Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Vem går ens på bio, och vem blir överraskad över att blattar kaosar längre? Inte jag iaf.
Det är liksom deras grej att försöka dominera alla utrymmen, och samtidigt provocera och håna oss
Jag som är lite cineast går mest på special-visningar (typ Cinemateket, indie-biografer och liknande) där man ser "smalare film" (än typ senaste
Transformers eller
Avengers) Är inte så mycket "kaoz-blattar" där
Kan väl personligen komma på två tillfällen där jag funnit folk sjukt störande
Dels biografen i
Kista-gallerian (som nämnts tidigare) sjukt irriterande och jag kokade av ilska när jag gick därifrån. Men det var
Paranormal Activity 2 som visades (så klart man man borde vara beredd på omogna tonåringar)
Andra var kanske två år sedan (
Asiatiska Filmfestivalen här i stan) Innan de drog i gång en historisk koreansk film var regissören på plats och det var försnack. Det var inte två "ruggugglor" (som såg ut som stenade hippies med rynkig hy) i sätena bredvid mig beredda på så de satt där och gnällde ganska högt (även om diskussionen längst fram i salongen fortsatte) Något par sa åt tanterna, men de fortsatte tramsa. Nåja, jag skällde ut kärringarna (etniskt svenska) efter filmen så fick ragatorna sig en liten törn på aftonen.
Har nog mer med dålig uppfostran i allmänhet (eller att man saknar en och annan hjärncell) att göra (de få ggr jag varit med om en så irriterande upplevelse åtminstone)