2004-09-11, 16:06
Medlem
Hejsan vänner!

Det är så här att jag och några polare ska puffa på lite ikväll och vi hade tänkt röka pipa eftersom vi alla är rätt mycket nybörjare på det hela. Vilket är det smidigaste sättet med pipa? Går det lika bra utan tobak, eftersom jag inte vill skada lungorna, eller är det rekommenderat att blanda ut det med något annat?

Sen var fixar man pipor snabbast, det är väl bara att smita in till närmaste tobaksaffär, right? Och finns det några dugliga för under hundralappen?

Djävligt tacksam för svar
Citera
2004-09-11, 16:11
Bannlyst
Så länge ni ska röka hasch så rekommenderar jag att ni blandar ut det. Gräs kan rökas rent däremot. Koka rulltobak, och torka i micron, så är det inga problem att ni inte är vana rökare.

Japp, det är bara att knalla in på närmaste tobaksaffär för att skaffa en pipa. Om ni bara ska prova att röka någon gång så kan ni köpa en majspipa för 40 spänn eller så. Har ni tänk använda den ofta så skulle jag rekommendera att ni köper en dyrare med lite högre kvalité. Det finns riktigt bra pipor för omkring 150 kronor.
Citera
2004-09-11, 16:19
Medlem
Okej, men jag har läst i flera andra trådar att de är helt okej eller bättre att röka utan tobak, men det är väl en smaksak?

Tack för information förresten.
Citera
2004-09-11, 16:47
Medlem
Ifall man ska blanda så är det ju inte direkt så att man nödvändigtvis måste blanda med tobak. Du kan ju alltid köra på té eller någon ört.
De gånger jag blandat ut har jag använt innehållet i fuskspliffarna från naturens (diverse örter alltså).
Citera
2004-09-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaku II
Okej, men jag har läst i flera andra trådar att de är helt okej eller bättre att röka utan tobak, men det är väl en smaksak?

Tack för information förresten.

Nja, jag ser det snarare hur erfaren man är, är man nybörjare så kanske man inte ska röka rent dels för att det är svårare och doserar sedan att det är starkt som bara den för halsen.

Personligen så föredrar jag utblandat, bryt av en ciggaretspets motsvarande mängden hasch sen är det bara att elda på biten och blanda ser bara till och inte elda för mycket.

Good Luck Have Fun
Citera
2004-09-11, 17:02
Medlem
Schysst. Vi fixade två majspipor så nu ska det puffas.
Vi kör med thé förövrigt, kan bli en god smakblandning.
Citera
2004-09-11, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaku II
det hela. Vilket är det smidigaste sättet med pipa? Går det lika bra utan tobak, eftersom jag inte vill skada lungorna,

Varför skulle du "skada lungorna" av att blanda haschet med tobak?

och angående at röka gräs outblandat så vet jag inte.. ibland kan gräs brinna jävligt snabbt så massa rök går till spillo, och ibland kan det tvärtom vara svårt att överhuvudtaget få det att brinna jämnt om man inte blandar ut det
Citera
2004-09-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plague
Nja, jag ser det snarare hur erfaren man är, är man nybörjare så kanske man inte ska röka rent dels för att det är svårare och doserar sedan att det är starkt som bara den för halsen.

Personligen så föredrar jag utblandat, bryt av en ciggaretspets motsvarande mängden hasch sen är det bara att elda på biten och blanda ser bara till och inte elda för mycket.

Good Luck Have Fun

Håller med, det kan bli riktigt starkt om man bara tar hash... Sen går det ju fortare och röka också så all rök som inte hamnar i lungorna utan i luften är ren hash vilket kan bli ett slöseri...
Citera
2004-09-11, 18:20
Medlem
maryjane420s avatar
Tytcker att det känns väldigt skummt att röka brajet rent, blandar alltid med tobak. Nikotinet hjälper också thc att komm in i blodet snabbare. Karnse är en myt men jag tror på det iaf.
Citera
2004-09-11, 20:17
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Det klart du ska röka rent!

Elda lite på haschbiten först så blir det lättare att
smula ner den.

När man röker rent så kan röken bli stark för halsen, man får lära sig en teknik där man andas in luft samtidigt som rök och justerar läpparna så att rök/luftblandningen blir lagom.

Förstår inte varför ni uppmanar Zaku att röka tobak. Nikotin är mycket beroendeframkallande och svårare att sluta med än exempelvis cannabis! Era nikotin-junkies!
Citera
2004-09-11, 20:22
Medlem
Om det vore första gången så skulle iaf jag blanda med tobak.. det är en sak som är säkert!
Citera
2004-09-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Om det vore första gången så skulle iaf jag blanda med tobak.. det är en sak som är säkert!
Varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in