2011-03-15, 07:08
Medlem
Hej!

Jag beställde en iPad 2 på Apple Store igår vid 17-tiden. Beställde i på amerikanska sidan, från Sverige, och betalade med mitt svenska visakort. Skrev dock shipping och billing address till en kompis i Florida, hans namn på shipping, mitt på billing.
Det jag funderar på är att pengarna fortfarande inte dragits från kortet, är det någon som vet NÄR det brukar ske? Direkt vid köp eller väntar de tills den skickas? Det var 3-4 veckor leveranstid på den.

Tack på förhand!
Citera
2011-03-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Hej!

Jag beställde en iPad 2 på Apple Store igår vid 17-tiden. Beställde i på amerikanska sidan, från Sverige, och betalade med mitt svenska visakort. Skrev dock shipping och billing address till en kompis i Florida, hans namn på shipping, mitt på billing.
Det jag funderar på är att pengarna fortfarande inte dragits från kortet, är det någon som vet NÄR det brukar ske? Direkt vid köp eller väntar de tills den skickas? Det var 3-4 veckor leveranstid på den.

Tack på förhand!

Jag vill minnas att de drar pengarna när de är klara att skicka varan, eller strax före. Brukar först bli så att man kan se att beloppet på kontot är skyddat, sen en dag eller två senare att det är draget.

Dr Tinnitus
Citera
2011-03-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag vill minnas att de drar pengarna när de är klara att skicka varan, eller strax före. Brukar först bli så att man kan se att beloppet på kontot är skyddat, sen en dag eller två senare att det är draget.

Dr Tinnitus
Tack för ett snabbt svar. Det låter bra det, om något skulle vara fel borde de höra av sig tycker man. Då kan jag vänta mig att beloppet dras om 3-4 veckor alltså.
Citera
2011-03-15, 10:36
Medlem
Beloppet kommer att bli reserverat på ditt konto.
Sen kan det dras när som helst, oftast i samband med att den skickas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in