2019-07-31, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Gud vad töntig du låter.
De är stökiga och förjävliga ungdomar med dålig uppfostran. That is all.
"Det kunde lika gärna ha varit svenskar".

Amen.
Citera
2019-07-31, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxpowerakaHomer
Vill även bara tillägga att hade jag varit solo eller med kamrater hade jag inte haft några problem att säga till eller om dom attackerat slagit ner dom. Jag väger en bra bit över 100 i dagsläget och närmare 2 m. Skulle dock aldrig drömma om att utsätta frugan eller någon annan i min närhet för dessa opålitliga individer då de verkar mentalt instabila. Instabila individer har en tendens att eskalera ruff och bråk.
Så kalla mig inte feg tack.

Ber om ursäkt att jag kallade dig feg. Är bara så less på hur många av oss svenskar inte vågar säga ifrån, och hellre sitter här på FB och kaxar/hatar o s v. Du har ju heller inte startat ngn tråd tidigare och inte heller kommenterat så mkt, so my bad

MEN det finns så många här som verkar vika ner sig, och är styva i korken bakom skärmen.
Själv är jag ingen fighter och inte speciellt stark, men det fungerade med stirrande ögon och rätt ord. Vi måste våga visa vad fn som gäller i ett civiliserat samhälle!
Citera
2019-07-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ber om ursäkt att jag kallade dig feg. Är bara så less på hur många av oss svenskar inte vågar säga ifrån, och hellre sitter här på FB och kaxar/hatar o s v. Du har ju heller inte startat ngn tråd tidigare och inte heller kommenterat så mkt, so my bad

MEN det finns så många här som verkar vika ner sig, och är styva i korken bakom skärmen.
Själv är jag ingen fighter och inte speciellt stark, men det fungerade med stirrande ögon och rätt ord. Vi måste våga visa vad fn som gäller i ett civiliserat samhälle!
Nemas problemas 👍
Jag tror inte att du och jag har samma syn på saker och ting. Men hyvens att du ber om ursäkt.
Enligt mig är detta ännu en del av just invandring. Att dom tror att dom får göra precis hur dom vill, vilket dom ju de facto får när man inte säger till. Men, enligt ska ju samhället bli bättre och bättre och så är inte fallet för tillfället. Allt går åt fel håll och när man nu måste välja bio efter demografi så blir det ju bara ännu konstigare. Svenskar blir lärda att vända andra kinden till vilket många invandrare tar som svaghet.
Citera
2019-07-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxpowerakaHomer
Nemas problemas 👍
Jag tror inte att du och jag har samma syn på saker och ting. Men hyvens att du ber om ursäkt.
Enligt mig är detta ännu en del av just invandring. Att dom tror att dom får göra precis hur dom vill, vilket dom ju de facto får när man inte säger till. Men, enligt ska ju samhället bli bättre och bättre och så är inte fallet för tillfället. Allt går åt fel håll och när man nu måste välja bio efter demografi så blir det ju bara ännu konstigare. Svenskar blir lärda att vända andra kinden till vilket många invandrare tar som svaghet.

Tror vi har rätt till liknande syn faktiskt på hur vi ska hantera unga, oavsett varifrån de kommer 😉
Citera
2019-08-01, 07:16
Medlem
Jag drar en uppdatering.
Igår valde jag och tanten att prova igen fast på en annan bio. Samma film, samma tid.
inga araber, dock en del ungdomar men inga problem alls. Efter bio när vi gick ut från salongen så slutade en annan film där 80% från denna salong var ungdomar och svenska. Det var lugnt och städat, visst lite tjo och tjim, men utan zoo beteende.
Om det är ungdomar som är problemet så borde det varit totalt Kaos på biografen igår, men så var det ju inte, snarare tvärtom.
Så, nu slipper ni antagligen mig på flera år igen. Återgår till att läsa på Flashback.
Over and out
Citera
2019-08-01, 08:59
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Svar på Ts fråga: ja. Helt respektlöst, skrik, fötterna på sätet framför, spring, walla walla, de KAN fan inte hålla käften. Det är som att dem instinktivt blir oroliga och aggressiva när det är tyst och mörkt och lugnt, Ännu ett sätt i mina ögon att visa sitt förakt för Sverige och svenskarna. Jag går nästan aldrig på SF längre om det inte är filmer som är ”säkra” dvs nån med Stephen Fry eller nån feelgood som utspelar sig i en kustby i England... tipset är att gå på en sån här Folkets bio eller alternativ biograf om man bor i en storstad. De visar faktiskt inte bara smala filmer utan såna som också går på SF. Men vill man se en sjysst actionfilm så... går ej.
En kompis till mig krävde pengarna tillbaks för en helt förstörd filmupplevelse (Spider-Man el dyl). Det fick hon, utan knot. Undrar om detta ff gäller.
Citera
2019-08-01, 09:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Efter att ha fått flera filmer sönderskrikna går jag numera bara på mindre biografer. Snyggare miljö, man kan köpa gott kaffe istället för popcorn och medelåldern brukar vara 60+. Rekommenderas!
Citera
2026-08-29, 07:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Went to the cinema in Kista, Sweden, tonight to watch Spider-Man: Brand New Day (great film btw) but a group of Afghans/Syrians ruined the experience by screaming, throwing popcorn and soda everywhere (even at each other for some reason), and fucking spitting on the floor.
https://twitter.com/8bdrssss/status/2093450434841039322
Citera
2026-08-29, 07:16
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
https://twitter.com/8bdrssss/status/2093450434841039322

Vem går ens på bio, och vem blir överraskad över att blattar kaosar längre? Inte jag iaf.

Det är liksom deras grej att försöka dominera alla utrymmen, och samtidigt provocera och håna oss
Citera
2026-08-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Vem går ens på bio, och vem blir överraskad över att blattar kaosar längre? Inte jag iaf.

Det är liksom deras grej att försöka dominera alla utrymmen, och samtidigt provocera och håna oss

Jag som är lite cineast går mest på special-visningar (typ Cinemateket, indie-biografer och liknande) där man ser "smalare film" (än typ senaste Transformers eller Avengers) Är inte så mycket "kaoz-blattar" där

Kan väl personligen komma på två tillfällen där jag funnit folk sjukt störande

Dels biografen i Kista-gallerian (som nämnts tidigare) sjukt irriterande och jag kokade av ilska när jag gick därifrån. Men det var Paranormal Activity 2 som visades (så klart man man borde vara beredd på omogna tonåringar)

Andra var kanske två år sedan (Asiatiska Filmfestivalen här i stan) Innan de drog i gång en historisk koreansk film var regissören på plats och det var försnack. Det var inte två "ruggugglor" (som såg ut som stenade hippies med rynkig hy) i sätena bredvid mig beredda på så de satt där och gnällde ganska högt (även om diskussionen längst fram i salongen fortsatte) Något par sa åt tanterna, men de fortsatte tramsa. Nåja, jag skällde ut kärringarna (etniskt svenska) efter filmen så fick ragatorna sig en liten törn på aftonen.

Har nog mer med dålig uppfostran i allmänhet (eller att man saknar en och annan hjärncell) att göra (de få ggr jag varit med om en så irriterande upplevelse åtminstone)
Citera
2026-08-29, 15:00
Medlem
Mad monks avatar
De verkar alla ha nån sorts diagnos/bokstavskombo. Troligen genetiskt. Därför de är impulsstyrda freaks som inte kan bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in