni, var det en bra idé att ta bort OT-forumet??
Citera
2004-09-11, 17:36
Medlem
Namblas avatar
Sett över det stora hela har det blivit bättre enligt mig men stämningen har blivit sämre känns det som, mer kritik mot mods.
Citera
2004-09-11, 17:39
Bannlyst
Trots att jag var för ett borttagande så måste jag säga att det inte har blivit ett dugg bättre när OT försvann.
Citera
2004-09-11, 17:43
Medlem
DrLoves avatar
Det finns ett behov för off-topic. Detta är uppenbart då kritiken från användarna har eskalerat sedan off-topic togs bort.

Detta är för mig en svår fråga. Det har tagits beslut, och då off-topic inte tillför något till Flashback har det således tagit borts. Något jag har full förståelse för. Det hela är en balansgång mellan Era behov och Flashbacks inriktning. Något många användare missförstår är varför off-topic inlägg numera raderas, och det är just pga. denna princip. Off-topic är inte accepterat i enlighet med Flashbacks inriktning och i och med avskaffandet av Off-topic så verkar många tro att man numera får slänga in OT-inlägg i de övriga forumen. Detta är inte fallet. Off topic är borta, och det betyder att OT-tillägg inte önkas.

Dock ser jag din fråga som synnerligen viktig och jag hoppas att du kan godta mitt svar. Jag anser för användarnas skull att forumet för tillhandahålla off-topic, men eftersom det går emot våra grunder så säger jag nej. Vill man ta något off topic så bör ett annat forum uppsökas. Detta låter synnerligen hårt, men med de nuvarande reglerna så finns inget annat val. Vi har order om att radera off-topicinlägg, alltså tjänar det ingenting att ens försöka.

En hel del svammel, men jag har kluven själv, alltså finns inget direkt vettigt svar att tillgå från mig. Jag hoppas att detta duger i alla fall.

/DrLove
Citera
2004-09-11, 18:46
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Det har tagits beslut, och då off-topic inte tillför något till Flashback har det således tagit borts.

Dock tillförde det en hel del till användarna och användare sinsemellan.
Citera
2004-09-11, 19:00
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Det finns ett behov för off-topic. Detta är uppenbart då kritiken från användarna har eskalerat sedan off-topic togs bort.

Detta är för mig en svår fråga. Det har tagits beslut, och då off-topic inte tillför något till Flashback har det således tagit borts. Något jag har full förståelse för. Det hela är en balansgång mellan Era behov och Flashbacks inriktning. Något många användare missförstår är varför off-topic inlägg numera raderas, och det är just pga. denna princip. Off-topic är inte accepterat i enlighet med Flashbacks inriktning och i och med avskaffandet av Off-topic så verkar många tro att man numera får slänga in OT-inlägg i de övriga forumen. Detta är inte fallet. Off topic är borta, och det betyder att OT-tillägg inte önkas.

Dock ser jag din fråga som synnerligen viktig och jag hoppas att du kan godta mitt svar. Jag anser för användarnas skull att forumet för tillhandahålla off-topic, men eftersom det går emot våra grunder så säger jag nej. Vill man ta något off topic så bör ett annat forum uppsökas. Detta låter synnerligen hårt, men med de nuvarande reglerna så finns inget annat val. Vi har order om att radera off-topicinlägg, alltså tjänar det ingenting att ens försöka.

En hel del svammel, men jag har kluven själv, alltså finns inget direkt vettigt svar att tillgå från mig. Jag hoppas att detta duger i alla fall.

/DrLove

Off-topic tillför inte FB någonting säger du, vad i hela friden tillför dessa trådar och många andra liknande?
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=129418&page=1&pp=40
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148144
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=147961
samt en sanslös mängd hysteriskt sexistiska inlägg i Sex&Samlevnad av typen gillar du fram- eller bakmusade tjejer? Vilken fitta föredrar du? Lågnivåfrågeställningar i IT och många fler i andra delforum.

Jag vill påpeka att jag inte har några synpunkter på underhållningsvärdet eller frågeställarnas funderingar utan jag anser att de egentligen inte heller tillför någonting till den utopiska önskebild som uppenbarligen finns av FB.

Vari ligger konsekvensen och rättvisan som uppenbarligen är så fruktansvärt viktig för ett fåtal?

Vad är Flashback inriktning? Är det någon som överhuvudtaget vet?

Visst går det bra att uppsöka något annat forum för att skriva av sig OT-inlägg men det innebär att FB går miste om de seriösa inläggen av skribenterna. Tro inte att man återvänder till FB med sin seriösa frågeställning eller sina funderingar. Det går inte att äta kakan och ha den kvar!

I mina ögon tillför OT mycket för användarna och byggarna av FB. Personligen känner jag inte alls för att svara på frågor i delforumen trots att jag vet att jag har någonting att tillföra. Ser jag någonting skickar jag hellre ett PM till frågeställaren med mitt tips eller mina råd. Kalla mig gärna trotsig 3-åring men varför skulle jag bidra när jag upplever att jag inte får särskilt mycket tillbaka? När mycket av det jag uppskattar inte accepteras. Ge och ta, någon som funderat på att försöka sig på den modellen?

*slår mig på fingrarna för att jag svarar här* men jag blir upprörd över inkonsevensen i agerandet. Man ivrar för konsekvens och gör själv tvärtom. "Det ska tillföra FB någonting". Trams!

Jag tycker att FB har blivit trist, tråkigt och fruktansvärt gnälligt.
Citera
2004-09-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Vad är Flashback inriktning? Är det någon som överhuvudtaget vet?
Kunskapsbank

Exempel på denna kunskap:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=146769
Citera
2004-09-11, 19:30
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Kunskapsbank

Exempel på denna kunskap:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=146769
Jag förstod att det skulle dyka upp omedelbart. Kunskapsbank, jo jag tackar jag. Mycket fin och viktigt kunskap finns att hämta här. Bland annat hur man torkar sig i röven . Ger många skratt men jag vill inte kalla det kunskap.

Ärligt talat, ordet kunskapsbank ger mig irritationsknottror över hela kroppen.

Vi kanske anses vara idioter som förutsätts lära oss och tillägna oss en massa ny kunskap genom att läsa i trådarna på FB. I alla fall så länge det trådar jag nämnde i mitt tidigare inlägg och liknande tillåts fortleva ser jag det som en orimlighet att kalla FB för en kunskapsbank.

Men de kanske försvinner i nästa utrensningsomgång? Vad vet jag?

edit: Förstod du inte förklaringen? Den som var glasklar och på helt rätt nivå .LA. man kan kukmäta på många olika sätt
Citera
2004-09-11, 19:53
Medlem
Scrambles avatar
Om denna diskussion ska ha nån verkbar effekt så vore det att föredra om ni som tycker att det har blivit sämre utvecklar lite om varför istället för att bara skriva: "Jag tycker att det är sämre nu".

Detta krävs ju för att nån ska kunna få en bild av för och nackdelar med att OT försvann.

Om ni inte gör detta så kan man i princip låsa tråden och skita i det då diskussionen annars inte har någon som helst funktion.
Citera
2004-09-11, 20:00
Medlem
H.E.L.s avatar
Tycker det blivit både sämre och bättre.

Bättre för att många ointresanta skittrådar har försvunnit och betydligt sämre för att forumet har blivit fan så mycket tråkigare. Många av trådarna i Off topic va riktigt roliga o läsa. Humorforumet medför inte hälften så mycket roligt som off topic gjorde. Tyvärr.
Citera
2004-09-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Om denna diskussion ska ha nån verkbar effekt så vore det att föredra om ni som tycker att det har blivit sämre utvecklar lite om varför istället för att bara skriva: "Jag tycker att det är sämre nu".

Detta krävs ju för att nån ska kunna få en bild av för och nackdelar med att OT försvann.
Så gärna!

Flashback ska vara en kunskapsbank och ett overgroundfurum(sic) enligt admin.

Jag tror inte att en sådan utvecling är möjlig, än mindre önskvärd utan enbart en utopi.

Visst finns det värdefulla kunskaper bland användarna men verkligheten ser annorlunda ut...

Om man är en gud inom historia, datorer, opiater eller kemi så kan man väl diskutera dessa ämnen av och till... men för att behålla intresset för forumet, och därmed medlemmarna, måste man också tillåta lite off-topic då och då.

Nu är det väl ca. 200 aktiva användare, resten har tröttnat på allt tjabbel.

För att bibehålla kompetenta medlemmar bör ot-inlägg raderas men tillåtas i ett off-topicforum.

Förklaring till begreppet overground:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1198977&postcount=15
Citera
2004-09-11, 20:20
Bannlyst
Den här diskussionen (som Glittriga Gullan initierade iom sitt inlägg) är oerhört intressant. Jag har ställt de här frågorna förut bla till Caine_Gothenburg men inte fått några svar som jag är nöjd med.

I en vidare bemärkelse ska alltså FB enligt ledningen utgöra en kunskapsbank på internet. Helt ok för mig, jag har inga som helst problem med det.

Utifrån den ambitionen är det ju då väldigt enkelt att avgöra vad som är OT eller inte. Allt som inte tillför något till kunskapsbanken måste rimligen vara OT om man nu hårddrar saker och ting.

På vilket sätt bidrar tråden om vilken fitta forummedlemmarna föredrar till kunskapsbanken?

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148206

På vilket sätt bidrar diskussioner kring vilken avatar (Den närmast patologiske OT-hataren och tillika moderatorn) Caine_Gothenburg ska välja till kunskapsbanken?

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=145262

Eller är det underground bara för att det råkade finnas några halvfascistiska avatarer att välja emellan?

För att inte nämna den kanske mest idiotiska tråd som nånsin postas på FB:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=110118&highlight=Fram%E5ttorkare

Vad tillför den tråden till kunskapsbanken? Allvarligt talat?

För min egen del tycker jag inte det är någon större skillnad sedan OT-forat avskaffades faktiskt, det enda är väl att klagomålen och gnället blivit vanligare.

Nu har jag inga som helst önskemål om att återinföra OT, däremot så gillar jag inte den typ av inkonsekvenser som ovan trådar är ett bevis för. Tycker faktiskt de trådarna strider ganska ordentligt mot den inriktning man vill ha på forumet, i alla fall utifrån min tolkning av det ledningen säger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in